گوناگون

اجرای قطعه «آب زنید راه را » با صدای مجری معروف+ فیلم

اجرای قطعه «آب زنید راه را » با صدای مجری معروف+ فیلم

چهارشنبه 15 آذرماه، مصادف با سالگرد درگذشت محمود علیقلی، مجری برنامه‌های زنده تلویزیونی است.

ایسنا نوشت: محمود علیقلی تنها یک مجری موفق تلویزیونی نبود. صدای پر حرارت و زندگی بخش او، حماسه ایران سرافراز را سر می‌داد. آن جا که می‌سرود: " آب زنید راه را، هین که نگار می‌رسد... 

محمود علیقلی در سال 1333 به دنیا آمد. او کارمند شرکت مخابرات بود و با اجرای سرود «آب زنید راه...» در ابتدای انقلاب، فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او بعدها به خواننده سرودهای مدرسه مشهور شد و از دیگر ترانه‌هایی که اجرا کرد، می‌توان به سرود «خلیج فارس» اشاره کرد.

محمود علیقلی از سال 71، با حضور در شبکه پنج سیما و اجرای برنامه «پخش پنج» که بعدها به «تهران 20» تغییر نام پیدا کرد، توانست سبک جدیدی از شیوه اجرای برنامه‌های تلویزیونی را در سیمای جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کند.

در طول 10 سال فعالیت او در تلویزیون، برنامه‌هایی چون «اقتصاد و جامعه» و «بازتاب» نیز با اجرای وی از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.

او که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، پس از 10 سال درمان و بهبودی، ازسال 80 مجددا به بیماری سرطان ریه مبتلا شد و این امر موجبات غیبت طولانی وی از صفحه تلویزیون را فراهم کرد.

مرحوم محمود علیقلی، آخرین بار با اجرای برنامه‌ی اجتماعی «روی خط» در شبکه‌ی سه سیما حاضر شد و در حالی که صدا و چهره‌اش به خاطر شیمی درمانی تغییر کرده بود،همان رویه‌ی گذشته‌ی خود را در پیش گرفت.

وی که از مدت‌ها پیش از اجرای «روی خط » درگیر بیماری بود، روز نخستی که برای اجرای این برنامه مقابل دوربین ظاهر شد، وضعیت روحی و جسمی‌بهتری پیدا کرد. اما بیماری دیگر کار خود را کرده بود. از این رو سه قسمت از دوازده قسمتی که قرار بود با عنوان روی خط پخش شود به روی آنتن نرفت.

 

حجم ویدیو: 6.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:17 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار