گوناگون

انتقاد تند و عجیب حمید درخشان از سرخ پوشان

انتقاد تند و عجیب حمید درخشان از سرخ پوشان

حمید درخشان نسبت به دخالت بازیکنان پرسپولیس در انتخاب سرمربی انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان، بازیکن و سرمربی سابق سرخپوشان، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس گفت: مدیران پرسپولیس در وهله اول باید یک مربی خوب انتخاب می‌کردند، اما به خاطر شرایط موجود، این اتفاق رخ نداد. همان‌طور که می‌دانیم، باشگاه پول نداشت و مربیان درجه یک زیادی هم بیرون نبودند که باشگاه بتواند با آنها مذاکره کند. با این شرایط و با توجه به اینکه اوسمار در تیم بوده و مشخصات بازیکنان و وضعیت باشگاه را می‌دانست، تصمیم گرفتند او را انتخاب کنند اما چیزی که مهم است این است که آیا او اصلا توانایی هدایت پرسپولیس را دارد؟ می‌تواند کمک کند؟

او سپس به شکست پرسپولیس در بازی دوستانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: پرسپولیس در یک بازی دوستانه برابر تیم دوم شباب الاهلی پنج گل خورد. این موضوع نشان می‌دهد کار راحتی در پیش نداریم. پرسپولیس حتی با ذخیره‌هایش هم نباید پنج گل می‌خورد. کادر مدیریتی باشگاه حتما باید شرایط را ارزیابی و بررسی کند و به سرعت به یک نتیجه درست برسد، نه اینکه صبر کنند و مدتی بعد در کوران مسابقات به مشکل بخورند و نتوانند تیم را جمع کنند. هرچه زودتر اقدام شود، بهتر است.

درخشان در پاسخ به اینکه آیا صحبت او به این معنی است که باشگاه پرسپولیس در انتخاب خود تجدید نظر کند، گفت: همان‌طور گفتم باید اول باید یک بررسی کنند و ببینند مشکلات حل خواهد شد یا خیر. اگر دیدند مشکلات حل‌شدنی است، ادامه بدهند اما در غیر این صورت همین الان و قبل از اینکه وارد مسابقات شویم، اقدام کنند. در کوران مسابقات امکان جابجایی نیست و جمع کردن تیم سخت خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره ناراحتی هواداران از این انتخاب اظهار داشت: هواداران کاملا حق دارند ناراحت شوند، چون انتظار داشتند یک سرمربی خوب و سطح بالا برای تیم‌شان انتخاب شود و به تیم‌شان کمک کند اما در رزومه ایشان، این توانمندی وجود ندارد و دل نگرانی هواداران هم از همین است.

وی در خصوص اظهارات رضا درویش مبنی بر اینکه قصد نداشتند برای مدیران بعدی بدهی بگذارند، گفت: این موضوع همه را نگران می‌کند. این حرف که نخواستیم برای مدیران بعدی بدهی بگذاریم، حرف درستی نیست. در هر صورت اینجا اولویت، موفقیت پرسپولیس است. مهم این است که ما انتخاب درستی داشته باشیم و بتوانیم یک شخص معقول و درست را انتخاب کنیم، هر چقدر هم هزینه بشود، مهم نیست. مهم این است که این تیم باید به افتخار و سربلندی برسد و مقامش را حفظ کند و قهرمانی را تکرار کند. همه هزینه می‌کنند که به قهرمانی برسند، ما بگوییم به خاطر مدیران بعدی هزینه نمی‌کنیم؟ این حرف درستی نیست و نباید پرسپولیس را قربانی کنیم.

درخشان در واکنش به اینکه برخی معتقدند باشگاه پرسپولیس تنها قصد بازی با نام برانکو و سایر سرمربیان خارجی را داشت، گفت: من نمی‌دانم باشگاه واقعا قصد جذب سرمربی خارجی داشته یا نه اما اگر نداشته، یک کوتاهی بزرگ از سوی مدیران است.

او همچنین با تایید اینکه انتخاب یک سرمربی ایرانی خوب بهتر از انتخاب اوسمار بود، عنوان کرد: من از همان ابتدا هم گفته بودم انتخاب یک سرمربی ایرانی می‌توانست به پرسپولیس کمک اما آنها اعتقادی به مربیان داخلی نداشتند و به همین دلیل هم سراغ مربی خارجی رفتند.

درخشان در مورد دو خرید پرسپولیس در زمستان امسال و انتقاداتی از سوی هواداران به بازگشت عیسی آل‌کثیر مطرح می‌شد، گفت: این دو خرید، خوب به نظر می‌رسند و امیدوارم این خریدها بتواند به تیم کمک کند. از طرفی مثل اینکه قصد دارند یکی دو بازیکن داخلی هم بگیرند، اما باید در نظر بگیریم بازیکن داخلی خوبی هم بیرون نمانده است. در مورد بازگشت عیسی هم به نظر من اول فصل نباید اجازه می‌دادند جدا شود اما وقتی اینطور اجازه دادند که برود، بازگرداندن او کار درستی نبود.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره اظهارنظرهای برخی بازیکنان درباره انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی عنوان کرد: من با قاطعیت می‌گویم آنها حق انتخاب و دخالت ندارد. وظیفه آنها بازی کردن است و باید تابع باشگاه و تصمیمات مدیرعامل و هیئت مدیره باشند. اگر اینطور باشد که هر بازیکنی نظر خودش را اعلام کند و کار با نظر بازیکن پیش برود، پس تیم باید ۲۰ مربی بگیرد. این کار اصلا درست نیست و وظیفه بازیکن این است که فقط روی بازی تمرکز کند، اینکه چه کسی سرمربی تیم می‌شود، به مدیرعامل و هیئت مدیره مربوط می‌شود. اگر این نظر روی باشگاه تاثیر داشته، واقعا ناراحت‌کننده است؛ با این شرایط سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. پنج بازیکن می‌گویند ما این را می‌خواهیم و پنج بازیکن از مربی دیگری نام می‌برند. مگر باید برای هر سلیقه‌ای یک مربی جذب شود؟

او درباره ادامه حضور رضا درویش در باشگاه پرسپولیس نیز بیان کرد: رضا درویش الان نباید به او دست بزنند. او باید تا آخر فصل کارش را‌ انجام بدهد و آخر فصل درباره او تصمیم بگیرند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد تقابل تیم ملی ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: بازی راحتی نخواهند داشت و خیلی سخت است. آنها هم روی تیم خودشان برنامه دارند و آنالیز خوبی روی تیم ما انجام می‌دهند و به راحتی نمی‌گذارند ما قسر در برویم. قطعا تدابیری دارند دارند که حتما انجام خواهند داد و بازی سختی خواهد بود، البته نه آنقدر که ما گرفتار شویم اما اگر اشتباه کنیم، ممکن است غافلگیر شویم. امیدوارم ما برنده بازی باشیم و به دور بعد صعود کنیم.

درخشان در پایان با اشاره به شگفتی‌هایی که در این دوره از مسابقات رقم خورده است، گفت: جذابیت فوتبال به همین چیزهاست، اما ما باید مراقب باشیم که اجازه ندهیم تیم مقابل برابر ما شگفتی ساز شود. برای تیم ملی در ادامه مسیر آرزوی موفقیت دارم.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار