گوناگون

کولیوند در کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین (غزه) در تهران:

ما هم در کنار آفریقای جنوبی علیه اسراییل اعلام جرم می‌کنیم؛ حمله به نیرو‌های امدادی باید متوقف شود

ما هم در کنار آفریقای جنوبی علیه اسراییل اعلام جرم می‌کنیم؛ حمله به نیرو‌های امدادی باید متوقف شود

تلاش‌های نهاد‌های بین المللی تا به امروز نتیجه بخش نبوده تا جایی که هر محموله‌ای که به غزه ارسال می‌شود، ۱۴ روز با تاخیر به دست مردم می‌رسد که این ظلم مضاعف است. با کارشکنی رژیم صهیونیستی، کمک رسانی دشوار شده است. نبود سوخت و کادر درمان کار را در بیمارستان‌های غزه دشوار کرده است. امروز اگر اقدام جدی در این رابطه انجام نشود، نام نیکی از ما در تاریخ باقی نمی‌ماند؛ تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

پارسینه: تهران امروز میزبان کنفرانسی با محوریت حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه است. کنفرانسی با شرکت نمایندگان ۱۲ کشور به صورت حضوری و مشارکت نمایندگان ۱۶ کشور به صورت آنلاین و همچنین جمعی از مسئولان کشورمان.

 دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در این کنفرانس گفت: امروز تعداد قابل توجهی از مردم فلسطین زیر آتش بمب‌های رژیم صهیونیستی، امان ندارند و بدون داشتن سرپناه و دارو مجبور به ادامه حیات هستند. امروز در مقابل چشم جهانیان، تعداد زیادی از مردم غزه جان خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت اجباری می‌شوند.

وی افزود: حمله به غیرنظامیان، محاصره نوار غزه، هدف قرار دادن نیرو‌های هلال احمر و تهاجم به بیمارستان‌ها گوشه‌ای از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. حمله مستقیم به کادر درمان و آمبولانس‌ها نقض کنوانسیون‌های ژنو است و بر همین اساس باید شکایت علیه رژیم اشغالگر قدس در مجامع بین المللی تنظیم شود.

کولیوند ادامه داد: تلاش‌های نهاد‌های بین المللی تا به امروز نتیجه بخش نبوده تا جایی که هر محموله‌ای که به غزه ارسال می‌شود، ۱۴ روز با تاخیر به دست مردم می‌رسد و با کارشکنی رژیم صهیونیستی، کمک رسانی دشوار شده است. نبود سوخت و کادر درمان کار را در بیمارستان‌های غزه دشوار کرده است. امروز اگر اقدام جدی در این رابطه انجام نشود، نام نیکی از ما در تاریخ باقی نمی‌ماند؛ تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی بسیار ارزشمند است و ما نیز در کنار مسئولان آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم خواهیم کرد. امروز ضرورت دارد تا مرز‌های فلسطین بازگشایی و سریعا حملات علیه مردم فلسطین متوقف شود. جنایت‌های رژیم صهیونیستی با قوانین بین الملل در تضاد است و اگر اقدام جدی انجام نشود، در آینده حسرت خواهیم خورد که چرا مانع جان باختن مردم بی دفاع غزه نشده ایم.

اما هدف از برگزاری این کنفرانس در تهران چیست؟ کولیوند در پاسخ به این سوال گفت: در این کنفرانس پیرامون اینکه چگونه بتوانیم به صورت مشترک به مصدومین و مجروحین امدادرسانی کنیم، چگونه اقلام غذایی، زیستی و امدادی را به دست مردم مظلوم غزه برسانیم و مواردی از این دست به بحث و گفت‌وگو نشستیم و همچنین با رئیس کمیته هلال اسلامی برای تهیه یک دستورالعمل مشترک صحبت کردیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که خدمت گذاری را آن گونه که وظیفه مان هست، حق هم هست و باید انجام بشود، برای مردم مظلوم غزه و فلسطین انجام بدهیم. از دیگر نکات مورد مذاکره می‌توان به دایرکردن صندوق مشترک برای خدمت گذاری، استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای تامین کردن امنیت نیرو‌های امدادرسان مانند نیرو‌های هلال احمر و پرسنل درمان، احصا عناوین و گردآوری مستندات موارد نقض حقوق بشر برای ارائه به دیوان کیفری بین الملل و... اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با تامید بر اینکه اساسا باید اکنون هلال احمر و صلیب سرخ وسط میدان باشند و این جزو شرح وظایف ماست، گفت: این در حالی است که فشار‌های سیاسی برخی دولت‌ها و استکبار به قدری زیاد است که می‌بینیم کمک رسانی به کندی در حال انجام است. هدف از این اجلاسیه‌ها این است که ظلم‌ها و خیانت‌ها را کنار بزنیم و امدادرسانی به نحو احسن انجام بشود.

اما اگر موانع امدادرسانی همین امروز برطرف شود، هلال احمر کشورمان چه تدارکی دیده و تا چه میزان آماده اعزام نیرو و ارسال کمک است؟ کولیوند در این باره به «تابناک»، گفت: هم نیروهایمان برای کمک رسانی و امدادرسانی آماده هستند، از گروه‌های پزشکی و پرستاری تا امدادگر، نجاتگر و... و هم اقلام زیستی و غذایی آماده ارسال داریم. همان گونه که می‌دانید، پشتوانه همه این کمک‌ها در کشور ما مردمی است و به محض اینکه ندا می‌دهیم، مردم کمک می‌کنند؛ ما هم آماده منتقل کردن این کمک‌های مردمی هستیم و هر زمانی که محدودیت‌ها رفع شود و امکان کمک رسانی فراهم آید، کاملا آماده‌ایم.

 

منبع: تابناک

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار