گوناگون

ضربه جدید اوکراین به روسیه؛ غرق کردن تزار کونیکوف+ عکس

ضربه جدید اوکراین به روسیه؛ غرق کردن تزار کونیکوف+ عکس

کشتی آبی خاکی تزار کونیکوف یک کشتی جنگی روسی بود که برای پشتیبانی از عملیات آبی خاکی از آن استفاده می‌شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از یورونیوز، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که کشتی آبی خاکی تزار کونیکوف در نزدیکی آلوپکا، شهری در حاشیه جنوبی شبه جزیره کریمه که از ۲۰۱۴ در اشغال روسیه است، غرق شد. این کشتی توانایی حمل ۸۷ خدمه را داشت.

این دومین بار در دو هفته گذشته است که نیروهای اوکراینی از غرق کردن کشتی روسی در دریای سیاه خبر می‌دهند. هفته گذشته نیز نیروهای اوکراینی ویدئویی را منتشر کردند که حاوی تصاویر حمله شهپادی به ناو موشکی روسیه به نام ایوانوتس بود.

مطابق اعلام ارتش اوکراین، حمله روز چهارشنبه با استفاده از شهپاد Magura V۵ که شبیه یک قایق تندرویِ مشکی رنگ است، انجام شد. این پهپاد دریایی که سال گذشته توسط اوکراین رونمایی شد، حداکثر سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر در ساعت دارد و قادر به حمل محموله‌ای به وزن ۳۲۰ کیلوگرم است.

ضربه جدید اوکراین به روسیه؛ غرق کردن تزار کونیکوف+ عکس

ارتش روسیه بلافاصله درباره غرق شدن کشتی مورد ادعای اوکراین اظهارنظری نکرد ولی تایید کرد که شش پهپاد اوکراینی را طی شب گذشته بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.

تزار کونیکوف (BDK-۶۴) یک کشتی فرود بزرگ نیروی دریایی روسیه است که نامش را از تزار کونیکوف، افسر پیاده نظام نیروی دریایی شوروی گرفته شده است.

این کشتی در دوران شوروی سابق در کارخانه کشتی سازی Stocznia Północna در گدانسک، لهستان ساخته شد و در ۳۰ اکتبر ۱۹۸۶ به آب انداخته شد.

این کشتی در ناوگان دریای سیاه روسیه خدمت می‌کرد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار