گوناگون

حواشی ادامه دار اخراج ایمن حسین برای فغانی

حواشی ادامه دار اخراج ایمن حسین برای فغانی

داور بین‌المللی و سرشناس فوتبال ایران پاسخ جالب توجهی به مصاحبه عجیب رایزن پیشین فرهنگی ایران در یکی از شبکه‌های تلویزیونی عراق داشت.

به گزارش پارسینه و به نقل از ورزش سه؛ حواشی مربوط به اخراج ایمن حسین در بازی عراق - اردن همچنان ادامه دارد.

پس از قضاوت علیرضا فغانی در بازی حساس عراق و اردن در جام ملت‌های آسیا، که با اعتراضات و هجمه بسیار زیادی از سوی عراقی‌ها همراه شد، فردی به نام امیر موسوی رایزن فرهنگی پیشین ایران در الجزایر در شبکه العهد عراق، درباره فغانی داور بازی عراق-اردن مطالب عجیبی مطرح کرد که حالا این داور قصد شکایت از او را دارد.

فغانی اخیرا مصاحبه مفصلی انجام داده و بخشی از این گفت‌وگو هم درباره مصاحبه تند رایزن فرهنگی پیشین ایران در الجزایر بود و این فغانی با تاکید بر اینکه طی دو سه ماه آتی سفری به ایران خواهد داشت و ادعاهای این فرد را مورد پیگیری قضایی قرار خواهد داد، گفت: «به احتمال زیاد طی دو سه ماه آینده به ایران خواهم آمد. یک آقایی صحبتی کرده بود که همه برای من فرستادند. حالا اصلا من نمی‌دانم ایشان مسئولیتی دارد یا نه؟!»

او ادامه داد: «می‌گفتند ایرانی است و رایزن فرهنگی است. من نمی‌دانم در سال‌های گذشته چه فرهنگی از ما به کشورهای دیگر اشاعه کرده است. اینکه در یک رسانه برای خودشیرینی چنین مسائلی را عنوان می‌کنند، می‌تواند مورد پیگرد قانونی هم قرار بگیرد. که حالا من به امید خدا روال اداری و قضایی‌اش را پیگیری می‌کنم. واقعا نمی‌دانم مسائلی که این عزیزان از کجا می‌آید و چه فکری پشتش است.»

فغانی سپس در واکنش به این سوال که فدراسیون فوتبال ایران مقابل هجمه عراقی‌ها به این داور کاملا منفعل کرد، اینطور موضع‌گیری کرد: «خب ما را از خودشان نمی‌دانند. این چند ساله که ما برای ایران داوری کردیم و این همه افتخارات داوری رقم خورد، شاید نادیده می‌گیرند.

فغانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد که البته از این موضوع خوشحال هم هست و اضافه کرد: «اصلا برایم مهم نبود. شاید دفاع بعضی‌ها از جنبه منفی آن بیشتر از جنبه مثبت آن باشد.»

او سپس به خارج شدنش از لیست داوری ایران اشاره کرد: «همه شما می‌دانید که من بعد از مهاجرت گفتم تا زمانی که ایران بخواهد در بحث بین المللی به نام ایران فعالیت خواهم کرد. سال گذشته ایران نخواست و برای من این فرصت پیش آمد که از استرالیا، جایی که شغلم داوری است، این فرصت را پیدا کنم که به نام استرالیا در سطح بین المللی شرکت کنم. هر چند پاسپورت من ایرانی است و همه جا زده داور ایرانی. باعث افتخارم هم هست که با پرچم استرالیا و با نام ایرانی در جام ملت‌های آسیا حضور داشتم.»

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار