گوناگون

تجاوز مجدد شبانه آمریکا و انگلیس به یمن

تجاوز مجدد شبانه آمریکا و انگلیس به یمن

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی بار دیگر مناطق مختلفی را در یمن هدف حملات شبانه قرار داد.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی بار دیگر حملاتی را علیه یمن انجام دادند.

در این ارتباط گفته شده است که ۳ حمله به منطقه بقیم و یک حمله به شرق شهر صعده انجام شده است.

همچنین ۱۱ حمله به استان ساحلی حدیده در دریای سرخ در غرب یمن گزارش شده است.

در همین رابطه الجزیره گزارش داد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای، حملات بامدادی به یمن را تأیید کرده است.

در این بیانیه سنتکام گفته است که نیروهای ما با موشک هدایت شونده حمله دفاعی خود را در برابر حمله یمنی‌ها انجام دادند.

در بیانیه سنتکام آمده است که «نیروهای ما ۴ موشک هدایت شونده ضد کشتی را که برای پرتاب به سمت کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند، بمباران کردند.»

پیش از این، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای حملات آمریکا و انگلیس به صنعا پایتخت این کشور و همچنین استان‌های حجه، صعده، تعز و البیضا را محکوم و این حمله‌ها را بر خلاف قانون‌های بین‌المللی و میثاق ملل متحد عنوان کرده بود. در ادامه این بیانیه آمده است: «حمله آمریکا و انگلیس به یمن برای سرپوش‌نهادن مداوم بر جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی جمعی در غزه از سوی دشمن صهیونیست به انجام رسید. ما مسؤولیت کامل تداوم تهدید دریانوردی و تجارت بین‌المللی را متوجه آمریکا و انگلیس می‌دانیم.»

وزارت خارجه یمن تاکید کرد: حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب نوعی از اشغالگری است و تمامی کشورهای حاشیه دریای سرخ و دریای عرب موظف هستند با این اشغالگری مبارزه کنند.

گفتنی است شب گذشته شبکه خبری المیادین از حمله شبانه ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به منطقه‌هایی در شمال شرق و جنوب صنعا از جمله منطقه‌های «عطان»، «النهدین» و «الحفا» خبر داد. خبرنگار شبکه خبری المیادین در این باره گزارش داد که در ادامه تجاوز نظامی بامدادی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی، منطقه‌های مقبنه و حیفان واقع در غرب و جنوب استان تعز ۱۱ بار از سوی متجاوزان هدف قرار گرفتند. اما در همین رابطه خبرنگار این شبکه اعلام کرد که بیش از ۲۲ نوبت صنعا، پایتخت یمن و استان‌های دیگر هدف حمله‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی قرار گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار