گوناگون

دزیره معشوقه ای زیبا یا دشمنی سرسخت برای ناپلئون+ تصاویر/ زندگی سیاسی دزیره پس از ناپلئون

دزیره معشوقه ای زیبا یا دشمنی سرسخت برای ناپلئون+ تصاویر/ زندگی سیاسی دزیره پس از ناپلئون

ناپلئون ۲۶ ساله نامزدی با دزیره را رها کرد و با بیوه‌ای به نام ژوزفین دو بوهارنایس آشنا شد ، زنی که دیوانه‌وار عاشقش شد.

به گزارش پارسینه، دزیره کلاری در نوامبر ۱۷۷۷ در مارسی فرانسه در خانواده فرانسوا کلاری ثروتمند، به دنیا آمد. او در محیطی راحت و مرفه بزرگ شد. دزیره در جوانی به خاطر جذابیت و خوش قلبی ذاتی خود شهرت پیدا کرد.

در سال ۱۷۹۴، در سن ۱۷ سالگی، او چشم یک افسر نظامی به نام ناپلئون بناپارت را به خود جلب کرد. برادر بزرگتر او جوزف بناپارت برای ازدواج با خواهر بزرگترش جولی نامزد کرده بود، بنابراین ازدواج ناپلئون با دزیره ساده به نظر می رسید.

IMG_20240417_124729_730_544x640

ازدواج های ناپلئون 

اما ناپلئون ۲۶ ساله به زودی نامزدی با دزیره را رها کرد و با بیوه‌ای به نام ژوزفین دو بوهارنایس آشنا شد ، زنی که دیوانه‌وار عاشقش شد. با این حال، سایر اعضای خانواده بناپارت از این تغییر راضی نبودند و همچنان با دزیره رفت و آمد داشتند. 

نامه های زنده و پرشور بین ناپلئون و ژوزفین شاید بهترین نشانه رابطه آنها باشد. این نامه‌ها که سرشار از احساسات هستند، دریچه‌ای به روابط پر فراز و نشیب آنها ارائه می‌دهند. 

نفوذ ژوزفین فراتر از قلمرو شخصی به حوزه سیاسی گسترش یافت. به طور گسترده ای پذیرفته شده است که بینش ها و نظرات او اغلب توسط ناپلئون جستجو می شد و گاهی اوقات به طور قابل توجهی بر تصمیمات او تأثیر می گذاشت. این یک مشارکت را آشکار می کند که از مرزهای رمانتیک سنتی فراتر رفته و ژوزفین را نه تنها به عنوان یک همسر بلکه به عنوان یک مشاور مورد اعتماد قرار می دهد.

با وجود ازدواج او با ژوزفین، ناپلئون خیانتکار بود؛ او روابط متعددی داشت، به ویژه در طول مبارزات خود در مصر با زنی به نام پائولین که از او به عنوان کلئوپاترا یاد می شد، و در لهستان با کنتس ماریا والوسکا. علاوه بر این، رابطه او با لئونور دنوئل منجر به یک پسر شد. 

 ازدواج‌های بعدی او، به‌ویژه با ماری لوئیز اتریشی، با انگیزه‌های سیاسی انجام شد تا اشتیاق عاشقانه. این اتحاد یک حرکت سیاسی مهم با هدف تقویت روابط با اتریش و به دست آوردن یک وارث بود.

با این همه، در نهایت ناپلئون در جنگ واترلو شکست خورد و تلاش هایش برای اتحاد یکپارچه اروپا نابود شد.

سرنوشت دزیره کلاری

دزیره در نهایت با ژان برنادوت ازدواج کرد، که یکی از کمک رسان های ناپلئون بود. در واقع برنادوت یک ژنرال و سیاستمدار فرانسوی بود که به همراه ناپلئون در رتبه های بالاتری قرار گرفت. دزیره و برنادوت در سال ۱۷۹۸ ازدواج کردند و صاحب یک فرزند به نام اسکار شدند.

Alexandre-de-Beauharnais

در حالی که ناپلئون به‌عنوان امپراطور در فرانسه در قدرت بود، تلاش کرد تا اقوام، دوستان و متحدان خود را در سرتاسر اروپا بر تاج و تخت بنشاند.

در آگوست ۱۸۱۰، برنادوت به عنوان ولیعهد و وارث تاج و تخت سوئد و نروژ انتخاب شد. آب و هوای سوئد برای او کاملاً شوکه کننده بود. 

با وجود کمک ناپلئون برای به قدرت رسیدن برنادوت، بعدها برنادوت تحت تاثیر دزیره به مخالفان ناپلئون پیوست و در سازماندهی نیروها علیه ناپلئون بسیار موثر عمل کرد.

دزیره در سوئد، نام خودش را به Desideria تغییر داد، اگرچه خودش از این نام هرگز استفاده نکرد. او سوئد را در تابستان ۱۸۱۱،به دلیل سلامتی خود ترک کرد و به پاریس بازگشت. اما در طول زندگی خود بین استکهلم و پاریس در رفت و آمد بود.

دزیره پس از مرگ همسرش در سال ۱۸۴۴، سال های باقی مانده خود را در گوشه نشینی بین پاریس و استکهلم گذراند. او در ۱۷ دسامبر ۱۸۶۰ در استکهلم سوئد درگذشت.

گفتنی است پادشاه فعلی سوئد، پادشاه کارل گوستاف، نوه دزیره است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار