گوناگون

حقایق باورنکردنی درباره لاستیک هواپیما+فیلم

حقایق باورنکردنی درباره لاستیک هواپیما+فیلم

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که لاستیک هواپیما از چه جنسی است و چگونه نگهداری میشود؟ لاستیک هایی که هم باید دوام بالایی داشته باشند و هم سرعت تخریب آن ها بسیار پایین باشد.لاستیک هایی که وظیفه ی تحمل وزن هواپیما و علاوه بر آن تحمل وزن و نیرو های وارده به هنگام نشست هواپیما را دارند.

به طور کلی چرخ های هواپیما مجبور به تحمل و دوام آوردن شرایط سخت پرواز همچون تحمل   دما تا 150 درجه سانتی گراد در زمان نشست و برخاست،تحمل ضربات سنگین در زمان فرود،تحمل دمای 40- درجه سانتی گراد در ارتفاعات و تحمل فشار طاغت فرسای زیر وزن هواپیما در زمان ترمز پس از فرود هستند. همه این نکات سبب اهمیت جنس لاستیک های هواپیما هستند.

جنس روکش لاستیک های هواپیما از جنس مشتقات کربن است از همین رو است که چرخ های هواپیما میتوانند  فشار زیاد زمان فرود را تحمل کنند. به طور میانگین لاستیک چرخ های هواپیما قابلیت دوام تا 500 نشست و برخاست را پیش از تعویض دارد و پس از آن تحت ترمیم و اصلاح قرار می گیرد که با این شیوه، لاستیک هواپیما تا 7 برابر عمر اولیه اش، قابل استفاده خواهد بود.

 

باد لاستیک هواپیما

چرخ های هواپیما تا حدود 200 پوند بر اینچ مربع باد میشوند یعنی 6 برابر میزان بادی که در درون لاستیک ماشین است. بر اساس قوانین، چرخ هواپیما باید با گاز نیتروژن پر شود. گاز نیتروژن در چرخ های هواپیما علاوه بر به تعویق انداختن زمان پوسیدگی باعث میشود در مواقع اضطراری از گسترش آتش سوزی جلوگیری کند.

 

حجم ویدیو: 14.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار