گوناگون

کشف اسکلت‌های باستانی با طلا و جواهرات!+ عکس

کشف اسکلت‌های باستانی با طلا و جواهرات!+ عکس

باستان‌شناسان درگیر در یک پروژه کاوش دوساله در محل یک نیروگاه خورشیدی، در شهر باستانی تارکینیا، در شمال رم، یک گورستان حاوی ۶۷ اسکلت در ۵۷ مقبره مزین شده، پیدا کردند.

 آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که قدمت این مقبره‌ها و ساکنان آن به قرن دوم تا چهارم پس از میلاد باز می‌گردد.

این گورستان بدون شک مخصوص نخبگان، ثروتمندان و قدرتمندان رومی بوده‌است. اسکلت‌هایی که به خوبی همراه با جواهرات، طلا و کفش‌های چرمی فانتزی پوشیده شده بودند. به نظر می‌رسد مقبره‌های آنها شبیه معماری خانه‌های زمینی آنها (در مقیاس کوچکتر) طراحی شده‌است.

5971652

یکی از باستان‌شناسان درگیر این پروژه در این خصوص به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت:«ما چندین اسکلت را پیدا کردیم که هنوز جوراب‌ها و کفش‌های گران قیمت خود را بر پا داشتند. تمام این تجملات و این موضوع که استخوان‌ها هیچ نشانه‌ای از استرس یا کار فیزیکی را نشان نمی‌دهند، حاکی از این است که این افراد کشاورزان محلی نبودند، بلکه اعضای خانواده‌های رومی بودند که از شهرها می‌آمدند.»

اگرچه که شهرت این منطقه به چنین یافته‌هایی است؛ اما کشف اخیر بازهم توانست شگفتی آفرینی کند.

طلا و جواهرات دفن شده به همراه افراد بسیار چشمگیر بودند؛ حلقه‌های نقره‌ای با حروف کهربا و حکاکی‌شده، طلسم‌های حاوی سنگ‌های قیمتی، بسیاری از قطعات سفالی گران‌بها، سکه‌های رومی، اشیاء شیشه‌ای براق و حتی برخی از لباس‌های گران‌بهایی که هنوز حفظ شده بودند.

5971651

باستان‌شناسان بر این باورند که این افراد، در راستای بازسازی فضای بهشتی خانه‌های زمینی آن‌ها، در چنین مقبره‌هایی دفن شده‌اند. بسیاری از مقبره‌ها همچنین دارای روکش‌های پارچه‌ای بودند یا دور تا دور آن‌ها با کاشی‌ها یا قطعات سفالی که شبیه خانه‌های کوچک به نظر می‌رسید پوشانده می‌شدند.

بقایای اسکلتی بسیار نزدیک به سطح زمین پیدا شدند و در عمق تقریباً ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی متر) مدفون شده بودند. بیشتر گورهای کشف شده، گورهای مشترک بودند که احتمالاً برای حداقل دو نفر ساخته شده بودند که ارتباط خانوادگی مشترک داشتند.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار