گوناگون

چگونه از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟ نحوه خرید از سایت‌های خارجی

چگونه از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟ نحوه خرید از سایت‌های خارجی

با پیشرفت تکنولوژی و فراهم کردن شرایط ارسال محصول به سراسر جهان، بسیاری از کاربران ایرانی خرید محصولات خود را از طریق سایت‌های خارجی انجام می‌دهند. معمولاً افرادی که هنوز در این زمینه تجربه خاصی کسب نکرده‌اند، با سؤالات و چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

با اینکه کشور ایران توسط بسیاری از فروشگاه‌های خارجی تحریم شده است، اما با روش‌های مختلفی مانند خرید گیفت کارت امکان سفارش محصول وجود دارد. برای مثال خرید با گیفت کار اپن باکس (OpenBucks) این امکان را به شما می‌دهد تا انواع محصولات مختلف را از سایت‌های خارجی سفارش دهید.

البته برای این کار باید با مراحل مختلف و روش‌های خاص آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید خرید خود را راحت‌تر انجام دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل نحوه خرید از سایت‌های خارجی را مورد بررسی قرار داده و به شما بگوییم که چگونه بدون چالش خریدهای خود را نهایی کنید.

2

مراحل و نحوه خرید از سایت‌های خارجی

قبل از اینکه هرگونه اقدامی برای خرید از سایت خارجی انجام دهید، باید امنیت سایت و شرایط ارائه خدمات آن را بررسی کنید تا در هنگام خرید با مشکل خاصی مواجه نشوید. به‌عنوان‌ مثال، اگر با گیفت کارت والمارت walmart قصد خرید محصولات موردنظرتان را دارید، باید شرایط و قوانین فروشگاه والمارت را بررسی کنید.

با اینکه خرید از سایت فروشگاهی خارجی مانند سایت‌های داخلی است، اما برخی از جزئیات مانند نحوه پرداخت، ذهن شما را درگیر می‌کند. در واقع ازآنجایی‌که شبکه بانکی ایران به شبکه جهانی متصل نیست، امکان پرداخت با کارت‌های بانکی وجود ندارد.

پرداخت در سایت‌های فروشگاهی خارجی

چگونه از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟ این سوال یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی است که هنگام خرید اجناس خارجی از سایت‌های مشهور دنیا با آن مواجه می‌شوید. در پاسخ به این سؤال باید گفت که طریقه خرید از سایت‌های خارجی بسیار آسان است، اما باید در انجام این کار یک‌سری اصول و قواعد خاص را مورد بررس قرار دهید.

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در هنگام خرید از سایت خارجی به آن توجه کنید، نحوه پرداخت هزینه سفارش است. همان‌طور که گفتیم، کشور ایران از آن دسته کشورهایی است که شبکه بانکی آن به شبکه بانکی جهانی متصل نیست، بنابراین باید از روش‌های خاصی برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید.

در حال حاضر ویزا کارت، مستر کارت و گیفت کارت‌های مختلف، بهترین و مناسب‌ترین روش برای دور زدن تحریم‌ها و پرداخت هزینه کالاهای خریداری شده است. کارت‌های اعتباری توسط شرکت‌های واسطه معتبر از جمله ایرانیکارت به شما ارائه می‌شوند تا با خرید آن‌ها بتوانید در فروشگاه مورد نظر خود محصولات مختلفی را خریداری کنید. البته راه‌های دیگری هم برای پرداخت هزینه‌ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

 

استفاده از کارت اعتباری دوستان

اگر کارت اعتباری ندارید و همچنان با این سوال مواجه هستید که چگونه از سایت خارجی خرید کنیم؟ باید به سراغ روش‌های دیگر بروید. استفاده از کارت اعتباری دوستان و آشنایانی که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند، یکی از بهترین روش‌های پرداخت و خرید کالاهای خارجی است.

اگر یکی از دوستان و آشنایان شما در خارج زندگی می‌کند، می‌توانید با دریافت شماره کارت، تاریخ انقضا و کد سه رقمی امنیتی آن، خرید خود را انجام دهید. البته برخی از فروشگاه‌ها مرحله احراز هویت دارند؛ بنابراین هنگام وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، لازم است با صاحب کارت در ارتباط باشید.

3

استفاده از کارت‌های اعتباری داخل کشور

یکی دیگر از راه‌های پرداخت ارز در سایت‌های خارجی، استفاده از کارت‌های اعتباری داخل کشور است، در سال‌های اخیر کارت‌های اعتباری بین‌المللی توسط شرکت‌های فروش به خریداران ارائه می‌شوند که کارت‌های مربوط به کشورهای امارات، تاجیکستان و آذربایجان مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

کارت‌های اعتباری این دسته از کشورها توسط صرافی‌ها در اختیار کاربران و خریداران ایرانی قرار می‌گیرد، اما معایب این روش باعث می‌شود که بیشتر افراد از این روش استفاده نکنند. مسدود شدن مبلغ کارت‌ها، جریمه شدن رویال بانک باکو و مسدود شدن کارت ایرانیان، هزینه‌های زیاد شارژ کردن کارت و سرعت آن از جمله معایبی است که این روش به همراه دارد.

استفاده از صرافی‌ها برای انجام حواله ارزی

یکی دیگر از روش‌های خرید از سایت خارجی و پرداخت هزینه‌های آن، استفاده از خدمات صرافی است. البته نحوه خرید از سایت‌های خارجی به کمک صرافی‌های مختلف روزبه‌روز محبوبیت کمتری پیدا می‌کند. طبیعتاً در شرایطی که پرداخت آنلاین وجود دارد، کمتر کسی به سراغ واریز وجه به‌حساب بانکی می‌رود. همچنین کارمزد بالای صرافی‌ها برای انتقال وجه یکی دیگر از دلایل کاهش محبوبیت این روش است.

استفاده از روش‌های واسطه‌ای انتقال ارز

استفاده از روش‌های واسطه‌ای انتقال ارز از آن دسته روش‌های بسیار عالی برای خرید از سایت‌های خارجی است، اما انجام این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. درگاه‌های واسطه پرداخت از جمله پی پال یا ایزی رمیتنس، آماده هستند تا شرایط را برای پرداخت هزینه سفارش آماده کنند، اما باید بدانید که انتقال ارز با استفاده از این روش به‌سادگی انتقال پول در شبکه بانکی ایران نیست. ازآنجایی‌که انجام این کار سخت و پیچیده است، باید از خدمات شرکت‌های واسطه مثل ایرانیکارت استفاده کنید.

دریافت محصول در ایران

هنگامی که فهمیدید چگونه از سایت‌های خارجی خرید کنیم، احتمالاً با دغدغه‌های دیگری روبرو خواهید شد. یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مردم ایران در زمان خرید از سایت‌های خارجی، دریافت محصول یا سفارش در ایران است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث می‌شود که بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات خود را به‌صورت مستقیم برایتان ارسال نکنند.

همچنین باید به این مسئله توجه کنید که ارسال کالا از کشورهای خارجی به ایران شامل قوانین گمرکی می‌شود؛ بنابراین باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. بهترین و مناسب‌ترین روش برای دریافت کالا، یاری گرفتن از دوستان و آشنایانی است که در کشورهای خارجی ساکن هستند. شما می‌توانید هنگام خرید کالا آدرس دوستان خود را وارد کنید تا کالا برای آن‌ها ارسال شود. در نهایت دوستان شما می‌توانند از طریق پست و یا سایر روش‌های دیگر کالا را به دستتان برسانند.

یکی دیگر از روش‌های دریافت کالا، استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه است، در حال حاضر شرکت‌های مختلفی وجود دارند که سفارش شما را انجام می‌دهند و آن را به‌صورت مستقیم به دستتان می‌رسانند.

ارسال کالا به ایران به طور مستقیم

همان‌طور که گفتیم برخی از فروشگاه‌ها به دلیل تحریم ایران توسط آمریکا کالا را به‌صورت مستقیم ارسال نمی‌کنند. البته در طرف مقابل فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند. به‌طورکلی هنگام خرید کالا از سایت‌های خارجی، ابتدا باید از ارسال مستقیم کالا اطمینان حاصل کنید و سپس قوانین گمرک و نحوه تحویل کالا را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

بهتر است خرید خود را از چه کشورهایی انجام دهم؟

در ادامه نحوه خرید از سایت‌های خارجی به مهم‌ترین قسمت ماجرا یعنی انتخاب کشور مقصد برای خرید کالا می‌رسیم. همان‌طور که می‌دانید، فروشگاه‌های آمریکایی حرف اول را در کیفیت، تنوع و قیمت می‌زنند، اما روابط ایران و آمریکا باعث می‌شود که دریافت کالا از فروشگاه‌های این کشور سخت و پیچیده باشد.

با اینکه فروشگاه‌های آمریکا از جمله آمازون محبوبیت زیادی دارند، اما فروشگاه‌های ژاپن، انگلستان، کانادا، چین و آلمان هم محصولات باکیفیتی را با قیمت مناسب ارائه می‌کنند. به‌طورکلی روابط ایران با کشور مقصد، مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتوری که روی انتخاب کشور مورد نظر تاثیر دارد. اگر می‌خواهید خرید خود را بدون دردسر و به‌صورت مستقیم دریافت کنید، کشورهای آسیای شرقی (چین و هنگ کنگ) و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات گزینه مناسبی هستند. همچنین خرید از فروشگاه‌های ترکیه یک گزینه امن و راحت برای دریافت کالای مورد نظر به شمار می‌آید.

چگونه به سایت خارجی مورد نظر برای خرید اعتماد کنم؟

یکی از مراحل بسیار مهمی که باید در نحوه خرید از سایت‌های خرجی به آن توجه کنید، اعتبار سایت مورد نظر است، معمولاً سایت‌های معتبری مانند آمازون، والمارت و… نیازی به اعتبارسنجی ندارند، اما اگر می‌خواهید خرید خود را از سایر سایت‌ها انجام دهید، باید نظرات مشتریان و سابقه فعالیت آن‌ها را بررسی کنید. همچنین بررسی پروسه خرید و پرسش تخصصی از واحد پشتیبانی، مهم‌ترین روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید اعتبارسنجی سایت را انجام دهید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار