گوناگون

پوتین:

روسیه و اوکراین دیر یا زود به توافق خواهند رسید

 روسیه و اوکراین دیر یا زود به توافق خواهند رسید

«روسیه و اوکراین دیر یا زود به توافق خواهند رسید، ولی ما خواهان آن هستیم که از طریق مذاکره به راه حلی برای وضعیت اوکراین دست یابیم.»

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی عربی، رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: کشاندن روسیه به جنگ جهانی، مغایر با عقل سلیم است؛ یکی از بزرگترین اشتباهات راهبردی سیاسی آمریکا استفاده از دلار به عنوان ابزار مبارزه سیاست خارجی است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون روزنامه نگار سرشناس آمریکایی گفت: روسیه و اوکراین دیر یا زود به توافق خواهند رسید، ولی ما خواهان آن هستیم که از طریق مذاکره به راه حلی برای وضعیت اوکراین دست یابیم.

وی افزود: کودتای اوکراین در سال ۲۰۱۴ توسط مخالفان مسلح و با حمایت سیا انجام شد. روسیه در سال ۲۰۱۴ مجبور شد شبه جزیره کریمه را تحت حفاظت خود بگیرد، زیرا این منطقه و ساکنانش در معرض تهدید بود. این اوکراین بود که جنگ را آغاز کرد و هدف روسیه متوقف کردن آن است.

پوتین تأکید کرد: با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت ها، روسیه سال گذشته به اولین اقتصاد اروپا تبدیل شد و این نشان می‌دهد ابزار‌های آمریکا کارساز نیست. کشور‌های بریکس با سرعت بسیار بالایی در حال توسعه هستند و این روند به طور اجتناب ناپذیری ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: کشاندن روسیه به یک جنگ جهانی، مغایر با عقل سلیم است، این امر همه بشریت را در آستانه نابودی قرار می‌دهد. یکی از بزرگترین اشتباهات راهبردی رهبری سیاسی آمریکا استفاده از دلار به عنوان ابزار مبارزه سیاست خارجی است. اقدامات نامطلوب آمریکا در قبال روسیه و سایر کشور‌ها نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم کی یف برای کنار گذاشتن مذاکرات استانبول تحت فشار جانسون (نخست وزیر پیشین انگلیس)، مضحک و بسیار غم انگیز بود. این در حالی است که روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین امتناع نکرده است. روسیه اکنون از خود، مردم خود و سرزمین مادری و آینده مشترکش دفاع می‌کند. اوکراین امروز قطعا از گوش به فرمان‌های آمریکا است. اوکراینی‌ها حق دارند خود را مردمی جداگانه بدانند، اما نه بر اساس نازیسم و ایدئولوژی نازی.

پوتین اظهار داشت: خلق داستان‌های ترسناک درباره روسیه از سوی غرب، برای دریافت پول از مالیات دهندگان به منظور رویارویی با روسیه در اوکراین ضروری است. نیرو‌های روسیه تنها در صورت حمله لهستان به روسیه به این کشور اعزام شوند و مسکو هیچ منافعی در آنجا یا لتونی ندارد.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه آمریکا از تروریست‌ها در روسیه حمایت می‌کند و آن‌ها را مخالف می‌نامد. حضور آمریکا در جنگ اوکراین ضرورتی ندارد؛ آیا آن‌ها کاری بهتری برای انجام دادن ندارند؟ برای واشنگتن بهتر است با روسیه به توافق برسد. در مراحل گذشته مذاکرات صلح با غرب انجام شد و به مراحل پیشرفته رسید، ولی زمانی که ما نیرو‌های خود را از کی یف خارج کردیم، غرب به توافقات پشت کرد. آلمان، فرانسه و لهستان ضامن توافق میان یانکوویچ و مخالفان بودند، اما آن‌ها آن را رد کردند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار