گوناگون

چرا درخواست وام ودیعه مسکن برخی متقاضیان رد شد؟

چرا درخواست وام ودیعه مسکن برخی متقاضیان رد شد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱۶۱ هزار و ۱۱ نفر از شهروندان استان تهران طی ۴ سال اخیر خبر داد.

به گزارش پارسینه، حسین جنتی گفت: از سال ۱۳۹۹ و آغاز طرح ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان سال جاری بیش از ۹۰۵ هزار شهروند استان تهران در این طرح ثبت نام کرده اند که بیش از ۱۶۱ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

وی رد درخواست متقاضیان را به دلایل گوناگونی مثلا استفاده از سایر طرح‌های حمایتی همچون مسکن مهر، نداشتن ضامن و ... عنوان و تصریح نمود: طی سال جاری، با افزایش صورت گرفته در میزان تسهیلات وام ودیعه شهر تهران میزان این وام به ۲۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون و روستاها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

دولت سیزدهم یکی اصلی‌ترین شعارهای خود را رفع مشکل مسکن و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ظرف ۴ سال قرار داد؛ شعاری که هوشمندانه و در پاسخ به بی عملی دولت قبل در این بخش و بروز تورم ۸۰۰ درصدی مسکن طی فاصله دولت‌های یازدهم و دوازدهم انتخاب شد.​

از آنجایی که دولت سیزدهم همواره عمل گرایی و محقق کردن وعده‌های داده شده را در دستور کار داشته، از همان روز نخست اقدامات متعددی را در بخش مسکن آغاز کرد که تا کنون طی دو سال و نیم از عمر دولت، بخش‌های مهمی از این اقدامات یا به ثمر رسیده یا در شرف تحقق است. ضمن اینکه شخص رئیس جمهور و بیشتر مقامات ارشد دولت بر عملی شدن وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در طول فعالیت این دولت همواره تأکید داشته اند و از آن عقب نشینی نکرده اند.

با این حال در طول سال ۱۴۰۲ دولت سیزدهم توانست با اقداماتی، چون واگذاری زمین به خانواده‌های چند فرزند در راستای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و نیز اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، بسیاری از خانوارها را خانه دار کند.​

این اقدامات صرفا به ساخت مسکن محدود نشد و در حوزه تسهیلات مسکن اعم از ساخت و خرید و تسهیلات ودیعه مسکن در راستای حمایت از خانواده‌های مستأجر نیز عملکرد خوبی داشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار