گوناگون

نام ایران در فهرست کشور‌هایی که با مقابله با تروریسم همکاری نمی‌کنند

نام ایران در فهرست کشور‌هایی که با مقابله با تروریسم همکاری نمی‌کنند

پارسینه: وزارت امورخارجه آمریکا به طور رسمی تائید کرد که نام ایران و چهار کشور دیگر را در فهرست کشور‌هایی قرار داده است که در سال ۲۰۱۹ با واشنگتن برای مقابله با تروریسم همکاری نکرده‌اند.

وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته ادعا کرد که طبق بند ۴۰ قانون کنترل صادرات تسلیحات ایران، ونزوئلا، کوبا، سوریه و کره شمالی کشور‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۹ به طور کامل با تلاش‌های واشنگتن برای مقابله با تروریسم همکاری نکرده اند و این موضوع را به اطلاع کنگره نیز رسانده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، در ادامه این بیانیه آمده است: این گواهی، فروش یا اعطای مجوز صادرات کالا‌ها و خدمات دفاعی را (به این کشورها) ممنوع می‌کند و به جامعه آمریکا و بین الملل اطلاع می‌دهد که کشور‌های نامبرده به طور کامل با تلاش‌های واشنگتن در مقابله با تروریسم همکاری نمی‌کنند.

همچنین در این بیانیه ادعا شده است که ایران با حمایت از حزب الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت در خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ نیز بزرگ‌ترین حامی تروریسم بوده است.

نام کوبا برای اولین بار است که به این فهرست اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای مضحک آمریکایی‌ها مبنی بر عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد.

وی در توییتر خود نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ایجاد، تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی مختلف، اِعمال تروریسم دولتی و نیز حمایت آشکار از یک رژیم تروریستی دیگر، سنجه خوبی برای ارزیابی تلاش‌های ضدتروریستی نیست. آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد.

چهارشنبه شب در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت امورخارجه آمریکا، ایران را به عدم همکاری با آنچه تلاش‌های واشنگتن در مقابله با تروریسم خوانده، متهم کرده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار