گوناگون

سرنوشت شطرنج جواهرنشانی که نبرد داریوش بزرگ و اسکندر مقدونی را بازسازی می کند+ تصاویر

سرنوشت شطرنج جواهرنشانی که نبرد داریوش بزرگ و اسکندر مقدونی را بازسازی می کند+ تصاویر

در طول ده سال، یک جواهرساز چیره دست بیش از ۱۴۰۰۰ ساعت را صرف ساختن هر جزء این شطرنج دست ساز کرده است.

به گزارش پارسینه، یک ست شطرنج متعلق به برند عتیقه راو در نیواورلئان قیمتی در حدود ۱.۶۵ میلیون دلار دارد. 

این مجموعه شطرنج آنتیک، نبرد ایسوس و درگیری اسکندر مقدونی با داریوش سوم را به تصویر می کشد. 

شطرنج جواهر نشانی که نبرد داریوش بزرگ و اسکندر مقدونی را بازسازی می کند به عنوان «یک اثر هنری استثنایی است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید».

30-4695_9-1200x881

مانند بسیاری از مجموعه های گران قیمت شطرنج، تعداد زیادی سنگ قیمتی را می توان در این شاهکار یافت. علاوه بر رودونیت صورتی و مالاکیت سبز که سطح تخته و پایه‌های تمام قطعات را تشکیل می‌دهند، تقریباً ۴ کیلوگرم طلای ۱۴ عیار، ۲.۳ کیلوگرم طلای ۲۴ عیار، ۵ کیلوگرم نقره خالص، ۳۲۰ گرم گارنت در این شطرنج آنتیک وجود دارد. به علاوه مقادیری از مروارید، فیروزه، کوارتز هست که هر قسمت از طراحی را درخشان تر می کند.

30-4695_7-1200x912

با وجود اینکه تمام قطعات با سنگ های نیمه قیمتی و درخشان پوشانده شده اند، قطعاتی از بازی مانند شخصیت های منحصر به فرد نبرد، از جمله اسکندر مقدونی، داریوش و آتنا(الهه یونانی جنگ و خردمندی) کاملا متفاوت ساخته شده اند.

30-4695_8-1200x1500 (1)

با این حال، فراتر از مواد گرانبها و طراحی زیبا، چیزی که به ویژه در مورد نبرد ایسوس قابل توجه است، اجرای پر جنب و جوش آن در بازی شطرنج است. از جزئیات ظریف مانند بند چکمه های سربازان گرفته تا حرکات مختلف در هر قطعه مانند پایین آوردن شمشیر اسکندر مقدونی، کماندارانی که کمان خود را می کشند و اسب ها که یال های خود را تکان می دهند و آشکار است که کار سخت نتیجه داده است. به همان اندازه توجه به میز شطرنج معطوف می‌شود، با کناره‌های صفحه که صحنه‌های نبرد را با نقش برجسته‌ نشان می‌دهد و نبرد تاریخی را زنده می‌کند.

30-4695_5-1200x1476

به گفته راو، تحقیقات گسترده ای در مورد آداب و رسوم یونانی و ایرانی و لباس، آثار باستانی، مجسمه ها، معماری و متون انجام شد تا مجموعه شطرنج تا حد امکان از نظر تاریخی دقیق باشد. و در طول ده سال، یک جواهرساز چیره دست بیش از ۱۴۰۰۰ ساعت را صرف ساختن هر جزء با دست کرد و اطمینان حاصل کرد که هر فیگور شطرنج با حرکات مکانیکی متفاوتی جلوه گر می شود.

30-4695_1-1200x960

اغلب اوقات، شاهکاری مانند این ممکن است فقط برای نمایش استفاده شود اما در مورد این صفحه شطرنج که همراه با چوب ماهون سفارشی و میز و دو صندلی روکش چرمی قرن نوزدهمی ارائه می‌شود، کاملا برای بازی طراحی شده است.

گفتنی است بیل راو، مالک و مدیر عامل عتیقه‌های برند Rau است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار