گوناگون

قوانین مالیاتی جدید دبی

قوانین مالیاتی جدید دبی

در این مقاله به قوانین جدید مالیاتی دبی و اجرایی شدن طرح نظارت بر عملکرد شرکت ها در دبی می پردازیم تا اگر قصد راه اندازی بیزینس در دبی را دارید با دید بازتر و آگاهی کامل تر اقدام کنید تا موفقیت خود را تضمین دهید.

پارسینه: دبی به علت مالیات های صفر و یا بسیار پایین در بین شهرهای جهان بسیار معروف و برای راه اندازان کسب و کار بسیار محبوب بوده است. اما طبق قوانین مالیاتی جدیدی که از ابتدای 2024 اعلام و اجرایی شده بسیار از افراد و صاحبان کسب و کار دچار سردرگمی شده اند زیرا این قوانین برای کسب و کارهای کوچک و نوپا بسیار خوب اما برای کسب و کارهای بزرگ میتواند هزینه بر باشد.

در این مقاله به قوانین جدید مالیاتی دبی و اجرایی شدن طرح نظارت بر عملکرد شرکت ها در دبی می پردازیم تا اگر قصد راه اندازی بیزینس در دبی را دارید با دید بازتر و آگاهی کامل تر اقدام کنید تا موفقیت خود را تضمین دهید.

 

قانون مالیاتی جدید دبی برای صاحبان کسب و کار

طبق اطلاعیه جدید سازمان مالیاتی دبی، اگر سود خالص کسب و کاری در طول یک سال، بیش از 375 هزار درهم باشید می بایستی 9درصد از سود بیزینس خود را بصورت مالیات پرداخت کند.

این قانون همچنان از کسب و کار های کوچک و نوپا حمایت کرده و سود های سالیانه زیر 375 هزار درهم را معاف از مالیات نمونده تا کمک به رشد کسب و کارهای جدید شود.

لازم به ذکر است طبق تسهیلات دبی، تمامی افراد خارجی قادر به تاسیس شرکت در دبی و اخذ اقامت دبی زیر نظر شرکت خود می باشند که طبق این تسهیلات در سال های اخیر شاهد مهاجرت بسیاری از ایرانیان و صاحبان کسب و کار به دبی بوده ایم.

 

هدف از طرح مالیاتی جدید دبی چیست؟

  • یکپارچه سازی شرکت ها
  • جلوگیری از پولشویی
  • حمایت کسب و کارهای کوچک
  • یکپارچه سازی قوانین مالیاتی

 

تا چه زمانی مهلت ثبت نام در این طرح می باشد؟

طبق آپدیت جدیدی که اداره مالیات دبی اعلام کرده، تمامی کسب و کارهایی که در سال 2024 تاسیس می شوند، می بایستی تا 3 ماه پس از تاریخ ثبت شرکت اقدام به ثبت نام در طرح نظارت بر عملکرد شرکت ها نمایند.

اما شرکت هایی که در سال 2023 ثبت و تاسیس شده اند طبق جدول زمانی اداره مالیات دبی می بایستی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا از جریمه های سنگین احتمالی جلوگیری کنند.

 

images_1709479724_65e4972c98b39

طبق قوانین مالیاتی جدید، آیا دبی برای راه اندازی کسب و کار مناسب است؟

دقت داشته باشید که قوانین جدید مالیاتی دبی تنها برای یکپارچه سازی سیستم اقتصادی دبی و همچنین حمایت از کسب و کار های کوچک می باشد. پس اگر شما به فکر راه اندازی بیزینس بین الملل هستید باید گفت که دبی همچنان برترین شهر جهان برای این کار می باشد.

در سال های اخیر دبی به عنوان قطب تجاری پیشرو با زیرساخت های پیشرفته و محیط تجاری در سطح جهانی ظاهر شده است. اکنون به مکانی منطقی برای انجام تجارت در خاورمیانه تبدیل شده و به سرمایه گذاران خدمات متنوع منحصر به فرد و بسیار خوبی را در هنگام راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در دبی ارائه می دهد.

دبی با موقعیت استراتژیک و اقتصادی قوی به پایگاهی ایده آل برای شرکت های چندملیتی جهت راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است

 

تعدادی از جنبه های اصلی دبی به عنوان مرکزی برای راه اندازی کسب و کار:

دبی، یکی از با ثبات ترین و پویاترین شهرهای جهان، به تنهایی به عنوان یک مرکز بین‌المللی برای راه‌اندازی و گسترش کسب و کارها شناخته می‌شود. این شهر با اقتصاد پویا، زیرساخت‌های حمل و نقل پیشرفته، سیاست‌های استثنایی و توسعه‌یافته، این امکان را فراهم می‌کند تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی با شرایط مطلوبی برای راه‌اندازی کسب و کار موفق روبه‌رو شوند.

  • موقعیت جغرافیایی:

دبی با موقعیت جغرافیایی برجسته خود در قلب خاورمیانه، به عنوان یک پل ارتباطی مهم بین شرق و غرب شناخته می‌شود. این موقعیت استراتژیک، سهولت دسترسی به بازارهای مختلف جهانی و تبادل تجاری مؤثر را ایجاد می‌کند.

  • سیاست‌های سازمان‌دهی مؤثر:

دولت دبی با اجرای سیاست‌های سازمان‌دهی مؤثر و ایجاد تسهیلات برای کارآفرینان، ارتقاء سطح راحتی در تأسیس و مدیریت کسب و کارها را تضمین کرده است. سیاست‌های پشتیبانی از سرمایه‌گذاری و تسهیلات مالی متنوع، به عنوان ابزارهای اصلی برای جلب سرمایه‌گذاران بین‌المللی شناخته می‌شوند.

  • سیاست‌های مالی جذاب:

سیاست‌های مالی جذاب و معافیت‌های مالی در دبی، به عنوان یکی از جنبه‌های مهم جلب سرمایه‌گذاران شناخته می‌شوند. سیاست‌های مالی انعطاف‌پذیر و مفید، باعث افزایش سطح سودآوری و جذب سرمایه می‌شوند.

  • زندگی شهری فرهنگی و رفاهی:

زندگی شهری پویا و فرهنگ چندگانه در دبی، محیطی مطلوب برای کارآفرینان بین‌المللی ایجاد کرده است. این جذابیت فرهنگی و تفریحات غنی، به عنوان یک عامل مهم در جلب استعدادها و ایجاد محیطی مثبت در کسب و کار شناخته می‌شود.

images_1709479885_65e497cdf3af0

شهر دبی با قوانین منعطف و پتانسیل بسیار بالا برای راه اندازی کسب و کار باعث شده تا سرمایه گذاران و متخصصان زیادی را به خود جذب کند. امروزه ثبت شرکت در دبی و راه اندازی کسب و کار یک تصمیم هوشمندانه است که به شرط داشتن دانش کسب و کار کافی میتوان بسیار سودمند و قابل ارتقا باشد. پیشنهاد میشود قبل از انجام هرگونه فعالیت در دبی با کارشناسان متخصص ایمیگلو مستقر در دبی مشاوره ی رایگان داشته و با اطلاع کافی از تمامی قوانین و شرایط اقدام به تاسیس بیزینس در این شهر پر پتاسنیل کنید.

 

  • راه اندازی کسب و کار در دبی با راهنمایی و مشاوره ی افراد متخصص در این زمینه میتواند از هزینه های پیش بینی نشده ی بسیاری پیشگیری کند و شما را در مسیر موفقیت کسب و کارتان همراهی کند.

شرکت خدمات دولتی ایمیگلو توسط کارشناسان حرفه ای و با سابقه ی خود، تمام الزامات قانونی و موارد مهم را در جهت درک بازار امارات متحده عربی با شما در میان گذاشته و طی مسیر راه اندازی کسب و کارتان، جلسات رایگان کاربردی را ارائه میدهیم.

از این فرصت برای موفقیت استفاده کنید و اولین قدم را برای راه اندازی کسب و کار خود در دبی بردارید. همین امروز با IMMIGLOW تماس بگیرید و از راهنمایی و پشتیبانی تخصصی ما بهره مند شوید

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار