گوناگون

اطلاعات ضروری که باید کودکان بدانند

اطلاعات ضروری که باید کودکان بدانند

باید به کودکان آموزش دهید که هر یک از شماره‌ تلفن‌های ضروری برای چه موضوعی استفاده می‌شود و خدمات چه اطلاعاتی ارائه می‌دهند.

به گزارش پارسینه، کودکان باید یاد بگیرند در چه مواقعی می‌توانند از هر یک از این شماره‌ها برای کمک به آنها استفاده کنند. همچنین باید به آنها آموزش داد که هنگام تماس با این مراکز اطلاعات لازم را به درستی ارائه کنند و تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکردند تماس را قطع نکنند. لازم است به یاد داشته باشید که بعد از آموزش کودکان در استفاده از دستگاه تلفن، باید به آنها آموزش داد که از شماره‌های ضروری چگونه استفاده کنند.

در این مرحله، مراحل آموزش را به کودکان یک به یک توضیح خواهیم داد:

1. کودکان را آموزش دهید که چگونه با استفاده از تلفن منزل، به این تماس‌های ضروری دسترسی پیدا کنند، زیرا با برقراری این تماس‌ها از خانه، کودک به توضیحات اضافه نیاز ندارد. اما آنها باید بیاموزند که درباره جزئیات بیشتر پاسخ صحیح بدهند.

2. آموزش دهید که کودک باید گوشی را قطع نکند. در برخی مواقع، اپراتور ممکن است تماس را پشت خط به تعویق بیندازد، بنابراین کودک باید بداند که در این انتظار، گوشی را قطع نکرده و صبور باشد. همچنین به کودک تضمین کنید که حتی اگر کسی از طرف دیگر خط به او صحبت نکند، یک فرد دیگر در انتظار اوست و از پیگیری او مشغول است تا آرامش و اطمینان کودک حفظ شود.

3. کودکان وقتی اضطراب دارند یا عصبی هستند، ممکن است زیر لب صحبت کنند. این موضوع در محیط‌هایی که صداها ضبط می‌شود، به مشکل تبدیل می‌شود. بنابراین، آنها باید یاد بگیرند که باید صحبت‌هایشان را صحیح و شمرده ارائه کنند تا اطلاعات لازم را به درستی منتقل کنند.

4. به کودک یاد دهید که نام و نام خانوادگی خود را به صورت روشن و صحیح اعلام کند.

5. کودک باید یاد بگیرد به دقت به سوالاتی که از او پرسیده می‌شود گوش کند و در صورت عدم درک، از سوال تکراری خواهد، درخواست کند.

6. اضطراب ممکن است باعث شود که کودک به سوال‌های اپراتور مرکز‌های تماس‌های اضطراری به عنوان یک آزمون نگاه کند که ممکن است برخی از سوالات را بی‌جواب بگذارد یا جواب‌هایی بسازد. بنابراین، کودک باید یاد بگیرد که در این حالت‌ها به صورت صریح پاسخ دهد و بگوید "نمی‌دانم" و به سوال بعدی بروید.

7. تلفن را از پریز جدا کرده و با کودک خود تمرین کنید. شما نقش اپراتور مرکز (اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و ...) را بازی کنید و از کودک در مورد یک حادثه خیالی سوال کنید. این تمرین‌ها را به صورت مکرر تکرار کنید. کودکان لذت می‌برند که موضوع را واقعیت بخشیده و تکرار می‌تواند این مهارت را تقویت کند.

8. به کودک خود آموزش دهید که هر شماره تلفن برای چه نوع اضطراری است. به عنوان مثال، زمانی که حریق اتفاق می‌افتد، باید شماره 125 را بزند، و زمانی که مثلاً فردی در خانه بیدار نمی‌شود، باید با شماره 115 تماس بگیرد. همچنین، اگر مزاحمی بدون اجازه وارد منزل شده، باید با شماره 110 که شماره پلیس است، تماس بگیرد و ...

9. اگر احساس می‌کنید کودک گیج شده و نتواند شرایط را تمیز کند، نگران نباشید؛ زیرا برخی از کودکان این مهارت را به خوبی ندارند، اما از درک خوبی برخوردارند. باید کودکان را تشویق کرد تا به تصمیم‌های خود اعتماد کنند و در صورت شک، سوال کنند.

10. کودک را به گونه‌ای آموزش دهید که در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کند و بتواند بهترین تصمیم را بگیرد تا بهترین کمک را دریافت کند.

11. یک نکته بسیار حیاتی که باید به کودکان با تأکید آموزش داده شود این است که هرگز از این شماره‌ها برای شوخی یا تفریح استفاده نکنند و بیاموزند که تماس با این شماره‌ها به جز برای امور ضروری و ضرورتی، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار