گوناگون

کدام داور دربی ۱۰۳ پایتخت را سوت خواهد زد؟

کدام داور دربی ۱۰۳ پایتخت را سوت خواهد زد؟

کمیته داوران درصورت مسجل شدن استفاده از VAR، گزینه‌های محدودی برای قضاوت دربی ۱۰۳ دارد.

پارسینه: در شرایطی که قرار است دربی ۱۰۳ پایتخت از ساعت ۲۰ روز ۲۳ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار شود، هفته گذشته اخباری درمورد قطعی بودن استفاده از VAR در این مسابقه مانند بازی رفت سرخابی‌ها مطرح شد. هفته گذشته تجهیزات VAR مربوط به آموزش داوران کشورمان در مرکز ملی فوتبال نصب شد تا آنها به جای اعزام به خارج از کشور، پروسه آموزش خود را در این محل بگذرانند.

تنها داوران ایرانی که تاکنون مدرک VAR را دریافت کرده‌اند، موعود بنیادی‌فر، مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی هستند. البته وحید کاظمی، پیام و بیژن حیدری نیز به تازگی با سفر به تاجیکستان، مراحل نهایی دریافت لایسنس را پشت سر گذاشتند. هرچند هنوز مدرک آنها صادر نشده و اگر تا روز برگزاری دربی این اتفاق نیفتد، با توجه به قضاوت بنیادی‌فر در بازی رفت، فقط ۲ گزینه یعنی عرب‌براقی و منصوریان شانس داوری دیدار برگشت را خواهند داشت.

مگر اینکه فدراسیون تصمیم بگیرد از داور خارجی استفاده کند.از طرفی تنها بنیادی‌فر، مهسا قربانی و مهناز ذکایی تاکنون از بین داوران خانم و آقای ایرانی موفق به دریافت مدرک برای نشستن در اتاق VAR شده‌اند و اگر عرب براقی یا منصوریان انتخاب شوند، احتمال حضور بنیادی‌فر و یکی از این داوران خانم در اتاق کمک داور ویدئویی وجود دارد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار