گوناگون

فروش پهپادهای استراتژیک و قدرتمند آکینجی ترکیه به آذربایجان + تصاویر

فروش پهپادهای استراتژیک و قدرتمند آکینجی ترکیه به آذربایجان + تصاویر

جدیدترین همکاری نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان در زمینه پهپاد آکینجی کلید خورد.

به گزارش پارسینه به نقل از Defence News، آذربایجان یک مرکز آموزشی و آشیانه برای پهپاد جدید آکینجی افتتاح کرده است که تایید می کند این کشور سیستم جنگی ساخت ترکیه را خریداری کرده است.

به گفته دولت آذربایجان، مراسم ۹ فوریه همچنین شامل پرواز آکینجی بود. سلجوک بایراکتار، مدیر ارشد فناوری بایکار، سازنده آکینجی، تصاویری از این رویداد را در X، منتشر کرد.

بایراکتار ، الهام علی اف ( رئیس جمهور آذربایجان) و پسرش حیدر علی اف و دیگر افسران عالی رتبه شرکت کنندگان در این مراسم بودند. این مرکز آموزشی برای اپراتورهای پهپاد است، در حالی که آشیانه به عنوان یک ستاد تعمیر و نگهداری عمل خواهد کرد.

IMG_20240213_122806_924

آذربایجان بی سر و صدا آکینجی را خریداری کرده بود. در مارس ۲۰۲۲، هالوک بایراکتار، مدیرعامل بایکار، طی یک کنفرانس خبری گفت که سه کشور به خرید پهپاد علاقه مند هستند. به گفته این شرکت، اولین گروه آذربایجانی برای پهپاد Akinci در اکتبر ۲۰۲۲ دوره آموزشی را به پایان رساندند.

در آوریل ۲۰۲۳، بایکار و آذربایجان یادداشت تفاهمی برای ساخت پهپادهای بایکار در این کشور امضا کردند. آذربایجان قبلاً از پهپادهای جنگی TB2 در جنگ خود علیه ارمنستان بر فراز منطقه قره باغ کوهستانی استفاده کرده بود.

IMG_20240213_122805_478

گفتنی است پهپاد اکینجی ، یک پهپاد در ارتفاع بالا است و با استقامت طولانی با حداکثر وزن برخاست ۶۰۰۰ کیلوگرم، در مقایسه با TB2 که حداکثر وزن ۷۰۰ کیلوگرم را دارا است، قدرتمندتر است. بار ۱۵۰۰ کیلوگرمی آکینجی ده برابر بیشتر از TB2 است.

پهپاد Akinci می‌تواند مهمات متنوعی را حمل کند؛ این مهمات عبارتند از:

_ مهمات هوشمند MAM_l و MAM_C که توسط Rokestan تولید شده اند. 

 

_ مهمات MAM_T که برای مأموریت های طولانی مدت ایجاد شده اند.

_ مهمات Teber_82 این کیت جنگ توسط Rokestan توسعه یافته است.

_ مهمات HGK_82 که یک کیت هدایت دقیق است که توسط موسسه تحقیق توسعه صنایع دفاعی sage از شورای تحقیقات علم و فناوری ترکیه توسعه یافته است.

_موشک‌های Cirit و موشک‌های L_ UMTAS

 

_ بمب‌های هدایت شونده MK-81, MK-82, MK-83

ارسال نظر

  • بابک

    جان جان آذربایجان

  • محمود❤️🇮🇷

    باریکدار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار