گوناگون

پای سحر و جادو هم به فوتبال ایران باز شد!

پای سحر و جادو هم به فوتبال ایران باز شد!

در هفته‌ای که گذشت بازیکنان پرسپولیس کاغذ‌هایی را یافتند که در رختکن آن‌ها در ورزشگاه نقش جهان مخفی شده بود تا به‌زعم جادوگر محترم (!) این جادو‌ها مانع از گلزنی بازیکنان پرسپولیس شود.

پارسینه: موضوع سحر و جادو در فوتبال ایران مربوط به دیروز و امروز نیست و اتفاقاً اواسط دهه 80 جادوگرها در باشگاه‌های ایرانی برو و بیایی داشتند. ایامی که برخی مربیان حتی رنگ لباس‌شان با تایید جادوگرها انتخاب می‌شد. حالا بعد از یک وقفه کوتاه بازهم بحث جادوگری به فوتبال ایران باز شده است. در دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، حاشیه عجیبی شکل گرفت که نشان می‌داد برخی در تلاش بودند تا با جادو، البته از دید خودشان نتیجه بازی را طور دیگری رقم بزنند. در رختکن تیم فوتبال پرسپولیس کاغذهایی پیدا شد که دست‌نویس جملات عربی بود. هر دو باشگاه دخالت در این امر را رد کردند، اما واقعیت این است که جادوگری در فوتبال وجود دارد و حتی مختص لیگ داخلی نیست و برخی تیم‌های خارجی نیز به این موضوع اعتقاد راسخ دارند.

جادوگری در رختکن

در هفته‌ای که گذشت بازیکنان پرسپولیس کاغذهایی را یافتند که در رختکن آنها در ورزشگاه نقش جهان مخفی شده بود تا به‌زعم جادوگر محترم(!) این جادوها مانع از گلزنی بازیکنان پرسپولیس شود. باشگاه ذوب‌آهن این موضوع را قویاً تکذیب می‌کند و اصلاً به‌هیچ‌عنوان زیربار جادوگری در فوتبال نمی‌روند و معتقد است به نیروی انسانی اعتقاد بیشتری دارند.

مالمیر، سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن ضمن تکذیب ماجرای قرار دادن کاغذهای مشکوک در رختکن پرسپولیس به برنامه شب‌های فوتبالی در شبکه ورزش چنین توضیح داد: «در رابطه با تصاویری که منتشر شد، اگر در اینترنت جست‌وجو کنید، می‌بینید که این تصاویر وجود دارد و چیز خاصی نیست. باید مستند ثابت بشود که این کاغذها توسط باشگاه ذوب‌آهن در رختکن پرسپولیس گذاشته شده است. چنین موضوعی را قطعاً تکذیب می‌کنم. رختکن از ساعت ۱۲ در اختیار تدارکات باشگاه پرسپولیس بوده و ما خودمان هم قبلاً آن را بررسی کردیم.»

سخنگوی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه پرسپولیس این مسئله را مطرح کرده، گفت: «از خودشان بپرسید. ما در کمیته‌های انضباطی و اخلاق شکایت کرده و مستندات خود، ازجمله تصاویر دوربین‌های مداربسته را ارائه کرده‌ایم. البته ما مجوز نصب دوربین داخل رختکن‌ها را نداریم و در ورودی‌ آن‌ها دوربین کار گذاشته شده است. زمانی که ما رختکن را تحویل دادیم، در آن چیزی نبود اما ممکن است یکی از عوامل باشگاه (پرسپولیس) با خود کاغذی آورده باشد. ما وقتی که رختکن را تحویل می‌دهیم، دیگر اجازه ورود به آن را نداریم.»

خرافات در تیم‌ملی

در دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، شایعه جادوگری در تیم‌ملی به‌شدت مطرح شده بود؛ هرچند عزیزی‌خادم هیچ‌گاه زیر بار این موضوع و تایید آن نرفت، اما علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور حضور ثابت جادوگر در تمرین تیم‌ملی را تایید کرد. موضوعی که حتی باعث شده بود برخی بازیکنان شماره‌های پیراهن‌شان را تغییر دهند؛ چون آقای جادوگر دستور داده بود. علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم‌ملی و فاینورد هلند، آخرین مهمان عادل فردوسی‌پور بود و مصاحبه‌ای جنجالی با او داشت. جهانبخش در بخشی از مصاحبه خود درباره اتفاقات دوره عزیزی‌خادم و شایعات جادوگری در تیم‌ملی گفت: ما هم این مسائل را می‌شنیدیم و حتی یکسری اتفاقات را می‌دیدیم که برای ما تعجب‌برانگیز بود. من همیشه و در هر تیمی ‌بودم، شماره ۷ می‌پوشیدم و مهدی طارمی هم تا جایی که یادم است، همیشه شماره ۹ بر تَن می‌کرد. به من، مهدی و وحید امیری می‌گفتند شماره‌های شما مهم است و شما نظرکرده خدا هستید. جهانبخش در ادامه گفت: یکی از اتفاقات عجیبی که رخ داد این بود که چند ساعت مانده به یک بازی تیم‌ملی، ناگهان ساق‌بند مهدی طارمی گم شد. گرچه بچه‌های تدارکات تیم‌ملی گفته بودند آنها را سرجایش گذاشته بودند، اما یکدفعه گم شد. همچنین به ما می‌گفتند کفش‌های‌تان را صاف قرار ندهید و برعکس روی زمین بگذارید. مثلاً یک شخص خاص می‌آمد با من، مهدی و وحید امیری صحبت می‌کرد و این اتفاق برای ما عجیب بود.

آنچه مشخص است؛ اینکه برخی مربیان چنان به تاکتیک خود و البته توانایی بازیکنان خود بی‌اعتماد هستند که روی به جادوگری می‌آورند و البته با علم به اینکه آنها قدرت ماورایی ندارند، پول کلانی را بابت آن جابه‌جا می‌کنند.

منبع: هم میهن

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار