گوناگون

بزرگترین هواپیمای جهان با ۶۴۰ تن وزن+ فیلم

پارسینه: قبل از اینکه بزرگترین هواپیمای جهان را معرفی کنیم، بیایید لحظه‌ای وقت بگذاریم تا منظورمان از بزرگترین را تعریف کنیم. در کتگوری هواپیما، اندازه را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد. آیا ما در مورد طول هواپیما، طول بال، ارتفاع هواپیما، ظرفیت مسافر یا حجم بار صحبت می کنیم؟ 

هدف این لیست تقسیم بندی هواپیماهای عظیم بر اساس حداکثر وزن برخاست (Maximum TakeOff Weight) آنها رتبه بندی شده اند. MTOW سنگین ترین وزنی است که هواپیما در آن مجاز به برخاستن از زمین است که شامل وزن هواپیما، مسافران، خدمه، بار و سوخت می شود.

هواپیمای Antonov-225 معروف به Mriya بزرگترین هواپیمای جهان را به نام خودش ثبت کرده و نام Mriya به معنای «رویا» به زبان اوکراینی هست که در واقع رویای مهندسی است، تجسمی از نبوغ و قدرت انسان.

تنها یک فروند An-225 تاکنون توسط کشور اوکراین ساخته شده است. هواپیمای دوم در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در حال ساخت بود و از آن زمان در انباری در کیف ناتمام مانده است.

متأسفانه، An-225 عملیاتی در جریان تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 منهدم شد. ویدئویی از بزرگترین هواپیمای جهان که ۶۴۰ تن وزن دارد را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

منبع: FLIGHTENGINEERS

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار