گوناگون

چراغ سبز بایدن به اسرائیل برای حمله به رفح

چراغ سبز بایدن به اسرائیل برای حمله به رفح

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت که «جو بایدن» ‌ رئیس جمهور آمریکا به «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات نظامی گسترده در رفح در جنوب نوار غزه چراغ سبز نشان داده است.

پارسینه: «مصطفی البرغوثی» در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: سخنان اخیر بایدن در گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو عکس آنچه که قبلا گفته بود، است، زیرا بایدن پیشتر اذعان کرده بود که عملیات نظامی ارتش اسرائیل در کل نوار غزه فراتر از حد مجاز بوده است.

وی تاکید کرد: آنچه علیه فلسطینی ها (در نوار غزه) می گذرد جنایت بزرگی است که جز با تحریم و مجازات رژیم جنایتکار اسرائیل متوقف نمی شود.

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین با بیان اینکه مردم غزه در شرایط سختی به سر می‌برند، افزود: پیشتر کشورهای غربی نسبت به عواقب عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح هشدار دادند، اما فقط در همین حد بسنده کردند.

 

وی اضافه کرد: اگر آنها در هشداری که دادند صادقانه عمل می‌کردند بلافاصله قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه را صادر می‌کردند.

برغوثی در این گفت وگو خواستار پایان نسل کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که لشکرکشی نتانیاهو علیه فلسطینیان ناشی از ناکامی وی در دستیابی به چهار هدفی است که از آغاز عملیات نظامی در غزه مطرح کرد.

وی اظهار داشت: رژیم اسرائیل، ریشه کن کردن مقاومت، سیطره بر غزه، پاکسازی قومی و بازگرداندن صهیونیست های اسیر شده بدون پذیرش خواسته های مقاومت را از جمله اهداف خود در حمله به غزه اعلام کرد، اما ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ یک از این اهداف دست نیافت.

برغوثی در پایان با بیان اینکه «باور از بین بردن حماس توسط رژیم اسرائیل، کوته فکرانه است»، تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل، توان در هم شکستن مقاومت را ندارد، اما خسارات زیادی را در بین غیرنظامیان برجای خواهد گذاشت.

یکشنبه شب از گفت وگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عملیات زمینی احتمالی صهیونیست‌ها در رفح خبر دادند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، بایدن در گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو گفت که نابودی حماس و تضمین امنیت طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی هدف مشترک واشنگتن و تل آویو است.

رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که از نظر او عملیات نظامی در رفح نباید بدون طرحی موثق و قابل اجرا ادامه یابد.

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشت.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح به ویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

منبع: افکارنیوز

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار