گوناگون

قیمت روکش ایمپلنت ۱۴۰۳

قیمت روکش ایمپلنت 1403

اگر دندان از دست رفته داشته باشید، مسلماً اسم ایمپلنت دندان را شنیده اید.

ایمپلنت دندان کامل ترین درمان برای مشکل بی دندانی است که یکی از اجزای مهم آن، روکش ایمپلنت است. اگر می خواهید درباره قیمت روکش ایمپلنت بیشتر بدانید و با انواع آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

روکش ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان دارای اجزای مختلفی است که شامل فیکسچر، اباتمنت و روکش ایمپلنت است که روکش ایمپلنت مهمترین جزء در زیبایی این درمان است. روکش ایمپلنت دندان به کمک اباتمنت بر روی پایه متصل می شود و نیروی خود در استحکام از پایه یا فیکسچر بدست می آورد.

روکش ایمپلنت به وسیله چسب و پیچ به پایه متصل می شود و روکش ایمپلنت دندان در کنار زیبایی، باید در برابر سایش، ضربه و فشار مقاوم باشد، تا فرد بتواند سالیان سال از آن استفاده کند.

اگر می خواهید درباره هزینه کامل این درمان بیشتر بدانید، از صفحه " قیمت ایمپلنت دندان " دیدن فرمایید.

قیمت روکش ایمپلنت

قیمت روکش ایمپلنت وابسته به تعداد، نوع، کیفیت، مهارت پزشک، نحوه قالب گیری، شرایط و .... متفاوت است.

قیمت روکش ایمپلنت در سال 1403 شامل :

  1. روکش پی اف ام هر واحد 3.500.000 تا 5.000.000 تومان
  2. روکش زیرکونیا هر واحد 4.000.000 الی 6.000.000 تومان
  3. روکش ایمکس هر واحد 6.000.000 الی 8.000.000 تومان
  4. روکش ایمپلنت اوردنچر هر فک 25.000.000 الی 40.000.000 تومان

انواع روکش ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای انواع مختلفی از روکش است که وابسته به شرایط فرد، بودجه و ..... تعیین می شود. برخی از انواع روکش ایمپلنت معروف :

 

 

images_1710606320_65f5c7f08eaf0

 

1-روکش ایمپلنت پی اف ام

پی اف ام یک نوع روند و متریال برای ساخت روکش ایمپلنت است که از ترکیب فلز و چینی بدست می آید. روکش پی اف ام را می توان اقتصادی ترین روکش ایمپلنت دندان نامید اما از نظر زیبایی، معمولا ممکن است کمی حاشیه سیاه داشته باشد و ممکن است برای دندان های جلو مناسب نباشد. از روکش پی اف ام برای روکش دندان نیز استفاده می شود. از دیگر معایب روکش پی اف ام می توان به ایجاد حساسیت به فلز در برخی افراد اشاره کرد.

2- روکش ایمپلنت زیرکونیا

روکش زیرکونیا نیز یک متریال ساخت روکش ایمپلنت است که در دسته روکش های تمام سرامیک قرار می گیرد. روکش زیرکونیا رایج ترین روکش ایمپلنت دندان است و از نظر زیبایی بسیار طبیعی است و استحکام بسیار مناسبی را ارائه می دهد.

روکش زیرکونیا از نظر هزینه نیز از پی اف ام بیشتر و از ایمکس کمتر می باشد و هیچگونه حساسیتی در افراد ایجاد نمی کند.  

3- روکش ایمپلنت ایمکس

روکش ایمکس یک متریال ساخت روکش ایمپلنت است که در دسته روکش های تمام سرامیک قرار می گیرد و از لیتیوم دی سیلیکات ساخته می شود. این روکش به عنوان گرانترین روکش ایمپلنت دندان شناخته می شود و زیبایی بسیار زیادی به شکل طبیعی دارد.   

4- روکش ایمپلنت اوردنچر

روکش ایمپلنت اوردنچر تقریبا به شکل یک دست دندان کامل یا دندان مصنوعی است که بر روی پایه های ایمپلنت دندان قرار می گیرد و به صورت کامل برای یک فک ساخته می شود.

بهترین روکش ایمپلنت

انتخاب بهترین روکش ایمپلنت می تواند از نظر فاکتور های مختلفی تعیین شود و بهترین روکش از نظر زیبایی ایمکس، از نظر هزینه روکش پی اف ام و از نظر داشتن تناسب بین زیبایی، استحکام و هزینه روکش زیرکونیا را باید انتخاب کنیم.

معمولاً در بین افرادی که ایمپلنت دندان انجام می دهند، بیشترین محبوبیت برای روکش زیرکونیا است.

قیمت روکش ایمپلنت چگونه محاسبه می شود ؟

هزینه ایمپلنت دندان معمولاً وابسته به برند و کشور سازنده اعلام می شود و قیمت اعلام شده می تواند به همراه روکش یا بدون روکش باشد. هزینه روکش ایمپلنت خودش وابسته به شرایط متفاوتی تعیین می شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

 

images_1710606334_65f5c7fe2e2ba

 

نوع روکش ایمپلنت

ایمپلنت دندان امروزه می تواند تمامی چالش های بی دندانی از یک واحد تا کل دهان را درمان کند و به روش های مختلفی انجام می شود. روکش های ایمپلنت می تواند به صورت تک واحد، بریج بر پایه ایمپلنت، کامل یک فک و اوردنچر ساخته می شود. هر کدام از این روکش ها می تواند هزینه مخصوص به خود را داشته باشید.

متریال سازنده روکش ایمپلنت

در بالا با انواع روکش های ایمپلنت آشنا شدیم و هر کدام از آن ها زیبایی و استحکام مخصوص به خود را دارند و مستقیما روی هزینه روکش ایمپلنت دندان موثر هستند.

روش قالب گیری ایمپلنت

قالب گیری های ایمپلنت وابسته به تشخیص پزشک و میزان تجهیزات ممکن است به روش های مختلفی انجام شود و قالب گیری دیجیتال مسلماً به نسبت سایر روش، هزینه روکش ایمپلنت دندان بیشتری دارد.

میزان تخصص پزشک

میزان تخصص پزشک در قالب گیری می تواند در زیبایی روکش، طبیعی بودن و بسیار از مشکلات در آینده شما را رها سازد و هر چه تخصص او بیشتر باشد، هزینه دستمزد او بیشتر خواهد بود و هزینه روکش ایمپلنت دندان نیز افزایش پیدا می کند.

پرسش و پاسخ روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت چقدر زمان میبرد ؟

فرآیند قالب گیری تا نصب روکش بین 10 الی 30 روز به طول می انجامد.

مشکلات رایج روکش ایمپلنت چیست ؟

معمولاً بیشتر مشکلات روکش در فرآیند قالب گیری رخ می دهد و مشکلات در جویدن، یا گیر کردن غذای لای آن است و البته در برخی موارد حساسیت نیز دیده می شود.

فاصله زمانی بین ایمپلنت و روکش چقدر است ؟ 

وابسته به شرایط فرد متفاوت است و قبل از قالب گیری، باید پایه ایمپلنت به طور کامل به استخوان جوش بخورد و معمولا این فاصله زمانی بین 1 الی 6 ماه است.

هزینه تعویض روکش ایمپلنت چقدر است ؟

هزینه تعویض روکش ایمپلنت تقریباً اندازه خود روکش است اما در صورت وجود شرایط خاص ممکن است کمی افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار