گوناگون

این دعا معجزه می‌کند + حل مشکلات تضمینی

این دعا معجزه می‌کند + حل مشکلات تضمینی

پارسینه: چون خسی در میقات! تو ایستاده‌ای، در میان صد هزاران، در میان خَلقی همه شیدا و پریشان؛ اما نه تو و نه صد هزاران، هیچ‌یک به حساب نمی‌آیید؛ هر چه هست، او است و تجلی او.

چون خسی در میقات! به وعده‌گاه الهی درآمده‌ای، به نینوا. به هر طرف که سر بگردانی، نور خدا را می‌بینی. چون آتش که با موسی سخن گفت، اینجا همه چیز در آتش شیدایی می‌گدازد و با تو از عشقی سخن می‌گوید که رنگ سرخ خون و شهادت گرفت.

تو در میان صدهزاران، صد هزاران زائر و صدهزاران مَلَک، همه به احترام ایستاده، دست بر سینه نهاده، خموش و پریشان، به کرنش برابر شاه جهان. نه تو و نه صد هزاران، از اِنس و مَلَک، هیچ‌یک به حساب نمی‌آیید، مگر اینکه برابر شاه جهان از در فروتنی درآیید، خود را واگذارید و همه، او را بینید.   

در این خیل، همه به آرامی نجوا می‌کنند: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ... (متن زیارت عاشورا)» و اشک‌ریزان دست به دامان خون خدا می‌شوند: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ...»

اینجا درهای رحمت خالق، گشاده است و تو اگر خویش را نبینی، از مقام هیچ به مقام همه‌چیز می‌رسی. کافی است که دل به حسین داده باشی و غرقه حُسن او شده باشی. این پیمانی است که با عاشقان حسین بسته‌اند.

چه پیمانی؟

یک نفر به نام علقمه می‌گوید، به امام باقر(ع) عرض کردم: «اگر قصد زیارت امام حسین(ع) را از دور یا نزدیک داشتم، چگونه زیارت کنم؟» حضرت در پاسخ فرمودند: «مانند کسی که سلام می‌دهد، به سوی آن حضرت رو کن و با توجه و حضور قلب به آن سو نگاه کن و پس از گفتن الله‌اکبر این گونه بخوان: السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه... (و متن زیارت را به طور کامل به او می‌آموزد) و سپس دو رکعت نماز بگزار».

آن گاه حضرت فرمودند: «به تحقیق این دعا، دعایی است که ملائکه آن را می‌خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‌نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین شهید شده باشد... و نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین(ع)‌ را از روزی که شهید شده است.»

در جای دیگر از صفوان، یکی از یاران امام ششم نقل شده است که امام صادق(ع)، با اشاره به قبر امام حسین(ع) این زیارت را خواندند و سپس دو رکعت نماز به جا آوردند و به من (صفوان) فرمودند: «هرگاه گرفتاری و حاجتی داشتی، در هر جا که هستی این زیارت و دعای پس از آن را بخوان و از خدا حاجت بخواه، بی‌تردید خدا و پیامبر(ص) به وعده خود عمل می‌کنند و نیازت را بر می‌آورند.»

زیارت عاشورا، زمزمه‌ای است که از عرش به ما رسیده و اگر با حضور قلب خوانده شود، چون کشتی نجات، ما را با خود تا هفت آسمان خواهد برد.

images_1706011160_65afaa188e859

 

زیارت عاشورا در ظاهر از امام باقر(ع) نقل شده، اما در واقع این زیارت از جانب خود خداوند متعال نازل شده و از احادیث قدسى است؛ چنان که شیخ عباس قمى در مفاتیح‌الجنان از امام صادق(ع) نقل مى‌کند که آن حضرت از پدر بزرگوارش و ایشان از اجداد طاهرینش و آنان از پیامبر اکرم و آن حضرت از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل مى‌کنند:

«حضرت احدیت به ذات مقدس خود قسم خورده که هر کس امام حسین(ع) را با این زیارت، از دور یا نزدیک زیارت کند، زیارت او را مى‌پذیرم و خواهش و حاجت او را برآورده مى‌کنم و فوز به بهشت و آزادى از جهنم را به او عطا مى‌کنم و شفاعت او را در حق هر کس که بخواهد قبول مى‌نمایم.»

آیت‌اللّه بهجت درباره زیارت عاشورا می‌گوید: «مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است... در سندها آمده است که زیارت عاشورا از حدیث‌های قُدسی است؛ برای همین، با وجود فراوانی کارهای علمی موجود نزد علما و اساتیدمان، آنان همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند.»

اگر در پی رسیدن به بهشت هستید تا از نعمت‌های الهی بهره‌مند شوید، اگر در هراس از جهنم هستید و امید دارید آتش دوزخ بر شما سرد شود و یا حتی اگر در امور دنیوی دچار گرفتاری شده‌اید و در میان بحران، به دنبال راه نجاتی از دل موج‌های طوفانی می‌گردید و دست کمکی را نمی‌یابید که به سوی شما دراز شده باشد، بر خواندن زیارت عاشورا مداومت کنید، که پیمان پاکان با پیروان‌شان همین است: زیارت عاشورا بخوان و جان به در بر.

پس چون خسی در میقات، خود را هیچ انگار و در میعادگاه عاشقان سیدالشهدا، در میان بی‌شمار اِنس و مَلَک که به احترام ایستاده‌اند، در جامه پاکان درآی و دل به نوای آسمانی زیارت عاشورا بده، تا رحمت الهی بر تو باریدن گیرد و روح و جانت را از هرچه ظلمت است، بشوید. 

منبع: ایده آل مگ

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار