گوناگون

پس از ورود گلوله به مغز چه اتفاقی می‌افتد؟+ فیلم

پس از ورود گلوله به مغز چه اتفاقی می‌افتد؟+ فیلم

طی سال‌های اخیر خبر تیراندازی و کشته و مجروح شدن گروهی از شهروندان در سراسر جهان، به خبری تکراری تبدیل‌شده است و هرچند وقت یک‌بار شاهد وقوع یک حادثه تیراندازی در نقاط مختلف کشورها هستیم. اما وقتی شلیک رخ می دهد چه بلایی سر بدنمان می آید؟

زمانی که یک گلوله از کلت یا هفت‌تیرهای دستی شلیک می‌شود، تنها یک حفره در بافت‌های بدن ایجاد کرده و آسیب‌های واردشده به بافت‌های حساسی مانند کبد نیز در حد همان حفره ناشی از ورود گلوله به بافت خواهد بود اما این موضوع در مورد شلیک تفنگ‌های جنگی و مشابه آن‌ها متفاوت بوده و گلوله پس از ورود به بدن قربانی، به دلیل چرخش زیاد و قدرت بسیار بیشتر، انهدام و آسیب‌دیدگی وسیعی ایجاد می‌کند.

به گفته پزشکان، زمانی که یک گلوله وارد بدن انسان می‌شود، آسیب‌های واردشده به بدن تنها شامل پارگی بافت‌ها نیست بلکه معمولاً گلوله سبب شکستگی استخوان و متلاشی شدن اندام‌های درونی و جابه‌جا شدن آن‌ها می‌شود. در این موارد آسیب واردشده به روده می‌تواند منجر به جراحی کولواستومی (colostomy) شود که در آن بافت‌های روده جهت پیشگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر، منتقل‌شده و به بخش دیگری متصل می‌شود. این موضوع در مورد یک کودک که بدن وی در حال رشد است، تبعاتی بسیار جدی و وخیم در پی دارد.

بیل اسموک (Bill Smock) جراح ویژه در اداره  پلیس لوئیز ویل مترو  (Louisville Metro) در این رابطه می‌گوید: «زمانی که بافت‌های داخلی بدن شما براثر شلیک گلوله آسیب ببینند، شما هیچ‌گاه به زندگی عادی بازنخواهید گشت و حتی در صورت درمان شدن نیز تأثیرات آسیب‌های واردشده به اندام داخلی بدن تا آخر عمر همراهتان خواهد بود. اگر گلوله به ستون فقرات شما برخورد کند، احتمالاً فلج خواهید شد و اگر گلوله به سر فردی برخورد کرده و مغز وی آسیب ببیند حتی اگر فرد موردنظر کشته نشود، زندگی وی از حالت عادی خارج خواهد شد.»

 

حجم ویدیو: 12.86M | مدت زمان ویدیو: 00:06:55 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار