گوناگون

دو داور زن ایرانی، کاندیدای قضاوت در دربی پایتخت+ عکس

دو داور زن ایرانی، کاندیدای قضاوت در دربی پایتخت+ عکس

احتمال دارد دربی پایتخت در شرایطی ویژه و با قضاوت دو داور زن برگزار شود.

پارسینه: دربی پایتخت در حالی قرار است هفته آینده برگزار شود که این بازی مثل دور رفت با کمک داور ویدیویی انجام خواهد شد و به گفته کمیته داوران، داورانی که لایسنس VAR دریافت کرده اند می توانند در امر قضاوت این بازی کمک کنند.  براساس آخرین مجوزهای صادر شده،  موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان به همراه مهسا قربانی و مهناز ذکایی، داوران ایرانی هستند که مجوز فعالیت با (VAR) را دریافت کرده‌اند.

موعود بنیادی فر دربی رفت را قضاوت کرد که آن بازی حواشی زیادی داشت و به نظر می رسد او شانسی برای قضاوت در بازی برگشت نخواهد داشت. مسئولان کمیته داوران امیدوارند که مجوز قضاوت با (VAR) سایر گزینه‌ها از جمله بیژن حیدری، پیام حیدری و کوپال ناظمی هم صادر شود اما فعلاً با توجه به عدم صدور مجوز برای آن‌ها،  موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان ۴ گزینه اصلی قضاوت در دربی هستند که گفته می‌شود شانس اکرمی از سایر گزینه‌ها بیشتر است.

با توجه به اینکه از بین داورانی که مجوز فعالیت با VAR را دریافت کردند دو زن هم حضور دارند، این احتمال وجود دارد که از یک داور زن در کوبل داوری دربی استفاده شود. مهسا قربانی و مهناز ذکایی توانسته‌اند مجوزهای لازم در زمینه قضاوت با تکنولوژی (VAR) را دریافت کنند و همین مسئله باعث شده تا احتمال قضاوت این ۲ چهره نام‌آشنا در قامت کمک داور ویدیویی در دربی دور از ذهن نباشد.

بیوگرافی مهناز ذکایی و مهسا قربانی

گفتنی است مهناز ذکایی متولد ۲۲ آبان ۱۳۶۸ است و از سال ۲۰۱۸ در لیست داوران بین‌المللی فیفا قرار دارد. ذکایی به عنوان یکی از سه داور زن بین‌المللی فوتبال ایران، در مسابقاتی همچون قهرمانی زیر ۱۶ سال دختران آسیا و مقدماتی المپیک تابستانی حضور داشته و همچنین به عنوان داور وسط در مسابقات جام ملتهای زنان آسیا ۲۰۲۲ داوری کرده‌است.

301016

همچنین مهسا  قربانی در مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان ایران داوری می‌کند و از سال ۲۰۱۷ داور بین‌المللی فیفا است. او همچنین نخستین داور فوتبال زن ایرانی است که یک مسابقهٔ مردان را قضاوت کرده‌است. او یکی از نامزدهای داوری در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ زنان بود.

102723

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار