گوناگون

کدام علما از رفتار طلبه در درمانگاه قم انتقاد کردند؟

کدام علما از رفتار طلبه در درمانگاه قم انتقاد کردند؟

تعدادی از علما به رفتار طلبه در درمانگاه قم انتقاد کردند.

به گزارش پارسینه، تعدادی از علما به رفتار طلبه در درمانگاه قم انتقاد کرده بودند که در ادامه به اسامی آنها اشاره شده است.

آیت الله علیدوست: اگر نهی از منکر عده‌ای را روی «دنده لج»بیندازد یا احساس کنند که باید«مخالفت»کنند، خود این حرکت باعث «ترویج عدم حجاب» و «برهنگی» می‌شود. اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.

حجت الاسلام محسن قنبریان:  راهکار این است که امر سیاسی، نهی از منکر حاکمان و سایر منکرات بزرگی که گاهی اوقات در طبقه‌ی ما متدینان هم ممکن است پیدا شود، آن هم باز گذاشته شود. یعنی همان خانم بی‌حجاب بتواند منِ روحانی را نهی از منکر کند و این راه را باز می‌گذارد و در جامعه دیالیز عمومی صورت می‌گیرد. او حاکم را نهی می‌کند، او ما به عنوان روحانیون را نهی می‌کند.

 آیت‌الله قائنی: اگر احتمال تاثیر منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد.  نباید به بهانۀ نهی از منکر، مرتکب حرامی شد یا به نامحرمی نگاه کرد. نباید به هر قیمتی برای دیگران ایجاد حساسیت کنند.

فرزند آیت‌الله بهجت:  امر به معروف ما فقط به چندتا موئی که آشکار شده، محدود شده! آنجا که جیب ما را خالی می کنند دردمان نمی آید!

آیت الله ایازی: هیچ عالمی تایید نمی‌کند که ما برای مقابله با بی‌حجابی ، از افراد عکس بگیریم. چرا به معضلات اقتصادی اعتراض نمی‌کنید؟

آیت‌الله فاضل لنکرانی: عکس و فیلم گرفتن از کسی که منکری را انجام می‌دهد خود نیز منکر است. مردم از ما توقع ندارند که توجیه‌گر کارهای غلط مسئولین بشویم.

آیت‌الله مسعودی خمینی: از مردم می‌خواهم رفتار آن روحانی در درمانگاه قم را به حساب همۀ روحانیان نگذارند. اسلام با بتمرگ و بنشین مخالف است.

منبع: چندثانیه

ارسال نظر

  • سعید

    دو گانگی در اظهار نظر ها را شاید از جنبه اقتصادی عکس العمل هم مورد توجه قرار داد اغلب نمایندگان آخوند مجلس و برخی دیگر از مرتطبین همفکر بدلیل برخورداری مالی از حاکمیت نظر مثبتی نسبت به عکس العمل ناهی از منکر داشتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار