گوناگون

۱۰ مدل سبزه جذاب برای عید ۱۴۰۳؛ پیشنهادی ویژه به عروس ها+ تصاویر

۱۰ مدل سبزه جذاب برای عید ۱۴۰۳؛ پیشنهادی ویژه به عروس ها+ تصاویر

سبزه در سفره هفت سین نماد حیات و شادابی است و نماد فرشته اردیبهشت نیز می باشد، در این مقاله مدل سبزه عید ۱۴۰۳ برای عروس خانم ها را گردآوری کرده ایم.

به گزارش پارسینه و به نقل از سایت مد وا مد؛ یکی از اجزای اصلی سفره هفت سین سبزه است که معمولا با بذر گندم، عدس، ماش و .. کاشته می شود. البته در سال های اخیر سبزه نارنج هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

برای کاشت هر نوع سبزه عید ابتدا آن را بشویید به اندازه ظرف مورد نظر بذر بردارید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم، سپس با کمی آب که لابه لای بذرها هست بگذارید برای حدود ۶ ساعت به همین حالت بماند.

در مرحله بعد آب بذرها را خالی کنید یک دستمال نازک را خیس کرده و آب اضافه آن را بگیرید سپس بذرها را درون پارچه ریخته و گره زده و داخل یک کاسه بگذارید.

برای یک الی دو روز اجازه دهید به همین حالت بماند تا بذرها جوانه بزنند فقط دقت داشته باشید که باید پارچه را چک کنید که نمدار باشد و خشک نشده باشد.

بعد از این که سبزه ها جوانه زدند به ظرف مورد نظر منتقل کنید دستمال خیس روی آن ها بگذارید تا تمام جوانه ها سبز شوند سپس دستمال را بردارید.

به سبزه ها باید روزی دو بار آب بدهید از کنار ظرف این کار را انجام دهید تا سبزه خراب نشود سپس از کنار ظرف آب اضافه را خارج کنید یا آب را روی سبزه ها اسپری کنید و هر شب سبزه ها را پشت پنجره یا در حیاط و بالکن قرار دهید تا سبز بمانند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار