گوناگون

ابهام در مورد زنده بودن عبدالله اوجالان

پارسینه: رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه‌ در اظهاراتی تازه‌ اعلام کرد که‌ از سرنوشت عبدالله‌ اوجالان اطلاعی در دست نیست و مشخص نیست که آیا وی زنده‌ است یا خیر.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از خندان، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه‌ در اظهاراتی تازه‌ اعلام کرد: از سرنوشت عبدالله‌ اوجالان بی خبریم و نمی دانیم آیا وی زنده‌ است یا خیر.

وی تاکید کرد: ما باخبر شدیم که‌ شب وقوع کودتا در ۱۵ جولای، زد و خورد نظامی در زندان امرالی رخ داده‌ است.

دمیرتاش که‌ این سخنان را در میان هواداران حزب خویش در شهر وان بیان می کرد، افزود: ما می دانیم که‌ شب کودتا یک بالگرد نظامی به زندان امرالی حمله‌ کرده‌ و به‌ همین دلیل زد و خورد نظامی سختی در این زندان روی داده‌ است و نمی دانیم آیا اوجالان زنده‌ است یا نه.

از سال گذشته‌ که‌ موج جدیدی از درگیری ها میان ترکیه‌ و پ ک ک روی داده‌ است، خانواده‌ اوجالان تنها در عید ماه‌ رمضان توانسته‌اند با وی تماس تلفنی داشته‌ باشند، اما از زمان وقوع کودتای اخیر ترکیه‌، کسی از سرنوشت عبدالله‌ اوجالان باخبر نیست و همین امر هم موجب شده‌ است تا به‌ نگرانی ها در جامعه‌ کردهای ترکیه‌ دامن زده‌ شود.

دمیرتاش گفت: همان سربازانی که‌ با یک بالگرد نظامی ترکیه‌ به‌ یونان پنهانده‌ شدند، کسانی هستند که‌ به‌ زندان امرالی حمله‌ کردند.

رهبر حزب دمکراتیک کردها در پایان تاکید کرد: ما از دولت بارها تقاضا کردیم که‌ تنها اجازه‌ دهد تا یکی از بستگان اوجالان با وی دیدار کند، اما هرگز با این خواسته‌ موافقت نشده‌ و این نگران کننده‌ است.

گفتنی است، عبدالله‌ اوجالان نزدیک به‌ ۱۷ سال است که‌ به‌ تنهایی در زندان امرالی نگهداری می شود و در این مدت هیچ همنشین و همبندی نداشته‌ است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار