گوناگون

جام ملت های آسیا؛

ایران ۴ - ۱ فلسطین؛ پیروزی پر گل شاگردان قلعه نویی در اولین گام

ایران 4 - 1 فلسطین؛ پیروزی پر گل شاگردان قلعه نویی در اولین گام

ملی‌پوشان ایران به دنبال بیشتر کردن اختلاف گل در نیمه دوم و قطعی کردن برد مقابل فلسطین هستند.

به گزارش پارسینه و به نقل از ورزش سه؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار در جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 21 در ورزشگاه اجوکیشین سیتی به مصاف تیم ملی فوتبال فلسطین خواهد رفت.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، مهدی قائدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد

پخش زنده؛ ایران 2 - 0 فلسطین+ حواشی و دقایق حساس

ترکیب تیم ملی فلسطین:

رامی حماده، محمد رشید، یاسر حامد، عدی خروب، مصعب البطاط، تامر صیام،‌ محمود ابو ورده، کامیل سالدانیا، شهاب قنبر، میلاد تیرمانینی، زید قنبر

پخش زنده؛ ایران 2 - 0 فلسطین+ حواشی و دقایق حساس

شرح گل:

ایران یک - فلسطین صفر (دقیقه 2: کریم انصاری‌فرد): پاس احسان حاج‌صفی در سمت چپ زمین برای مهدی قایدی را این بازیکن به میانه زمین برد و به سامان قدوس رساند که این بازیکن دوباره قایدی را در جناح چپ صاحب توپ کرد و ارسال چیپ و زیبای این بازیکن را قدوس با مهار عالی به کریم انصاری‌فرد رساند تا این بازیکن یک دقیقه و 4 ثانیه پس از شروع بازی با ضربه بغل پا اولین گل جام ملت‌ها را بزند.

ایران 2 - فلسطین صفر (دقیقه 12: شجاع خلیل‌زاده): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای تیم ملی ایران با خطا روی سامان قدوس در پشت محوطه جریمه فلسطین را قدوس با ارسال تماشایی به مقابل تیرک دوم فرستاد تا شجاع خلیل‌زاده به شکل تکل زدن و شوت محکم گل دوم را بزند.

ایران 3 - فلسطین صفر (دقیقه 38: مهدی قایدی): کار تیمی عالی بازیکنان ایران نتیجه داد و علیرضا جهانبخش پس از اینکه توپ را از کریم انصاری‌فرد گرفت، با یک پاس در عمق زمینی مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این ستاره ریزنقش با شوت سرضرب و زمینی گل سوم را به ثمر رساند.

ایران 3 - فلسطین 1 (دقیقه 6+45: تامر صیام): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای فلسطین در میانه میدان و ارسال توپ به محوطه جریمه را عزت‌اللهی دفع کرد، اما توپ به تامر صیام رسید تا ضربه سر به تور دروازه بچسبد و گل اول فلسطین را در جام بزند.

ایران 4 - فلسطین 1 (دقیقه 55: سردار آزمون): نمایش عالی بازیکنان ایران بازهم منجر به گل شد و این بار پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش را سامان قدوس با یک پاس در عمق دیدنی از بین دو مدافع فلسطین عبور داد و به صادق محرمی رساند که فرار سریع و در ادامه ارسال زمینی این بازیکن را رامی حماده به شکل ناقص برگشت داد تا سردار آزمون از راه برسد و زودتر از مهدی طارمی توپ را با پای چپ تبدیل به گل کند.

لحظات حساس:

دقیقه 22: علیرضا جهانبخش با توپ گیری عالی وارد محوطه جریمه فلسطین شد و قصد داشت با پاس در عرض توپ را به مهدی طارمی برساند که رامی حماده با واکنش عالی توپ را دفع کرد.

دقیقه 23: بیرانوند توپ ارسالی به محوطه جریمه ایران را دراختیار گرفت.

دقیقه 53: خطای به دست آمده برای تیم ملی ایران روی طارمی پشت محوطه جریمه فلسطین را سعید عزت اللهی با شوت روی پا زد که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه رد شد.

دقیقه 71: نزدیک بود مهدی طارمی اولین گل خود در جام ملت‌های آسیا را بزند که ضربه این بازیکن در محوطه جریمه پس از برخورد به دست مصعب البطاط به کرنر رفت که داور قطری در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه 72: رامی حماده با خروج از دروازه نگذاشت حمله ایران روی سر آزمون به نتیجه برسد و محبی گلزنی کند.

دقیقه 74: علی الدباغ با فرار به محوطه جریمه ایران موقعیت‌سازی کرد که شوت او برگشت داده شد و در ریباند هم ضربه علاءالدین را کنعانی برگشت داد.

دقیقه 78: محمد محبی با فرار از سمت چپ محوطه جریمه فلسطین موقعیت سازی کرد که شوت محمد محبی را رامی حماده برگشت داد و در ریباند هم جهانبخش نتوانست از توپ بهره ببرد و گلزنی کند.

دقیقه 79: تامر سیام نفوذ خوبی تا محوطه جریمه ایران داشت ولی سرتوپ و شوت فنی او به بیرون رفت.

دقیقه 87: چرخش مهدی طارمی و شوت زمینی او از پشت محوطه جریمه را گلر فلسطین در دو مرحله جمع کرد.

حواشی:

* مهدی طارمی در زمان ورود ملی پوشان به استادیوم بیشتر از همه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

* تماشاگران فلسطین بیشتر از هواداران ایرانی هستند.

* فضای بیرون از استادیوم در زمان منتهی به شروع مسابقه آرام دنبال میشد.

* هواداران دو تیم با زدن طبل مشغول به خوشحالی بیرون از ورزشگاه بودند.

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطین در حوادث اخیر آغاز شد.

* سعید عزت‌اللهی در لحظات ابتدایی احساس مصدومیت کرد و روزبه چشمی مشغول به گرم کردن شد.

* شجاع خلیل‌زاده پس از باز کردن دروازه فلسطین خوشحالی نکرد.

* پس از گل شجاع مقابل فلسطین، آهنگ سالار عقیلی برای ایران در استادیوم پخش شد.

* سامان قدوس که خطای منجر به گل دوم و پاس گل آن را داده بود، احساس مصدومیت داشت ولی به کارش ادامه داد.

* شجاع خلیل‌زاده با درد در نیمه اول بازی می‌کرد و احتمال تعویض او وجود دارد.

* شجاع خلیل‌زاده، زننده گل دوم ایران مقابل فلسطین، پس از سپری کردن دقایق طولانی با مصدومیت و احساس درد از ناحیه مچ پا، در دقیقه 44 جای خود را به سید مجید حسینی داد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار