گوناگون

مصاحبه جنجالی کریستیانو رونالدو با رکورد؛ به جوایز فیفا دیگر اعتقادی ندارم!

مصاحبه جنجالی کریستیانو رونالدو با رکورد؛ به جوایز فیفا دیگر اعتقادی ندارم!

کریستیانو رونالدو در آخرین مصاحبه خود صحبت های بسیار جنجالی را انجام داد.

پارسینه: کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی باشگاه النصر گفت: اتفاقاتی که در زندگی حرفه‌ای و شخصی من افتاده بهم یاد داده در لحظه زندگی کنم. زمان خوبی برای لذت بردن از فوتبال است. 54 گلی که به ثمر رساندم نیاز به فداکاری و تلاش زیاد با کمک هم تیمی‌هایم داشت.

قهرمانی یورو؟

طبیعتا این هدفی است که در سر دارم و تمام پتانسیل‌هایی برای رسیدن به آن داریم.

 

توپ طلا و جایزه د بست؟

من فکر می‌کنم این جوایز به نوعی اعتبار خود را از دست می‌دهند. ما باید کل فصل را آنالیز کنیم. البته این بدان معنا نیست که مسی یا هالند یا حتی امباپه لیاقت آن را ندارند.

 

من دیگر به این جوایز اعتقادی ندارم. و نه به این دلیل که گلوب ساکر را بردم.

 اعداد فریب نمی‌دهند آنها نمی‌توانند این جایزه را از من بگیرند زیرا حقیقت دارد. این مرا خوشحال‌تر می‌کند، زیرا اعداد واقعیت هستند.

اینکه از عربستان به عنوان یک تورنمنت با اهمیت کمتر یاد می‌شود، شما را آزار می‌دهد؟

 

به عنوان مثال، لیونل مسی اخیرا برنده د بست شد و تقریباً تمام سال را در ایالات متحده بازی کرد، جایی که با فوتبال اروپا قابل مقایسه نیست.

من قبلاً به آن و نحوه کار این سازمان ها عادت کرده‌ام. صادقانه بگویم، من اهدای جایزه دبست را تماشا نکردم.

54 گلی که من به ثمر رساندم، ممکن است کسانی باشند که بگویند چون من در لیگ عربستان سعودی هستم، این کار راحت است. اما حرفه‌ای های فوتبال سختی گل زدن را می‌دانند، چه در عربستان سعودی، ایتالیا، اسپانیا یا پرتغال. گل یک گل است. بله، من بیشتر به شکست دادن هالند، امباپه و کین افتخار می کنم.

آیا بار دیگر شاهد بردن توپ طلا و دبست کریستیانو خواهیم بود؟

ما می‌دانیم که سازمان های دیگر چگونه کار می‌کنند. بدیهی است که من همیشه اول به باشگاه و تیم ملی فکر می کنم. این جوایز پس از یک فصل خوب در باشگاه و تیم ملی به دست می آید. راستش من زیاد به آن فکر نمی کنم.

آیا پرتغال یکی از نامزدها یا مدعیان قهرمانی یورو است؟

باید این را در نظر بگیریم که ما تیمی هستیم که پتانسیل قهرمانی در جام ملت های اروپا را داریم، همانطور که در آن زمان یورو 2016 اتفاق افتاد بنابراین فکر می‌کنم باید با این ذهنیت به یورو برویم که می‌خواهیم برنده شویم و برای این هدف بجنگیم.

آیا می توانیم رویای بازگشتت به اسپورتینگ را داشته باشیم؟

 قبلاً گفته ام که می خواهم امسال و سال آینده در النصر بمانم. من در عربستان سعودی احساس خوشبختی می کنم. با من خوب رفتار می کنند. این تورنمنت پتانسیل بسیار زیادی دارد و برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، به رشد خود ادامه می دهند.

بازگشت به بازی در لیگ پرتغال بی معنی است. چند روز دیگر 39 ساله می شوم و این فصل باقی مانده و یک سال دیگر در النصر بازی خواهم کرد، چیزی که بیشتر از همه می خواهم. اگر بتوانم بیشتر بازی می‌کنم اما امکان بازی در پرتغال وجود ندارد.

آیا اسپورتینگ آن چیزی را که برای قهرمانی لازم است دارد؟

بیایید ببینیم، چیزی که من دیدم یک تیم سازمان یافته و قوی است، با یک مربی بسیار خوب که می داند چگونه تیم را به خوبی رهبری کند. اسپورتینگ فوتبال جذابی بازی کرد و هواداران اسپورتینگ از آن لذت بردند. چیزی که من بیشتر از همه می خواهم این است که آنها به همین منوال ادامه دهند و امسال ما قهرمان شویم.

اگر به عقب برگردید و ببینید در منچستریونایتد و تیم ملی چه گذشت، مردم در واقع من را تمام شده می دانستند..

اما حقیقت این است که من تمرکز داشتم و دوران خوبی را در النصر سپری کردم، به همین دلیل 54 گل به ثمر رساندم.

عربستان میزبانی جام جهانی  ۲۰۳۴ رو به دست آورد به این معنی که این لیگ تا ۱۰ سال دیگه به رشد خود ادامه می‌دهد، فکر میکنم ۲ یا ۳ سال دیگه عربستان تو صدر لیگ های برتر دنیاست

کریستیانو در مورد تاریخ بازنشستگی 

همانطور که اغلب به دوستانم می گویم، زندگی پویا است. فردا نامشخص است می توانم در پایان این فصل کارم را تمام کنم و دو سه سال دیگر هم بازی کنم... نمی دانم. صادقانه بگویم.

تا زمانی که سر و بدنم خوب باشد و از فوتبال لذت ببرم، به بازی کردن ادامه خواهم داد. وقتی احساس کردم دیگر مفید نیستم، اولین نفری هستم که این حرکت را انجام می دهم. الان احساس خوبی دارم و در زمین چه در تیم ملی و چه در باشگاه احساس رضایت و خوشحالی می کنم. من کاری را انجام می دهم که بیشتر دوست دارم، گلزنی و نمایش خوب. و ادامه بده و لذت ببر.

گلزنی در لیگ عربستان مانند ایتالیا، اسپانیا یا پرتغال دشوار است. ترجیح می دهم دوباره قهرمان یورو شوم تا اینکه به 1000 گل برسم.

آیا تا به حال این جوایز رو دریافت کرده بودی، از جایزه مارادونا و جایزه بهترین بازیکن با رای 5 میلیون از طرفداران؟

 همانطور که در مراسم اشاره کردم، این دو جایزه را در موزه خود ندارم. این من را بسیار خوشحال می کند، به خصوص مارادونا، که متأسفانه دیگر در جمع ما نیست و بازیکنی بود که همیشه تحسینش می کردم.

همچنین همانطور که همیشه می گویم حمایت هواداران بسیار مهم است زیرا هواداران برای دیدن ما به استادیوم ها می روند و برای تماشای فوتبال بهای بلیط را پرداخت می کنند.

و جایزه بهترین بازیکن خاورمیانه، زیرا من به بازی در اروپا عادت کرده ام و چندین بار این فرصت را داشته ام که این جایزه را ببرم، اما در خاورمیانه، این اولین بار است. من احساس خوشحالی می کنم زیرا فصلی که داشتم خیلی خوب بود و دریافت جوایز به این بزرگی همیشه خوب است.

 

منبع: فوتبال۳۶۰

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار