گوناگون

پنتاگون مدعی شد:

تماس آمریکا با تهران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

تماس آمریکا با تهران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

«سابرینا سینگ» معاون دبیر مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا پس از حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک ایران در دمشق، با تهران تماس گرفت.

به گزارش ایلنا، معاون دبیر مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا پس از حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک ایران در دمشق، با تهران تماس گرفت.

وی به خبرنگاران گفت: «ما در کانال‌های خصوصی به ایران به وضوح اعلام کرده‌ایم که مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم».

سینگ افزود که فکر می‌کنم با توجه به بالا بودن تنش‌ها در منطقه، می‌خواستیم خیلی واضح و در کانال‌های خصوصی این موضوع را اعلام کنیم که آمریکا در حمله به دمشق دخالتی نداشته است.

وی همچنین گفت که درباره هدف مورد نظر اسرائیلی‌ها از حمله به دمشق مطلع نشده‌ایم.

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    چند نکته در مورد حمله موشکی اسرائیل به کنسول گری ایران ؛
    ۱؛ طرح گفتگوی تمدن های سید محمد خاتمی ، تغییر در رویکردهای سیاسی و بین المللی ، یک امتیاز مثبت برای ایران داشت ، آنهم هم ارتباط و تعامل و احترام متقابل با همسایگان و دیگر کشورها یود. طوری که وزیر امور خارجه عربستان برای دعوت از رئیس جمهور ما به تهران می آمد و حمایت از صنایع هسته ای ایران بود .
    ۲؛ رویکردها و راهکارهای هاشمی رفسنجانی ، در پایان دادن به جنگ قره باغ و جنگ چچن ، ارتباط و با همسایگان ، کمک به نیرهای ملی گرای افغانستان در جنگ علیه طالبان و تروریسم .... نمونه دیگری از پیشقدم شدن ایران برای پایان دادن جنگ و تنش های منطقه ای بود .
    ۳؛ رویکرد دولت روحانی در برجام ، استقبال از تعامل و ارتباط با جهان ، منجر به حمایت همه جانبه جهان در جنگ ایران با داعش به فرماندهی قاسم سلیمانی در عراق و سوریه بود . طوری که ۵ سال حضور قاسم سلیمانی در سوریه و مرز اسرائیل ، منجر به هیچ تنش و اختلافی نشد و دلایل آن ؛
    ۱؛ داعش و تروریسم تنها مختص عراق و سوریه نیست و قدرت گرفتن آن به ضرر مردم جهان و منطقه هست .
    ۲؛ محبوبیت میلیونی قاسم سلیمانی در ایران ، نکته مثبتی بود ، که اسرائیل ها مطمئن بودند ، منتخب بیش از ۴۰ میلیونی مردم ایران ، به دنبال جنگ افروزی و تنش نیست و هدف ایشان دفاع از انسانیت بدون درنظر مذهب و زبان و قومیت هست ، در واقع جنگیدن برای صلح بود .
    ۴؛ امروز از رویکرد سیاسی و راهکارهای دولت رئیسی چیزی نمی بینیم . دولتی که نه تنها، نتوانست مشکلات داخلی را سر و سامان دهد ، بلکه تاثیری در مسائل منطقه ای و جهانی هم ندارد .
    متاسفانه ما از فرصتهایی که در طول این ۴۶ سال ، در اختیارمان بود و می توانستیم به واسطه آن یک ایران پیشرفته و قدرتمند تبدیل شدیم ، استفاده نکردیم و تمایلی به ساختن ایران نداریم و امروز منشاء نارضایتی عمومی ، به راهکارها و راهکردهای اشتباه ما برمی گردد و ما باید تاکتیکهایمان را در امور مملکت داری چه عرصه داخلی و چه خارجی تغییر دهیم . مطمئناً کسانی که رفاه و آرامش و در میان چهچه عندلبیان در زیر سایه سار بیدها و نارون ها در گوشه ای از باغ ازگل اشان ، نوبرانه های بهاری ملس می خورند ، ترقه را از نزدیک ندیده اند چه رسد به توپ و تفنگ و موشک ، گفتیم اگر قرار باشد سپاهی برای امام زمان تشکیل شود ، ما در سپاهی که حاج آقا صدیقی فرمانده آن هست می رویم ، چون مرد جنگ سخت افزار نیستیم . تهدید به جنگ و آتش متقابل ، بستن تنگه ، فلان فلان ..... در حالی که توان نظامی برابر نداریم ، اشتباه مهلکی هست که مطمئناً به ضرر ما تمام می شود . مثل جنگ ایران و عراق ، که همه در جنگ جانب عراق را گرفتندپس ‌و تنها راه حل ، تغییر تاکتیکها و عملکردها در عرصه مملکت داریمان هست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار