گوناگون

واکنش دختر «پرویز دهداری» به شکایت عابدزاده از فیلم ساخته شده درباره پدرش

واکنش دختر «پرویز دهداری» به شکایت عابدزاده از فیلم ساخته شده درباره پدرش

دختر زنده‌یاد پرویز دهداری گفت: آقای ثقفی زحمات زیادی کشیدند و نباید توی ذوق ایشان زد و دنبال شکایت و این حرف‌ها رفت.

پارسینه: «شیدا دهداری» دختر زنده‌یاد پرویز دهداری درباره فیلم «پرویزخان» ساخته علی ثقفی گفت: این فیلم را دیدم. ممکن است بخش‌های از این فیلم در کل با حقیقت مطابقت نداشته باشد، چون مستند نبوده و داستانی بوده است. این آقایان زحمت کشیدند. بنده هم با آن‌ها همکاری زیادی نداشتم. خودشان تحقیق کرده بودند. به هر حال بر اساس اطلاعات خودشان فیلم را ساختند. یک بخش‌هایی مربوط به آقای وطن خواه و عابدزاده می‌شد که این عزیزان انتقاداتی را دارند. 


وی افزود: درباره آقا رضا (وطن خواه) باید عرض کنم که یک بازیگر ممکن است یکبار نقش مثبت داشته باشد و یکبار منفی. آقای علی باقری که این نقش را بازی کرده است در زمینه تاتر قوی است. ممکن است ظاهرش را نپسندند. هر کسی شکل و شمایلی دارد. نباید بر اساس شکل و ظاهر قضاوت کرد. نمی‌دانم بر چه اساسی ایشان را انتخاب کردند. شاید از نظر ظاهری شبیه آقا رضا نباشند، اما این را نمی‌توان ایراد گرفت در سینما.


وی افزود: این فیلم را من سه چهار بار دیدم. فیلم یک برهه تاریخ فوتبال کشور را نشان می‌دهد. در آن مقطع نشان می‌دهد یک فردی با آن خصوصیات اخلاقی و اصولگرایی چگونه در سخت‌ترین شرایط کشور رفتار می‌کند. با دست خالی و بدون چشم داشت مالی کار می‌کند. هرگز پدر من ریالی دریافت نکرده است. آقای وطن خواه هم اینگونه بوده است. بازخورد‌هایی که بعد از شکایت خواندم این بود که برخی نوشته بودند باید به این‌ها پولی بدهند تا سکوت کنند. این خیلی سنگین است. آقا رضا نباید این اجازه را می‌داد به این افراد که اینگونه واکنش نشان دهند. 


دهداری گفت: بعد‌ها آدم‌هایی که در زمان پدرم استعفا دادند و اشتباه کردند اعتراف کردند و بار‌ها از بنده عذرخواهی کردند و گفتنند مشکل ما با پرویزخان نبود و با برخی دستیاران ایشان بود.


وی درباره بازی سعید پورصمیمی در نقش زنده یاد دهداری گفت: پدر من داد نمی‌زد و تند تند راه نمی‌رفت، ولی این قصه بود و نباید همه چیز مطابقت داشته باشد. درباره خانمی که نقش بنده را بازی کرد نیز باید بگویم خود من اتفاقات فوتبال را دنبال می‌کردم و البته اهل جیغ و داد نبودم؛ اما در فیلم می‌خواستند هیجان بدهند. خیلی زحمت کشیدند برای این فیلم، چون کار سختی بوده است. مجوز‌ها و هزینه‌ها و مسایل دیگر هم مطرح بوده است که همه این‌ها کار ساخت را دشوار می‌کرد. آقای ثقفی زحمات زیادی کشیدند و نباید توی ذوق ایشان زد و دنبال شکایت و این حرف‌ها رفت. ایشان تصویری از یک دوره‌ای ساختند و بازخورد‌های خوبی داشت؛ خود من به بخش هایی نقد داشتم. مثلا صحنه‌ای که پدر می‌رود دم خانه یک بازیکن مستعفی و می‌گوید برگردد؛ این اتفاق نیفتاده بود که پدرم برود دم خانه یک نفر التماس کند، اما آقای ثقفی مرا توجیه کردند بعد از شنیدن گلایه ام. گفتند، چون پدرتان را محکوم کرده بودند به دیکتاتوری،ما نشان دادیم به خاطر منافع ملی حاضر به این کار هم شده است و در آخر هم سر اصول خودش ایستاد و از آن خانه بیرون آمد.


دختر مرحوم دهداری درباره شکایت عابدزاده گفت: ایشان فیلم را ندیده است و نمی‌دانم بر چه اساسی شکایت کرده است. شاید به دلیل ظاهر آن بازیگر که کمیک بوده است. این موضوع شکایت کردن ندارد. شنیدم برخی به دنبال مسایل مالی بودند؛ منظورم آقای عابدزاده نیست. فیلم ضعف‌هایی داشت، اما کارگردان جوان و دیگران خیلی زحمت کشیدند و شخصیت پدرم را خوب ترسیم کرده بودند و نباید آن‌ها را مورد شماتت قرار داد.

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار