گوناگون

شگفتی های جدید لیست کی روش!

پارسینه: فهرست تیم ملی ایران باز هم توسط کیروش از طریق فیسبوک اعلام شد و انتقادات و البته تمجیدات زیادی نسبت به لیست جدید ایران بوجود آمد.

گزارش _ تحریریه پارسینه | در اینکه چرا فهرست بازیکنان تیم ملی از طریق فیسبوک کی‌روش اعلام می‌شود و نه سایت رسمی فدراسیون فوتبال، انتقادهای فراوانی وجود دارد. البته که مسوولان فدراسیون فوتبال هرگز پاسخ روشنی به این انتقادها نمی‌دهند و مقابل همه این مباحث فقط سکوت می‌کنند. برای ما رسانه‌ها، فارغ از این تصمیم‌های غیر حرفه‌ای و عجیب، نام بازیکنانی مهم است که در اردو حضور دارند. نام آنهایی که خط خورده‌اند یا بازیکنانی که دعوت شده‌اند. فهرست جدید تیم ملی اما غایبین بسیاری را در خود جای داده است که بد نیست درباره‌اش کمی بحث کنیم.

علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد انصاری، سید جلال حسینی و مهدی طارمی (پرسپولیس)، روزبه چشمی، وریا غفوری و امید نورافکن (استقلال)، سعید آقایی (تراکتورسازی) مهدی ترابی (سایپا) و حامد لک (فولاد) این ۱۱ بازیکن از لیگ ایران به تیم ملی دعوت شده‌اند تا کنار لژیونرها قرار بگیرند و برای بازی با کره جنوبی و سوریه آماده شوند. در این فهرست، هستند بازیکنانی که در اردوهای قبل حضور داشته‌اند اما حالا مد نظر کی‌روش قرار نگرفته‌اند. نکته‌های ویژه این فهرست را مرور می‌کنیم. نکته‌هایی که بیشتر از بقیه به چشم می‌آید و می‌تواند جالب باشد.


پرسپولیس رکورددار

پرسپولیس با ۵ سهمیه در فهرست کی‌روش، میان تیم‌های لیگ برتری رکورددار است. این تیم که پیش از این سهمیه‌های بیشتری در تیم ملی به خود اختصاص داده بود، حالا با همین ۵ بازیکن هم از سایر باشگاه‌ها سبقت گرفته و با نزدیکترین رقیب خود که استقلال است به اندازه دو بازیکن اختلاف دارد.

نورافکن و چشمی، سورپرایزها

روزبه چشمی در استقلال بازی‌های درخشانی را انجام داده. هر چند این تیم در ۵ هفته ابتدایی لیگ نتایج دلخواه را به دست نیاورده اما چشمی در مرکز خط میانی کم اشتباه بازی کرده و مهره‌ای موثر نشان داده است. گویا کی‌روش، روزبه چشمی را برای بازی در خط دفاع تیم ملی برگزیده و او را جایگزین پژمان منتظری و حتی عزت پورقاز کرده. امید نورافکن دیگر بازیکنی است که برای نخستین بار طعم دعوت به تیم ملی را می‌چشد. نورافکن که فصل قبل - بخصوص در نیم‌فصل دوم - عملکرد خیره کننده‌ای از خود به نمایش گذاشت بالاخره توانست نظر کی‌روش را به خود جلب کند و به تیم ملی بزرگسالان دعوت شود. شاید اگر کی‌روش همان فصل قبل نورافکن را دعوت می‌کرد، بازیکن آماده‌تری از استقلال تحویل می‌گرفت. نورافکن این فصل با بازیکن سابق فاصله دارد، تا جایی که دیگر کسی او را پدیده استقلال نمی‌داند و درباره‌اش مثل قبل صحبت نمی‌کند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یه دفعه شهباززاده و علی قربانی رو هم دعوت میکرد خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار