گوناگون

افزایش محبوبیت ترامپ در نظر سنجی‌ها به‌رغم کاهش حضور او در شبکه‌های اجتماعی

افزایش محبوبیت ترامپ در نظر سنجی‌ها به‌رغم کاهش حضور او در شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت فزاینده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در نظرسنجی‌ها به‌رغم کاهش حضور او در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد ترامپ به خطرات ناشی از این شبکه‌ها برای آینده سیاسی خود که هنوز هم با برخی از آنها مواجه است، پی برده است.

 محبوبیت فزاینده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در نظرسنجی‌ها به‌رغم کاهش حضور او در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد ترامپ به خطرات ناشی از این شبکه‌ها برای آینده سیاسی خود که هنوز هم با برخی از آن‌ها مواجه است، پی برده است.

به گزارش وب‌سایت آمریکایی «اکسیوس» ترامپ گزینه دسترسی کمتر مخاطبان به پیام کمپین انتخاباتی خود از طریق عدم بازگشت به پلتفرم «ایکس (توئیتر سابق)» را انتخاب کرد در حالی که نامزد‌های ریاست جمهوری، همواره به دنبال افزایش شمار مخاطبان خود هستند.

تعامل ترامپ در این شبکه، که با لایک‌ها و ریتوییت‌ها سنجیده می‌شود، قابل توجه و رو به رشد بود تا این که در پی حوادث ۶ ژانویه، از توئیتر (ایکس کنونی) حذف شد، ولی مشارکتش در شبکه «سوشال تروث» که بسیار کمتر بود نیز هم‌اکنون در حال کاهش است.

ترامپ با معیار آماری در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به ازای هر توییت اصلی در ماه نوامبر، نزدیک به ۹۶۰۰۰ لایک دریافت کرد، که شامل میانگین ۲۰۶۰۰۰ لایک در نوامبر ۲۰۲۰ می‌شود.

 

در نوامبر ۲۰۲۲، اما به طور میانگین در هر پست در «سوشال تروث» کمتر از ۲۴۰۰۰ لایک گرفت و این رقم در ماه گذشته به کمتر از ۱۸ هزار لایک، کاهش یافت.

بر اساس همین تحلیل، سناریوی مشابهی برای بازنشر‌ها رخ داد، به طوریکه «توئیتر» پیشین در نوامبر اخیر از سایت «سوشال تروث» که ترامپ پست‌های خود در آن را کاهش داد، پیشی گرفت.

استفن چونگ، مدیر ارتباطات کمپین ترامپ به «اکسیوس» گفت: «وضعیت سایت سوشال تروث بسیار جالب است، زیرا روشن شده که همه خبرنگاران به پست‌های او در این سایت واکنش نشان داده و آن‌ها را در سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند».

چونگ افزود: «این تنها جایی است که علاوه بر سخنرانی و مصاحبه، مردم آمریکا می‌توانند پیام پرزیدنت ترامپ را مستقیماً از شخص او دریافت کنند».

این تحلیل به این جمع‌بندی رسید که محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها همزمان با کاهش تعامل او در رسانه‌های اجتماعی، در حال افزایش است که ممکن است امری تصادفی نباشد.

 

منبع: العربیه فارسی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار