گوناگون

انتقال آب سد لار به لتیان تا پایان ۱۴۰۴

انتقال آب سد لار به لتیان تا پایان ۱۴۰۴

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: در صورت تأمین مالی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومانی، تا پایان سال ۱۴۰۴ پروژه مهم انتقال آب سد لار به لتیان به منظور جلوگیری از فرار آب سد لار به‌بهره‌برداری می‌رسد.

 محمد رستمی امروز در نشستی خبری  درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال آب لار به لتیان، اظهار کرد: این  پروژه که به منظور  جلوگیری از فرار آب سد لار در دست اجرا قرار دارد، معروف به انتقال آب سد لار به کلان است که تا کنون پیشرفت ۳۸ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به مدت سه سال در دولت گذشته متوقف شده بود اما از سال ۱۳۹۹ مجددا فعال شد، اظهار کرد: رینگ آب تهران پروژه مهم دیگری است که هلدینگ در دست اجرا دارد که شرق به غرب و شمال به جنوب تهران را متصل می‌کند و تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: با بهره برداری از این پروژه، در صورت بروز مشکل در بخشی از تهران مثل اتفاقی که امسال در کرج رخ داد، این امکان را خواهیم داشت که آب را از سامانه شرقی به غربی یا بالعکس انتقال دهیم.

رستمی با بیان اینکه در زنجیره آب سه حلقه اساسی شامل ذخیره آب، انتقال آب و مصرف آب داریم که قرارگاه در هر سه حلقه ورود کرده است‌، اظهار کرد: در دهه ۷۰ بعد از جنگ تحمیلی که کشور نیاز به توسعه و ایجاد زیرساخت داشت، در زمینه آب، قرارگاه با ساخت سد کرخه توانست تبدیل به نماد خودباوری شود.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز ۶۲ سد بزرگ کشور توسط قرارگاه ساخته شده که نیمی از ظرفیت مخازن سدهای کشور را شامل می‌شود، گفت: قرارگاه بعد از مشکلاتی که در زمینه پس‌زدگی فاضلاب اهواز در جریان سیلاب سال ۱۳۹۸ رخ داد، به پروژه فاضلاب اهواز ورود کرد و پروژه‌ای که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشت اکنون به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است‌.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه با اشاره به بومی سازی بتن پارچه‌ای، گفت: انگلستان تولیدکننده بتن پارچه‌ای بود که تکنولوژی آن را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌داد، متخصصان ایرانی در دانشگاه امام حسین(ع) با تأمین مالی و حمایت قرارگاه، دانش تولید بتن پارچه‌ای را داخلی‌سازی کردند.

به گفته رستمی این بتن پارچه‌ای به ضخامت یک‌ سانتیمتر بوده، به راحتی قابلیت اجرا توسط کشاورزان را در کانال‌های آبیاری و انتقال آب دارد و در زمینه کاهش مصرف آب بخش کشاورزی بسیار اثرگذار است‌.

وی از داخلی‌سازی ۱۰۰ درصدی تجهیزات پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: تا پیش این، تجهیزات مربوطه برای پرورش ماهی در قفس وارد می‌شد اما اکنون می‌توانیم تمامی آن را در داخل کشور تأمین کنیم.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه همچنین در بحث مهم تولید بچه ماهی ورود کرده‌ایم که تا امروز موفق به تولید ۴۰۰ هزار بچه ماهی شده‌ایم و چشم‌انداز ما تولید ۱۲ میلیون بچه ماهی در سال است، تاکید کرد: هلدینگ نیروی قرارگاه خاتم موفق به کسب گواهی‌نامه سطح ۴ مدل دلتا شده است، در واقع به عنوان اولین سازمان پروژه محور در سطح جهان و هشتمین سازمانی که موفق به دریافت این گواهی‌نامه شده، هستیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار