گوناگون

نکو و عنایتی در آخرین دوئل نیم‌فصل

استقلال ۲ - ۱ پیکان؛ شاگردان یحیی دوباره صدرنشین شدند

استقلال 2 - 1 پیکان؛ شاگردان یحیی دوباره صدرنشین شدند

تیم فوتبال استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل پیکان به برتری رسید.

به گزارش پارسینه به نقل از ورزش سه، استقلال در آخرین دیدار خود در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر به مصاف پیکان می رود. آبی پوشان برای بازگشت به صدر جدول رده بندی و کسب سه امتیاز مسابقه، کار سختی را برابر تیم تدافعی رضا عنایتی دارند و باید دید چقدر می توانند در رسیدن به دروازه حریف موفق عمل کنند.

نکونام برای این مسابقه تصمیم گرفته تا دو تغییر را در ترکیب تیمش ایجاد کند که البته یکی از آنها اجباری است و سلمانی جانشین جلالی محروم شده و حامدی فر نیز جای خود را به زبیر نیک نفس داده است.

در سمت مقابل نیز پیکان بدون هیچ تغییری نسبت به دیدار قبل برابر فولاد، تیمش را روانه میدان کرده و رضا عنایتی به دنبال انجام یک مأموریت سخت در استادیوم آزادی است.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و پیکان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


بازی از هفته پانزدهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
تقویمشنبه: 09/10/1402 ؛ ساعت: 16:30 
ورزشگاه: آزادی تهران /  10 هزار تماشاگر 

گروه داوری: امیر سامان سلطانی / کمک ها: یعقوب حجتی – محسن سلطانی ؛ داور چهارم: فرهاد امینی / ناظر: جلال مرادی

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی | صالح حردانی | روزبه چشمی | آرمین سهرابیان | کوین یامگا | جعفر سلمانی | زبیر نیک نفس | مهدی مهدی پور | آرش رضاوند | مهرداد محمدی | آرمان رمضانی

سرمربی: جواد نکونام

 ترکیب پیکان:

محمد ناصری | سامان نریمان جهان | غلامرضا ثابت‌ایمانی | منصور باقری | حامد پاکدل | امیرحسین صدقی | علی اکبر رنجبر | امیر طاهر (42- ایمان اکبری) | محمدجواد آزاده | مجتبی حقدوست | محمدحسین فلاح

سرمربی: رضا عنایتی


کارت زرد:

پیکان: کارت زردمحمدجواد آزاده (58)


شرح گل:

استقلال یک – پیکان صفر (دقیقه 61: آرمین سهرابیان): ارسال کرنر مهدی مهدی پور به آرمین سهرابیان رسید و او با یک ضربه سر محکم و پر قدرت موفق شد دروازه ناصری را باز کند.

استقلال 2 – پیکان صفر (دقیقه 72: پیمان بابایی): روی اشتباه نریمان جهان و توپ گیری عالی امید حامدی فر در میانه میدان، پیمان بابایی صاحب توپ شد و او توانست با عبور از میان مدافعان پیکان، ضربه اش را به زیبایی وارد دروازه کند و اختلاف را افزایش دهد.

استقلال 2 – پیکان یک (دقیقه 90+4: امیر شهیم): ارسال تند و تیز بایرامی به دهانه دروازه با اثرگذاری امیر شهیم وارد دروازه شد تا اختلاف به عدد یک کاهش یابد.

لحظات حساس:

دقیقه 9: ارسال محمدجواد آزاده از سمت راست به روی دروازه با دفع ناقص حردانی همراه شد و روی تعلل عجیب یامگا، حامد پاکدل از پشت سر این بازیکن آمد و با یک ضربه سر، توپ را روانه دروازه استقلال کرد که حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد.

دقیقه 20: ارسال مهدی مهدی پور به روی دروازه با ضربه آرمین سهرابیان وارد دروازه شد که به دلیل حضور مدافع پیش تاخته آبی ها در موقعیت آفساید، این گل مردود اعلام شد.

دقیقه 23: صالح حردانی روی قوس مرکز زمین یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد که رمضانی با ضربه سر توپ را برای سهرابیان کاشت که این بازیکن سایه توپ را زد و فرصت خوبی برای آبی ها از دست رفت.

دقیقه 25: پیکان روی یک ضدحمله سریع موقعیت خوبی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که پس از دفع ناقص مدافعان، توپ در پشت محوطه جریمه به نریمان جهان رسید و شوت محکم و تماشایی او در آستانه ورود به دروازه با ضربه سر رضاوند راهی کرنر شد و این بازیکن مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 47: ارسال مهدی مهدی پور از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی حوالی نقطه پنالتی همراه شد که ضربه او با واکنش تماشایی ناصری راهی کرنر شد.

دقیقه 60: ارسال ضربه کاشته مهدی پور را آرمین سهرابیان با ضربه سر روانه دروازه میهمان کرد که ناصری با واکنشی دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 75: پیکان صاحب ضربه کاشته شد که شوت محکم و زمینی منصور باقری به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86: گوستاوو بلانکو از سمت چپ حرکت خوبی را آغاز کرد و پاس او با عبور از پیمان بابایی به مهدی پور رسید که ضربه او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87: سیدحسین حسینی با دبل سیو تماشایی، مانع از گلزنی حریف شد. روی اشتباه یامگا، فلاح وارد محوطه جریمه شد که شوت محکم او را حسینی با پا دفع کرد. در ادامه توپ به صالحی رسید و ارسال او به روی دروازه با ضربه سر دیدنی امیر شهیم همراه شد که باز هم حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد.

در حاشیه:

هواداران استقلال ضمن تشویق شدید هاشمی نسب، شعارهایی را نیز علیه پرسپولیس سر دادند.

مهدی هاشمی نسب برای دقایقی با جلال مرادی داور سال‌های دور فوتبال کشورمان و ناظر بازی امروز صحبت کرد.

نام محمدحسین مرادمند پس از مدت‌ها دوری به علت مصدومیت، امروز در لیست قرار گرفته و این مدافع روی نیمکت حضور دارد .

ارسلان مطهری مهاجم استقلال در بازی امروز نیز غایب است.

مانیکونه مربی تیم ملی تماشاگر این بازی شد.

آلکاراس سرمربی نساجی در ورزشگاه حاضر شد.

علی سامره پیراهن فصل ۸۰-۷۹ که آقای گل لیگ شد را برای یک خبرنگار امضا کرد.

علی خطیر، فرشید سمیعی و مهدی هژبری در ورزشگاه حاضر شدند.

پرویز برومند و مهدی امیرآبادی ۲ بازیکن اسبق استقلال نیز تماشاگر این دیدار شد.

پیش از شروع بازی کادر فنی استقلال به سمت نیمکت پیکان رفت. جواد نکونام و رضا عنایتی سرمربیان دو تیم و همبازیان اسبق، با هم خوش و بش گرمی داشتند.

پیش از سوت شروع بازی، پرچم‌های ستاره‌های آسیایی استقلال و همچنین پیراهن نکونام روی سکوها به نمایش درآمد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار