گوناگون

سرنوشت هولناک قانون شکنی که به یک جفت کفش تبدیل شد+ عکس

سرنوشت هولناک قانون شکنی که به یک جفت کفش تبدیل شد+ عکس

جورج پرت، که گمان می‌رود نام واقعی او جورج مانوس باشد، یک قانون شکن بود. او شهرت زیادی داشت و بارزترین ویژگی بدنی او ظاهراً بینی برجسته اش بود

به گزارش پارسینه به نقل از history defined، موزه شهرستان کربن ، در رالینز ممکن است هرگز به اندازه موزه ملی تاریخ طبیعی در واشنگتن دی سی، موزه هنر متروپولیتن در نیویورک، یا موزه علوم طبیعی هیوستون در تگزاس شهرت نداشته باشد.

اما این موزه یک چیز را دارد که موزه‌های دیگر ندارند: نمایشگاهی از "قانون‌ شکنان" با یک جفت کفش ساخته شده از پوست قانون‌شکن جورج پرت که به دماغ گنده معروف بود.

جورج، که گمان می‌رود نام واقعی او جورج مانوس باشد، یک قانون شکن بود. او شهرت زیادی داشت و بارزترین ویژگی بدنی او ظاهراً بینی برجسته اش بود.

Big_Nose_George

در حالی که جزئیات کمی در مورد زندگی او قبل از روی آوردن به زندگی جنایی وجود دارد، اعتقاد بر این است که او در ۲۰ مارس ۱۸۳۴ در مونتبلیارد، فرانسه به دنیا آمد.

 

سرقت بزرگ قطار توسط جورج پرت

 

در اواسط سال ۱۸۷۸، جرج دماغ گنده و دوستش، چارلی دوچ و چهار عضو دیگر باندشان تصمیم گرفتند قطار قاره ای اتحادیه را سرقت کنند.

آنها که خود را باهوش می‌پنداشتند، بخش خلوتی از راه‌آهن را انتخاب کردند. آنها تصمیم گرفتند که در میخ های ریل قطار خرابکاری کنند.

با این حال، چیزی که آنها برای آن برنامه ریزی نکرده بودند، ظاهر شدن یک "سرکارگر بخش" به نام براون بود. براون در حال قدم زدن در مسیرها بود و بازرسی معمول را انجام می داد، همانطور که کارش همین بود. او بلافاصله متوجه خرابکاری شد.

او به جای توقف و تحقیق، طوری پیش رفت که انگار هیچ چیز غیرعادی نبود. او بلافاصله به مافوق خود اطلاع داد و به این ترتیب تصادف و سرقت را خنثی کرد.

اکنون که مقامات از طرح سرقت قطار مطلع شده بودند، تصمیم گرفتند تا بفهمند چه کسی پشت آن بوده است. 

 

جورج دماغ گنده و گروهش که نمی دانستند چه مقدار از این طرح (دزدی) را مسئولان راه آهن حدس زده بودند به سختی از صحنه دور شدند.

در ۱۹ آگوست ۱۸۷۸، معاون کلانتر، رابرت ویدوفیلد و کارآگاه، تیپ وینسنت، مأمور تشکیل یک اداره شدند. هدف آنها ردیابی باند جرج پاروت بود.

 ویدوفیلد و وینسنت توانستند به محل مخفی جورج پاروت برسند. قبل از اینکه دسته پلیس ها بتوانند واکنشی نشان دهد، باند پرت تیراندازی کرد و به صورت ویدوفیلد شلیک کرد. 

 

وینسنت سعی کرد با دسته پلیس ها فرار کند اما قبل از اینکه از دره خارج شود مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پس از گزارش قتل این دو قانونگذار، برای "دستگیری قاتلان آنها" ۱۰۰۰۰ دلار جایزه تعیین شد(راه آهن بعداً پاداش را دو برابر کرد و به ۲۰۰۰۰ دلار رساند.).

 

در فوریه سال ۱۸۷۹، جرج پرت، چارلی دوچ و گروهشان در مایلزتاون (مایلز سیتی کنونی، مونتانا) در حال برنامه ریزی جسورانه ترین سرقت شغلی خود بودند.

مایل تاون شهری پر رونق و پر رونق بود. معلوم شده بود که یک تاجر محلی به نام موریس کان پولی را به شرق می برد و 

باند جورج پرت با پوشیدن ماسک، کاروان را غافلگیر کرد. آنها به راحتی واگن حامل کان و افسران را به اسارت گرفتند و چیزی بین ۳۶۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار از آنها دزدیدند.

جورج و چارلی توافق کردند که از هم جدا شوند و در شهر مایلز برای جشن گرفتن ملاقات کنند. با این حال، هنگامی که به آنجا رسیدند، مست شدند و شروع به لاف زدن درباره کشتن دو مامور قانون کردند.

هنگامی که صحبت های آنها پخش شد، دو معاون محلی، لم ویلسون و فرد اشمالسل، تصمیم گرفتند با دستگیری آنها نامی برای خود دست و پا کنند. 

 

در نهایت جورج پرت زنده دستگیر شده بود و به رالینز بازگردانده شد تا با اتهامات قتل و سرقت روبرو شود.

در ۱۳ سپتامبر ۱۸۸۰، جرج پرت در رالینز محاکمه شد. در این زمان او به وکیل خود اطلاع داد که نام اصلی او جورج فرانسیس واردن است و در آوریل ۱۸۴۳ در دیتون، اوهایو به دنیا آمده است.

در ۲ آوریل ۱۸۸۱، هیئت منصفه جرج پرت را به جرم قتل مجرم شناخت و او را به اعدام محکوم کرد. 

 

تلاش برای فرار

 

جورج پرت در حالی که منتظر اعدام بود، در سال ۱۸۸۲ پس از برداشتن موفقیت آمیز غل و زنجیر خود، در دستشویی مخفی شد تا اینکه جیمز رنکین، زندانبان وارد شد. جورج توانست جمجمه رنکین را بشکند اما در نهایت رنکین تپانچه را برداشت و موفق شد دماغ گنده را با تهدید به شلیک گلوله به سلول خود بازگرداند.

هنگامی که خبر تلاش جورج برای فرار در رالینز پخش شد، یک گروه متشکل از بیش از ۲۰۰ شهروند زندان را محاصره کردند. مردان با نقاب و تپانچه به داخل زندان هجوم بردند

جورج دماغ گنده، را از سلولش بیرون کشیدند. در بیرون، قانون شکن را تسلیم اوباش کردند که قصد داشتند «او را به دام بیاندازند». 

آنها غل و زنجیر روی قوزک پاهای او را جایگزین کردند تا مقاومت برای او سخت تر شود. 

اگرچه جورج پرت شروع کرد به التماس برای اینکه به او رحم کنند اما در نهایت توسط طناب خفه شد.

در میان شاهدان، جان آزبورن، پزشک رالینز بود، که از او خواسته شده بود تا در مراسم حلق آویز کردن جورج پرت شرکت کند تا تایید کند که قانون شکن بدنام، مرده است

 

عاقبت جورج پرت

دکتر آزبورن تصمیم گرفت که بدن جورج پرت به بهترین وجه در خدمت اهداف مطالعات پزشکی باشد. (بر اساس برخی گزارش ها، دکتر توماس مگی و همچنین لیلیان هیث، شاگرد پزشکی او نیز برای تصمیم گیری حضور داشتند.)

اولین کاری که آزبورن انجام داد این بود که ماسک مرگ این قانون شکن بدنام را ساخت.

(این ماسک در حال حاضر در موزه شهرستان کربن ، در رالینز، به نمایش گذاشته شده است.) 

آزبورن سپس پوست بدن او را کند. او قصد داشت گوشت ران را به یک کارخانه دباغی در کلرادو بفرستد که یک جفت کفش دو رنگ و یک کیسه دارو برای او بسازند. (که ظاهراً انجام داده است).

امروزه کفش‌های دو رنگ ساخته شده از پوست جورج پرت در معرض دید دائمی قرار دارند. آنها به همراه ماسک مرگ پرت و نیمه پایینی جمجمه قانون شکن در موزه شهرستان کربن در رالینز، مونتانا هستند.

گفتنی است کیسه پزشکی معروفی که از پوست جورج پرت ساخته اند هرگز پیدا نشده است و گمان می رود در یک مجموعه خصوصی نگهداری می شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار