گوناگون

بلیط هواپیما لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارد؟

بلیط هواپیما لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید شما هم بارها و بارها با عبارت بلیط هواپیمای لحظه آخرین آشنا شده باشید.

 

بلیط هواپیمای لحظه آخری توسط شرکت‌های مختلف هواپیمایی برای مسافران و گردشگران ارائه می‌شود. سرویسی که سودی دو طرفه داشته و هم برای مسافران و هم برای شرکت‌های فروشنده بلیط، کاملاً کاربردی و مناسب است. اما می‌تواند مزایا و معایبی هم داشته باشد که شاید در نگاه اول این مزایا و معایب چندان مشخص و مهم نباشند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا تمام مزایا و معایب این بلیط‌ها را برای شما شرح داده و از زاویه‌های مختلف این بلیط‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بلیط‌های لحظه آخری و هرآنچه که باید بدانید 

بلیط‌های لحظه آخری در اصل بلیط‌هایی هستند که شما با دلایل مختلف و گوناگون مجبور به تهیه آن‌ها هستید. به عبارتی وقتی زمان کافی برای سفر رفتن را ندارید یا یک سفر ناگهانی برای شما به وجود می‌آید شما مجبور به تهیه بلیط‌های لحظه آخری می‌شوید. بلیط هواپیما لحظه آخری توسط شرکت‌های مختلف و متفاوتی ارائه می‌شود و با قیمت‌های گوناگونی در دسترس مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد. به عبارت این بلیط‌ها همیشه برای متقاضیان خود با تخفیف‌های ویژه‌ای عرضه می‌شوند. ضمن اینکه هم برای شرکت‌های صادر کننده بلیط و هم برای مسافران سود سرشاری دارند. در ادامه قصد داریم تا مزایا و معایب این بلیط‌ها را کوتاه و مختصر برای شما توضیح دهیم تا در زمان تهیه کردن این بلیط‌ها کاملا آگاهانه آن‌ها را تهیه کنید.

بهترین زمان برای فروش بلیط 

Picture2

تصور کنید که بلیط هواپیما لحظه آخری برای سفر از مشهد به تهران توسط شرکت‌های ارائه کننده و ایرلاین‌های مختلف فروخته نشده و هنوز تا زمان پرواز مدت زیادی باقی مانده‌است. ضمن اینکه بلیط‌های فروش نرفته نیز وجود دارند که باید فروخته شوند. در این حالت است که شرکت‌ها مجبور می‌شوند تا بلیط‌های خود را با قیمت‌های پایین‌تری عرضه کنند. در این حالت نه تنها ایرلاین‌ها می‌توانند به هدف مورد نظر خود یعنی فروش بلیط‌ها برسند بلکه مسافران هم این فرصت را دارند تا سفری اقتصادی و مقرون به صرفه را تجربه کنند. البته در این شرایط سوخت هواپیماها با پر شدن تمام صندلی‌ها هدر نرفته ضمن اینکه در هزینه‌های کلی اعمال شده نیز صرفه‌جویی زیادی خواهد شد.

Picture3

بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتری؟ 

نکته مهم بعدی که در مورد بلیط هواپیمای لحظه آخری باید به آن دقت کنید، این است که بلیط لحظه آخری به نوعی بلیط چارتری هم به‌حساب می‌آید. البته دقت کنید که بلیط‌های چارتری توسط دیگر شرکت‌ها خریداری شده و اجاره داده می‌شوند. بعد از اینکه این بلیط‌ها هم فروخته شدند همان‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اما بلیط‌های لحظه آخری به واسطه شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً فروخته می‌شوند. در هر حال بد نیست بدانید که حتی چارتر کننده‌ها نیز گاهی اوقات نمی‌توانند تمام صندلی‌های خود را بفروشند و زمانی که دقیقا لحظات آخر قبل از پرواز است و فرصت زیادی تا پرواز نهایی هواپیما نمانده با یک تخفیف ویژه بلیط‌های باقیمانده خود را به فروش می‌رسانند.

 

مزایا و معایب خرید بلیط‌های لحظه آخری

گفتیم که تهیه کردن این بلیط‌ها مزایا و معایبی هم به همراه دارد. ما در ادامه قصد داریم تا مزایا و معایب تهیه بلیط‌های لحظه آخری را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای بلیط‌های لحظه آخری

در وصف مزایای بلیط‌های لحظه آخری می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما اگر نتوانید در زمان درست و دقیق مورد نیاز خود بلیط تهیه کنید، بلیط‌های لحظه آخری مناسب شما هستند. این بلیط‌ها کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پرواز خود به مقصدتان را انجام داده و بدون معطلی سفر خود را به پایان برسانید. ضمن اینکه شما با هزینه‌ای بسیار کمتر و گاهاً با تخفیفی ۵۰ درصدی یک پرواز اقتصادی را تجربه خواهید کرد. ناگفته نماند که درصد تخفیف قرار گرفته بر روی بلیط‌های لحظه آخری متغیر است و بستگی به این دارد که چه تعداد از صندلی‌ها خالی هستند.

معایب بلیط‌های لحظه آخری

البته تهیه این بلیط‌ها در کنار مزایای فراوانشان معایبی هم دارد. بد نیست بدانید که در انواع و اقسام پروازهای لحظه آخری تعریف خاصی برای صندلی کودکان در نظر گرفته نمی‌شوند و اهمیتی به سن فرزند شما نمی‌دهند. به عبارتی بلیط‌‌های سیستمی با در نظر گرفتن سن افراد هزینه‌ها را تعیین می‌کنند. اما این موضوع برخلاف بلیط‌های سیستمی برای بلیط‌ها و پروازهای لحظه آخری اعمال نمی‌شود. در بلیط‌های لحظه آخری، کودکان ۲ تا ۱۲ سال قیمت بلیط یک فرد بالغ را پرداخت خواهند کرد. استرداد در این بلیط‌ها معنایی ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توانید بلیط لحظه آخری خود را مسترد کنید. دقت کنید که در زمان خرید بلیط هواپیما باید تمام نکات را در نظر بگیرید تا پشیمان نشوید. چون بعد از تهیه بلیط پس دادن بلیط و گرفتن هزینه هیچ معنایی ندارد و بازگشت وجه برای شما غیر ممکن خواهد بود.

 به این ترتیب شما مجبور هستید به سفری بروید که شرایط آن را ندارید یا باید از کل هزینه پرداخت شده چشم پوشی کنید. ناگفته نماند که دسترسی به این بلیط‌ها کار آسانی هم نیست. شاید پرواز مورد نظر شما هیچ تخفیفی را برای بلیط شما تعریف نکرده باشد و شما بلیط لحظه آخری خود را با قیمت معمول بلیط‌های سیستمی تهیه کنید. در پایان معایب بلیط‌های لحظه آخری باید این مورد را نیز بگوییم که این بلیط‌ها چون همیشه در دسترس نیستند تهیه آنها نوعی ریسک به حساب می‌آید.

 

خرید بلیط‌های لحظه آخری

برای خرید بلیط‌های لحظه آخری شما می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید. شما باید به شرکت‌هایی که فروش بلیط را انجام می‌دهند مراجعه کرده و یا به راحتی با پرداخت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. البته می‌توانید به صورت حضوری هم به آژانس مورد نظر خود رفته و با صرف هزینه و زمان بلیط مورد نظر را تهیه کنید. تهیه این بلیط‌ها به صورت آنلاین خیلی راحت‌تر است و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که این بلیط‌ها را از پلتفرم‌های آنلاین مختلف مانند اسنپ تریپ تهیه کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بدون فوت وقت به راحتی بلیط مورد نظر خود را تهیه کرده و با پرواز مورد نظرتان به سرعت به مقصد موردنظر خود برسید. 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار