گوناگون

آشنایی با معروف ترین جاهای دیدنی بروکسل

آشنایی با معروف ترین جاهای دیدنی بروکسل

پارسینهبسیاری از افراد اگر قرار باشد به سفری اروپایی بروند، در درجه اول، شهرهایی مانند پاریس، رم یا بارسلون را انتخاب می‌کنند؛ اما در قاره اروپا، شهرهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند شگفت‌زده‌تان کنند و یکی از آنها بدون شک بروکسل است.

بروکسل پایتخت بلژیک، یکی از دیدنی‌ترین و مهم‌ترین نقاط اروپا محسوب می‌شود؛ شهری که مقر اصلی بسیاری از نهادهای اتحادیه اروپا و همچنین مقر ناتو است. گذشته از اهمیت سیاسی، جاهای دیدنی بروکسل آنقدر متعدد، متنوع و زیبا هستند که با خرید تور اروپا سفری رؤیایی را خواهید داشت. اگر می‌خواهید با یک مقصد جذاب و متفاوت در قاره سبز آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1. موزه و خانه مگریت؛ از زیباترین جاهای دیدنی بروکسل

رنه ماگریت نقاش مشهور بلژیکی و یکی از مهم‌ترین نقاشان سبک سوررئالیسم است. در بروکسل، یک موزه به نام او وجود دارد که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و در آن، حدود ۲۰۰ اثر مهم نقاشی، طراحی و مجسمه‌سازی از ماگریت به نمایش گذاشته شد. خانه‌موزه ماگریت، موزه دیگری است که درواقع همان محل زندگی ماگریت و همسرش در سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۴ در بروکسل بوده است. با خرید تور اروپا نوروز 1403 از خانه مگریت دیدن کنید و عکس‌های یادگاری و جذاب بگیرید.

2. موزه دهکده شکلات بلژیک در بروکسل

وجود یک موزه کاکائو و شکلات در بروکسل به‌خوبی نشان می‌دهد که بروکسل بهشت شکلات‌دوستان است. موزه دهکده شکلات بلژیک را خانم گابریلا دراپس از تولیدکنندگان شکلات در سال ۱۹۹۸ تأسیس کرد. در این موزه، تاریخچه و روند تولید شکلات و کاکائو، از زمان کشف کاکائو توسط آزتک تا رسیدن آن به مزارع آفریقایی و داستان شکلات‌ها با عکس‌، اسلاید، پوستر و فیلم‌ کوتاه برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

3. پارک اروپای کوچک؛ از بهترین جاهای دیدنی بروکسل

شاید شما هیچ‌وقت نتوانید کل اروپا و جاهای دیدنی آن را ببینید؛ اما اگر به بروکسل بروید می‌توانید یک گردش مفصل در سراسر اروپا داشته باشید. پارک مینی اروپا یا اروپای کوچک، بوستانی است سرسبز و پردرخت که در جای‌جای آن ماکت‌های مربوط به ۳۵۰ بنای تاریخی و شاخص از کل اروپا قرار دارد. این پارک در فضایی به وسعت ۲۴ هزار مترمربع احداث شده است و آثار تاریخی ۲۷ کشور اروپایی را به زیباترین شکل ممکن با ماکت‌هایی که حدوداً ۲۵ برابر کوچک شده‌اند، به نمایش می‌گذارد. اگر تور نوروز اروپا خریدید، حتماً  به این پارک هیجان‌انگیز بروید.

4. کاخ سلطنتی بروکسل در بلژیک

در قلب بروکسل، بنایی عظیم و باشکوه واقع شده که از قرن هجدهم برجا مانده است و جایی نیست جز کاخ سلطنتی بروکسل. کاخی که به‌عنوان اقامتگاه رسمی پادشاه و ملکه بلژیک شناخته می‌شود؛ البته اکنون خانواده سلطنتی در کاخ لیکن در شمال بروکسل زندگی می‌کنند و این کاخ محل پذیرایی از مهمانان بلندپایه، وزرا، سفرا و مقامات سیاسی محسوب می‌شود.

5. اتومیوم؛ از مدرن ترین جاهای دیدنی بروکسل

یکی از جاهای دیدنی بروکسل، بنای یادبودی است که برای نمایشگاه جهانی سال ۱۹۵۸ توسط آندره واترکین طراحی و ساخته شد. این بنا درواقع ساختار اتمی مولکول آهن است که با ۹ گوی فولادی متصل به هم و با ارتفاع ۱۰۲ متر به نمایش درآمده است.

6. موزه آلات موسیقی بروکسل در کشور بلژیک

موزه آلات موسیقی در مرکز شهر بروکسل با دربرداشتن بیش از ۸۰۰۰ آلات موسیقی، یکی از مشهورترین موزه‌های موسیقی جهان است. در این موزه، بازدیدکنندگان با تاریخ موسیقی بلژیک، سنت‌های موسیقیایی اروپایی و آلات موسیقی غیراروپایی آشنا می‌شوند. از ویژگی‌های جالب موزه، هدفون‌هایی است که می‌توان ۲۰۰ قطعه ضبط شده موسیقی از آلات حاضر در مجموعه را با استفاده از آن شنید.

7. کلیسای ملی قلب مقدس در کوکلبرگ بروکسل

بازیلیکا قلب مقدس یا کلیسای ملی قلب مقدس در بروکسل، یک کلیسای محلی کاتولیک رومی است. برای ساخت آن، از کلیسایی با همین نام در پاریس الهام گرفته شده است. پادشاه لئوپولد دوم در سال ۱۹۰۵ این کلیسا را به مناسبت جشن هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال بلژیک احداث کرد. این بنا بزرگترین ساختمانی است که به سبک معماری آرت دکو در جهان شناخته شده است.

8. میدان یا بازار بزرگ بروکسل

یکی از مکان های دیدنی بروکسل، میدان بزرگ بروکسل یا به قول آلمانی‌ها گروته مارکت است که محل گردهمایی گردشگرانی است که به بروکسل سفر می‌کنند. این میدان در مرکز شهر بروکسل واقع شده و در اطراف آن، بناهای تاریخی متعددی با معماری‌های باشکوه کلاسیک و گوتیگ قرار دارد. علاوه‌بر وجود بناهای تاریخی و هتل‌ها و رستوران‌های مختلف و شیک در این میدان، غرفه‌هایی برای خرید مواد خوراکی، لباس و… در این میدان وجود دارد که آن را به یک بازار محلی نیز تبدیل کرده است.

9. کتابخانه سلطنتی بلژیک در شهر بروکسل

کتابخانه سلطنتی یا کتابخانه ملی بلژیک یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی بلژیک به شمار می‌آید که در نزدیکی میدان بزرگ بروکسل قرار گرفته است. در این کتابخانه، چهار میلیون جلد کتاب وجود دارد که حدود ۴۵ هزار جلد از آنها کتاب‌های نایاب و نادر هستند. به‌علاوه در این کتابخانه، بیش از ۷۰۰ هزار حکاکی و نقاشی، ۱۵۰ هزار نقشه و ۲۵ هزار شی تاریخی نیز به چشم می‌خورد. این کتابخانه یک موزه نیز دارد که در سال ۲۰۲۰ افتتاح شده و در آن، انواع کتاب‌های نادر و نسخ خطی به نمایش گذاشته می‌شود.

10. موزه ماشین اتوورلد بروکسل؛ موردعلاقه ماشین‌دوست‌ها

موزه ماشین اتوورلد یکی از جاهای دیدنی بروکسل است که مجموعه‌ای بزرگ و متنوع از ۲۵۰ ماشین قدیمی اروپایی و آمریکایی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. علاوه‌بر ماشین‌‌های بلژیکی، در این مجموعه می‌توان بنتلی مدل ۱۹۲۸، بوگاتی ۱۹۳۰، کورد ۱۹۳۰ و چندین لیموزین را که به خانواده سلطنتی بلژیک تعلق داشته‌اند مشاهده کرد. موزه اتوورلد به‌خوبی می‌تواند سیر تحول و تکامل صنعت ماشین‌سازی و طراحی ماشین را نشان دهد.

11. موزه علوم طبیعی بروکسل

در اوایل قرن نوزدهم، موزه علوم طبیعی بروکسل به‌عنوان بخشی از مؤسسه علوم طبیعی سلطنتی فعالیت می‌کند. این مکان یکی از مهم‌ترین موزه‌های علوم زیستی است که آثار آن حتی برای محققان این حوزه نیز بسیار مفید واقع می‌شود. این موزه‌ بخش‌های مختلفی همچون نمایشگاه دایناسورها، نمایشگاه مردان و ماموت‌ها، گالری پستانداران، نمایشگاه نهنگ‌ها، گالری حشرات، گالری مواد معدنی و… را شامل می‌شود.

12. دنیای قطار؛ موزه راه آهن بروکسل

دنیای قطار، موزه رسمی شرکت راه‌ آهن ملی بلژیک به‌شمار می‌رود و در یکی از ایستگا‌ه‌های قدیمی قطار بروکسل برپا شده است. در این مجموعه، در فضایی با مساحت ۸۰۰۰ متر مربع، ۲۲ لوکوموتیو را به نمایش گذاشته‌اند. همچنین در این موزه می‌توان حدود ۱۲۰۰ شی مرتبط، مانند پل راه آهنی که متعلق به قرن ۱۹ است را دید. مهم‌ترین بخش موزه، لوکوموتیوی است که قدمت آن به سال ۱۸۴۲ بازمی‌گردد و قدیمی‌ترین لوکوموتیو در قاره اروپا به شمار می‌آید.

سفر به بروکسل با تورهای گردشگری الفبای سفر

بروکسل، پایتخت بلژیک، تنها یک شهر مهم سیاسی نیست؛ بلکه شاید در باب اهمیت آن کفه فرهنگ و هنر سنگین‌تر هم باشد. بروکسل شهری است پرجنب‌وجوش و شلوغ که تاریخ غنی و پرشکوه آن را می‌توان از موزه‌های متعدد، کاخ‌های زیبا، معماری‌های خاص و باشکوه و کتابخانه‌های آن متوجه شد. اگر می‌خواهید چکیده‌ای از کل اروپا را ببینید، با شگفتی‌های هنری به ویژه معماری آشنا شوید و از موزه‌های متعدد و جذاب لذت ببرید، بروکسل همان جایی است که در تور اروپا به دنبالش می‌گشتید.

برای خرید تور اروپا و بازدید از شهر بروکسل می‌توانید روی آژانس گردشگری الفبای سفر حساب باز کنید. الفبای سفر مجری تخصصی تورهای گردشگری مختلف است و پکیج‌های متنوعی را برای سفر به بلژیک و شهرهای اروپایی در اختیار گردشگران قرار داده است. برای خرید تور فرانسه و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار