گوناگون

پوشش زنده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،

نتایج رسمی انتخابات در برخی حوزه ها

 نتایج رسمی انتخابات در برخی حوزه ها

از ساعت 8 صبح روز جمعه 11 اسفند 1402، فرآیند اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

تحریریه پارسینه- حامد کشاورز: با اعلام وزارت کشور، از ساعت 8 صبح امروز، جمعه 11 اسفند 1402، فرآیند رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

به گفته وزارت کشور، رای گیری با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد:

کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

آخرین اخبار و حواشی مرتبط با انتخابات 1402 را لحظه به لحظه با پارسینه دنبال کنید:

 

 نتایج رسمی انتخابات تا این لحظه

اعلام نتایج شمارش آراء در حدود ۴۰ حوزه انتخابیه تا دقایقی دیگر

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به محض اینکه اطلاعات به وزارت کشور برسد، در اسرع وقت آرای هر حوزه به تدریج اعلام خواهد شد.

 «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور اظهار کرد: شعبه‌هایی که رأی‌گیری‌شان پایان یافته است، پس از شمارش آرا، ثبت و صورت جلسه شده و داده‌ها و اطلاعات وارد دستگاه احراز هویت می‌شود تا با نتیجه قید شده در صورت جلسه برابر و یکسان باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: پس از طی این مرحله، به محض اینکه اطلاعات به وزارت کشور برسد، در اسرع وقت آرا هر حوزه به تدریج اعلام خواهد شد.

همچنین صداوسیما در خبری اعلام کرد بخشی از شمارش آرای شهرهای حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به سرانجام رسیده است و تا دقایقی دیگر نتایج شمارش آراء در حدود ۴۰ حوزه انتخابیه اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان:  مهلت رای‌گیری پایان یافته اما منع قانونی برای اخذ رای نداریم.

 

مهلت رسمی رأی‌گیری انتخابات به پایان رسید

مدت زمان رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ساعت ۲۴ جمعه دوم اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید.

 

احمدی نژاد هم رای داد

رسانه نزدیک به رئیس جمهور اسبق: محمود احمدی نژاد در مدرسه میعاد تهران رای خود را به صندوق انداخت.

 

انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شد

 محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به ازدحام مردم در صف‌های رای‌گیری مدت زمان انتخابات با تایید شورای نگهبان تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

حضور سردار قاآنی پای صندوق رای‌

 

photo_2024-03-01_20-39-44



تمدید زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ در سراسر کشور

«با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر استقبال گسترده و ازدحام مردم در شعب اخذ رأی، وزیر محترم کشور به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تأیید شورای نگهبان مدت زمان اخذ رأی در سراسر کشور را تا ساعت ۲۲:۰۰ (۱۰ شب) تمدید نمودند.»

وزارت کشور: زمان انتخابات ۲ ساعت دیگر تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در تازه‌ترین اطلاعیه خود از تمدید شدن زمان انتخابات تا ساعت ۲۰:۰۰ خبر داد.

 

محمدجواد ظریف رأی داد

وزیر خارجه دولت روحانی در انتخابات ۱۴۰۲ مشارکت کرد.

5998780

۱۵ نفر به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای دستگیر شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از بازداشت ۱۵ نفر از سوی نیروهای فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سراسر استان کرمان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی قویدل از بازداشت ۱۵ نفر از سوی نیروهای فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سراسر استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است و در اسرع وقت به جرایم و تخلفات صورت گرفته از سوی مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان اعلام کرد:در حال حاضر ۵۲ شعبه ویژه در دادگاه‌ها و دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر استان به صورت دائم در حال فعالیت هستند و تخلفات و جرایم انتخاباتی را رصد می‌کنند.

قویدل خاطرنشان کرد:حسب دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان دو موضوع سلامت و امنیت انتخابات در دستور کار ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان است و تدابیر لازم در این رابطه از سوی نیرهای فراجا، و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان کرمان اتخاذ شده است.

عبدالناصر همتی همراه با همسرش پای صندوق رای: قهر با صندوق رای پذیرفتنی نیست!

4982721

عبدالناصر همتی, رئیس اسبق بانک مرکزی که با همسرش در حوزه انتخاباتی حضور یافت تاکید کرد که قهر با صندوق رای پذیرفتنی نیست؛ هر موقع حضور مردم خوب بوده دشمنان مایوس شده‌اند.

عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: ما رای می‌دهیم چون می‌خواهیم در این کشور زندگی کنیم و می‌خواهیم کشور براساس نظر مردم اداره شود

وی افزود: قهر با صندوق رای پذیرفتنی نیست؛ هر موقع حضور مردم خوب بوده دشمنان مایوس شده‌اند. مردم باید احساس کنند مجلسی که رای می‌گیرد تعیین‌کننده است و براساس نظرات مردم تصمیم می‌گیرد.

اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشور منتشر شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر را اطلاع دهند.

متن ابلاغ شده به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب در اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد، تعرفه‌ها و برگ‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

حضور عراقچی در یک مدرسه برای شرکت در انتخابات

عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با حضور در یکی از مدارس تهران رای خود را به صندوق انداخت.

عباس عراقچی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پای صندوق رای رفت.

4982683

طحان نظیف: انتخابات با رضایت بالا در رشت، آبادان، قم و ملایر در حال انجام است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ۱۷۰۰ شعبه انتخابات تمام الکترونیک و فرایند روان است و انتخابات با رضایت بالایی در رشت، آبادان، قم و ملایر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ضمن بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: در ۱۷۰۰ شعبه انتخابات تمام الکترونیک و فرایند روان است و انتخابات با رضایت بالایی در رشت، آبادان، قم و ملایر در حال انجام است. مشکلی درخصوص تعرفه نداریم. گزارش هایی از سامانه مردم ناظر داشتیم که دوستان تخلفات انتخاباتی را پیگیر هستند اما تخلف خاصی شاهد نبودیم. 

طحان نظیف افزود: در برخی مناطق بحث هوا را داریم. مقدماتی را فراهم کردند و همه تلاش ما این است رای همه رای دهندگان، اخذ شود. 

شمخانی آرای خود را به صندوق انداخت

مشاور رهبر انقلاب با حضور در مسجد حضرت ولیعصر(عج) رأی خود را به صندوق انداخت.

علی شمخانی مشاور رهبر معظم انقلاب امروز جمعه ۱۱ اسفند  با حضور در حوزه اخذ رأی مستقر در مسجد حضرت ولیعصر(عج) رأی خود را به صندوق انداخت.

W3NP36yG7nus

 در این‌دوره از انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، ۳.۵ میلیون رأی اولی در کشور داریم.

قالیباف رأی خود را به صندوق انداخت

1402121110580178329506174

محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه با حضور در تکیه‌گاه مرتضی علی(ع) رأی خود را به صندوق انداخت.

محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه با حضور در تکیه‌گاه مرتضی علی(ع) محله هرندی تهران رأی خود را به صندوق انداخت.

علی لاریجانی رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس سابق قوه مقننه با حضور در امامزاده صالح(ع) رای خود را به صندوق، انداخت.

علی لاریجانی رئیس سابق قوه مقننه امروز جمعه 11 اسفند  با حضور در امامزاده صالح رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور هنرمندان در تالار وحدت برای مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲

جمعی از هنرمندان با حضور در تالار وحدت، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کردند.

از ساعت ۸ صبح جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی در تالار وحدت پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

در فضای تالار وحدت، چند تن از هنرمندان پیشکسوت خطاط و نقاش نیز در حال هنرنمایی و گفت‌وگو به حاضران هستند.

همچنین قاسم افشار از جمله هنرمندانی بود که در فضای عمومی تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد.

پس از او نیز، مهران رجبی دقایقی را به اجرای برنامه پرداخت. 

62942681

فرهاد قائمیان، ناصر فیض، جعفر دهقان، هوشنگ توکلی، مهران رجبی، محسن افشانی، امیرحسین سمیعی، مجید زین‌العابدین، ایمان شمسایی، محسن مومنی شریف، محسن علی اکبری؛ محمد خراسانی‌زاده، محمد الهیاری، محمود سالاری و... در تالار وحدت رأی خود را به صندوق انداختند.

رئیس‌ستاد انتخابات فارس: تاکنون بیش از ۱۸۰۷۲۲ نفر در انتخابات مشارکت داشتند

62942633

رئیس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد: تا ساعت ۹:۵۰ امروز، ۱۱ اسفندماه بیش از ۱۸۰ هزار و ۷۲۲ نفر از مردم فارس توانستند آرا خود را در صندوق‌ها بیندازند.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۱ اسفندماه در ستاد انتخابات استان فارس و در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این میزان مشارکت مربوط به ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس است.

سید یاسر جبرائیلی در مسجد لرزاده رای داد

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص با حضور در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق‌ رای انداخت.

62942664

سید یاسر جبرائیلی با حضور در مسجد لرزاده تهران رای خود به نامزدهای مورد نظرش در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به صندوق رای انداخت و گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات موجب افزایش قدرت سیاسی و بسترسازی برای بهبود وضعیت تورمی و معیشتی مردم می‌شود.
وی تاکید کرد: لازمه موفقیت در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی حضور پرشور مردم در انتخابات است.

آیت‌الله مدرسی یزدی رای خود را به صندوق‌های رای انداخت

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رای خود را به صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

62942669

صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

آیت الله جنتی رای خود را به صندوق رای انداخت

دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

62942625

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

سردار حاجی زاده: حضور مردم پر کردن خشاب نیروهای مسلح است

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شعبه اخذ رأی مسجد ابوذر تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

فرمانده هوافضای سپاه پس از اینکه رای خود را در مسجد جامع ابوذر تهران به صندوق انداخت، گفت: حضور مردم پُرکردن خشاب و مشت نیروهای مسلح است که امنیت زاست و نباید از آن غفلت کنند.

4882633

برگه رای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

تصویری از برگه رأی حضرت آیت الله خامنه ای برای انتخابات ۱۴۰۲ منتشر شده است.

photo_2024-03-01_09-36-08

 

وزیر کشور رای خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (جمعه ۱۱ اسفند ماه) با شرکت رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

CvnYbVRLnx4Q

ارسال نظر

  • الف

    آنهایی که همسو با دشمنان ایران در هفته های اخیر اظهار میکردند که ما رای نمی دهیم مرا به یاد سالهای اول انقلاب انداخت که برخی از کسبه با شناخت دقیق از خلق و خوی ما ایرانیان که هرچیزی را راحت به دست بیاوریم قدر آن را ندانسته و ناز می کنیم اجناسی که ماهها در مغازه اش مانده و مشتری نداشت را از ویترین مغازه خود جمع آوری نموده و کاغذی در پشت شیشه مغازه خود می چسباند که فلان جنس فقط با ارائه دفترچه بسیج اقتصادی به قیمت دولتی ارائه میگردد و مردم آن محله نیز با دیدن این اطاعیه در جلوی مغازه مذکور صف کشیده و در یک چشم بر هم زدن تمام آن جنس بادکرده را خریداری و خیال مغازه دار زیرک را راحت می کردند. حالا قضیه رای دادن ما مردم ایران هم شده حکایت همان مردمی که تا به صف و دفترچه بسیج اقتصادی نرسانیدش برای خریدن جنس ناز می کردند ما هم برای شرکت آسان در انتخابات ناز می کنیم و نظام هم چون چون از ترفند آن مغازه دار استفاده نمی کند و از مردم میخواهد تا برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند ما مردم هم فکر می کنیم چه آدم های مهمی شدیم که جمهوری اسلامی کارش لنگ ما مونده و طاقچه بالا گذاشته و برای شرکت در انتخابات ادا در می آوریم در صورتی که اگر نظام تدبیر به خرج داده و با تغییراتی در قانون اساسی ، در برخی از دوره ها این اختیار را به مراکزی مانند شورای عالی امنیت ملی واگذار میکرد که به صلاحدید آن شورا و تصویب رهبری انتخابات مجلس موقتا منحل و کار قانونگذاری به مجمع تشخیص مسلحت سپرده میگردید ، نظام با این تدبیر هم بی نیاز از برگزاری انتخابات شده و از صرف صدها میلیارد تومان بابت هزینه برگزاری انتخابات جلوکیری می نمود و هم از دست این داستان مضحک " من رای نمی دهم " خود را خلاص نموده و به جای حاکمیت این مردم خواهند بود که از نظام بخواهند تا شرایطی را فراهم نماید که با برگزاری انتخابات این فرصت را به مردم بدهد تا در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار