گوناگون

واکنش دستیار رئیسی به درگیری یک روحانی با مادر قمی+ فیلم

واکنش دستیار رئیسی به درگیری یک روحانی با مادر قمی+ فیلم

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در پاسخ به خبرنگاری درباره فیلم درگیری یک خانم یا فرد روحانی در درمانگاه قم، اظهار کرد: این فیلم کامل نبود اما از کلیت آن و دوقطبی ایجاد شده متاسفم؛ خشونت کلامی، مواجهه نازیبایی‌ است. هرچند بازداشت آن زن تکذیب شد اما موضوع را پیگیری می‌کنم.

پارسینه: سکینه سادات پاد در نشست خبری امروز خود که در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد  با اشاره به بحث « حجاب »، گفت: در این خصوص این روزها مباحث مختلفی مطرح می‌شود اما قائل به یک نگاه فرهنگی در کنار قانون هستیم، لذا بسته زیست عفیفانه متناسب با عرف و شرع اماده شده است اما بدنبال جمع بندی با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا از طریق مدارس و سنین پایین، موضوع را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در نحوه مواجهه با مردم درخصوص حجاب و امر به معروف و نهی از منکر باید بسیار دقت شود ادامه داد: نحوه مواجهه نباید به گونه‌ای باشد که خود تولید خشونت کند.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس دارای دو شان قانونگذاری و نظارت است، تاکید کرد: شاید نظارت مجلس در باب مسئله حجاب درست نبوده که نتوانسته قانوندنگداری درستی داشته باشد و حرف ما این است که چرا اول سراغ مردم  می‌رویم؟ در این باره با دستگاه‌های ذی ربط در حال رایزنی هستم چرا که آنها باید ورود کنند. برخی دستگاه‌ها ترک فعل داشته‌اند در حالیکه باید ورود و راهکار ارائه می‌کردند و حتی مجلس به جای قانون‌نویسی باید قانونگداری کند.

پاد در مورد اظهارات بانکی پور مبنی بر تغییرات لایحه عفاف و حجاب و جریمه و برداشت چند میلیونی از حساب‌های شهروندان که بازتاب بسیاری داشته است گفت: بیشترین چالش من همین مسائل است که بالاخره چه تعریف خواهیم داشت، آیا این موضوع تخلفی شرعی است؟ آیا جرم است؟ یا چیست؟ البته که اظهارات آقای بانکی پور اظهارات خودش است و موضع دولت نیست و در این خصوص که موضع دولت چیست هم باید از سخنگو سوال کنید چرا که هر آنچه بگویم موضع خودم است نه دولت.

واکنش دستیار رئیسی به حادثه درمانگاه قم

دستیار رییسی در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در پاسخ به خبرنگاری درباره فیلم درگیری مادر قمی با یک روحانی در درمانگاه قم، اظهار کرد: این فیلم کامل نبود اما از کلیت آن و دوقطبی ایجاد شده متاسفم؛ خشونت کلامی، مواجهه نازیبایی‌ است. هرچند بازداشت آن زن تکذیب شد اما موضوع را پیگیری می‌کنم. اینکه دو طرف با خشونت‌ با هم صحبت می‌کنند خوب نبود و مواجهه طرفین با هم نازیباست. شرایط آن مادر که نگران فرزندش است قابل درک است و شاید همین موضوع را قابل توجیه کند اما چه شده که روحانی طلبه برای امر به معروف، فیلم می‌گیرد و ... این موضوع نیازمند آسیب شناسی جدی است و قطعا به دو طرف نقد داشته و سعی دارم این گفت وگو ها را به سمت آرامی پیش ببرم.

وی تاکید کرد: باید با هم حرف بزنیم چون مردمی هستیم که نه یک روزه با حجاب و نه یک روزه بی‌حجاب شده‌ایم. با نوع مواجهه خود نباید خشونت ایجاد کنیم و باید در این باره بیشتر فکر کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار