گوناگون

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد:

حمله مرگبار به رهبرحزب دموکراتیک کره جنوبی+ عکس و فیلم

حمله مرگبار به رهبرحزب دموکراتیک کره جنوبی+ عکس و فیلم

لی جائه میونگ رهبر مخالفان حکومت در کره جنوبی روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری در شهر بندری بوسان در جنوب این کشور، در پی حمله یک مهاجم با ضربه چاقو مجروح شد.

به گزارش پارسینه، بنا بر اعلام پلیس، در این حمله آقای لی از ناحیه گردن آسیب دیده و بلافاصله نیز به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شده است. پلیس و مقامات اورژانس همچنین گفتند که او هوشیار است و در وضعیت بحرانی نیست؛ با این وجود هنوز وضعیت دقیق او مشخص نیست.

لی جائه میونگ، رهبر حزب دموکراتیک است که اپوزیسیون اصلی دولت محسوب می‌شود و این حمله نیز زمانی روی داد که او پس از پایان یافتن برنامه بازدید از فرودگاه جدید بوسان، از میان انبوه خبرنگاران و دیگر حاضران عبور کرد.

تصاویر ویدیویی مردی را نشان می‌دهد که ناگهان خود را به روی آقای لی می‌اندازد و با یک شیء گردن او را هدف قرار می‌دهد. رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی سپس بر زمین می‌افتد و مردم برای کمک به سمت او می‌دوند. یونهاپ افزود که لی هنگام انتقال به بیمارستان هوشیار بود و ضارب ناشناس در صحنه جرم دستگیر شد.

لی، رهبر حزب دموکرات، سال گذشته در رقابتی نزدیک برای کسب ریاست جمهوری در برابر یون سوک یول محافظه‌کار شکست خورد. او هم‌اکنون درگیر پرونده‌ای قضایی به اتهام رشوه‌خواری است که به پروژه‌ ساخت و ساز در دوره‌ای که شهردار سئونگنام، شهری در نزدیکی سئول، بود بازمی‌گردد. لی چنین اتهامی را رد کرده و آن را «تخیلی» و «توطئه سیاسی» خوانده است.

دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که یون سوک یول حمله به لی جی میونگ را محکوم کرده و آن را اقدامی غیرقابل قبول خوانده است.

خبرگزاری‌های کره جنوبی گزارش دادند که او با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد. آقای لی ۵۹ ساله رهبری حزب دموکراتیک کره جنوبی است. او در حال حاضر عضو مجلس قانون‌گذاری کره جنوبی نیست، اماانتظار می رود در انتخابات عمومی بعدی که در آوریل ۲۰۲۴ نامزد شود.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ در حالی شکست خورد که مفسران این انتخابات را نزدیک‌ترین رقابت ریاست جمهوری در تاریخ کره جنوبی خوانده‌ بودند. انتظار می‌رود که آقای لی در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال ۲۰۲۷ شرکت کند.

22

آقای لی پس از انتخابات، به فساد و نقض اعتماد متهم شد. دادستان ها او را متهم کردند که در زمانی که شهردار سئونگنام، شهری با جمعیت یک میلیون نفر در جنوب سئول بود به اشخاصی اجازه داده به طور غیرقانونی از یک پروژه املاک سود ببرند. آقای لی این اتهامات را رد کرده و آنها را دارای انگیزه سیاسی خوانده است.

در ماه سپتامبر، دادگاه درخواست دادستانی مبنی بر بازداشت او را رد کرد. او در آن زمان در انتظار برگزاری جلسه محاکمه‌اش بود.

دادستان‌ها همچنان در حال تحقیق از او در مورد تعدادی دیگر از پرونده‌های مرتبط با فسادند.

 

 

 

حجم ویدیو: 4.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار