گوناگون

یمن حمله به کشتی‌های آمریکا و انگلیس را تأیید کرد

یمن حمله به کشتی‌های آمریکا و انگلیس را تأیید کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیس در تازه‌ترین عملیات خود در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در عملیات نخست، کشتی آمریکایی «STAR NASIA» و در عملیات دوم کشتی انگلیسی «Morning Tide» هدف قرار گرفت.

طبق گزارش شبکه المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این دو کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود.

یحیی سریع ادامه داد: عملیات منحصر بفرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرگزاری رویترز صبح امروز به نقل از سازمان دریانوردی انگلیس گزارش داد که اخباری درباره وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۷ مایل دریایی غرب استان الحدیده در یمن دریافت کرده است. در این راستا، شرکت امنیت دریایی «آمبری» گفت کشتی باری انگلیسی در نتیجه حمله‌ای در غرب الحدیده در یمن «خسارات جزئی» دیده است.

این شرکت امنیتی دریایی سه‌شنبه مدعی شد که این کشتی باری متعلق به یک شرکت انگلیسی در نتیجه حمله پهپادی که آن را در دریای سرخ در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار داد، آسیب جزئی دید.

شرکت بریتانیایی «آمبری» اعلام کرد که این کشتی با پرچم باربادوس در این منطقه حضور داشت. آمبری در بیانیه‌اش افزود که هیچ آسیبی به خدمه کشتی انگلیسی گزارش نشده است.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

 علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار