گوناگون

بی‌احترامی در کودکان از کجا نشات میگیرد؟

بی‌احترامی در کودکان از کجا نشات میگیرد؟

یکی از اصلی‌ترین بی‌احترامی‌های کودکان و نوجوانان، پاسخ‌های کلامی نامناسب و طعنه‌زدن‌های آن‌هاست. زمانی که احساس فشار یا عصبانیت می‌کنند، به تخلیه کنترل خشم خود دست می‌زنند و این ممکن است باعث پاسخ‌های نامناسب شود.

به گزارش پارسینه، کودکان تا زمانی که با بی‌احترامی مواجه نشوند، نمی‌توانند رفتار نامناسب را اظهار کنند. بعضی والدین، با بحث و جدل‌های متوالی در منزل، فرزندان خود را تحت فشار روحی قرار می‌دهند.

این عمل نه تنها باعث از بین رفتن تمرکز کودکان می‌شود، بلکه ممکن است رفتارهای نامناسب را به آن‌ها آموزش دهد. علاوه بر محیط خانواده، اجتماع نیز در آموزش فرزندان نقش مهمی دارد. کودکان، از طریق تماشای رسانه‌ها، تعامل با اطرافیان و همسالان خود، مهارت‌های پاسخگویی به احساسات را یاد می‌گیرند.

اگر والدین نتوانند این رفتارها را درک کنند و محدودیت‌هایی اعمال نکنند، نارضایتی کودکان آغاز می‌شود و به تدریج به تنفر و رفتارهای نامناسب منجر می‌شود. این رفتار ممکن است تا سنین 12 و 13 سالگی در کودکان باقی بماند.

در چنین شرایطی، والدین با صحبت و آموزش می‌توانند رفتارهای نامناسب را اصلاح کنند. در غیر این صورت، این مسئله ممکن است در آینده برای اجتماع و جامعه زیان‌آور باشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار