گوناگون

توضیحات وزیر کشور درباره خبر صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه

توضیحات وزیر کشور درباره خبر صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه

وزیر کشور گفت: برای اتباع بیگانه شناسه صادر شده است نه شناسنامه و هر کسی درخواست تحصیل تابعیت داشته باشد باید روال آن طی شود.

ایلنا نوشت: احمد وحیدی درباره اینکه چندی پیش تصویری منتشر شد مبنی بر اینکه برای اتباع بیگانه شناسنامه صادر شده است، آیا این مساله صحت دارد، گفت: آنچه که برای اتباع بیگانه است شناسه است البته ما در قانون مدنی خودمان یک راهی برای تحصیل تابعیت داریم که یک روالی دارد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر یک فرد خارجی درخواست تبعیت کند، این درخواست در یک مسیری بررسی می‌شود و تحصیل تابعیت یک سیستمی دارد که معمولاً در وزارت خارجه تصمیم‌گیری می‌شود و این یک روال عمومی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که به خصوص برای مهاجرین در اینجا مطرح است؛ مربوط به کسانی بود که شناسه‌ای برای‌شان صادر شده است نه شناسنامه.

وحیدی درباره اینکه آیا برای کودکانی که مادرشان ایرانی هستند و با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند شناسنامه صادر می‌شود یا خیر، گفت: بله، برابر قانون. قانون پیش‌بینی‌هایی کرده است که انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    درگیریهای اخیر و دیشب نیروهای نظامی ما با تروریست ها ، یکی از علل روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان هست . فرقه ای بدوی و بربر که از آیین مدنیت به دور هستند و رفتار غیر انسانی آنها با مردم افغانستان ، منجر به مهاجرت مردم افغانستان از سرزمینشان و هجوم به کشورهای همسایه از جمله ایران هست وگروهی تروریست همراه مردم افغانستان به ایران وارد شده اند ، جماعتی به عضویت گروههای تروریستی در آمده اند ، وجود حکومت طالبان در همسایگی ما و ورود بی رویه افغانها به کشور ، مشکلات امنیتی فراوانی دارد ، حمله دیشب گروهک تروریستی به مقر نظامیان ما در سیستان و حمله تروریستی کرمان ، ثمره وجود طالبان در افغانستان هست . متاسفانه نتیجه پذیریش غیر اصولی غیر کارشناسی افغانها و حکومت طالبان ، را مردم ایران با قربانی شدن پس می دهند و گویا به عصر حکومت قاجارها رسیده ایم که اگر نظامیان ما نبودند ، عدم تدبیر و عدم مدیریت و عدم برنامه ریزی ، سهل انگاری و یا بی تفاوتی مسئولان ما ، سرزمین ما و سرنوشت مردم ما ، بدتر از سوریه و افغانستان بود . بهتر هست که تا قبل از اینکه مسئولان ما با شورش عمومی افغانها روبه رو شوند ؛
    ۱؛ جلو ورود بی رویه و غیر قانونی افغانها را بگیرند .
    ۲ ؛ با رایزنی با حکومت طالبان، افغانها را به کشورشان باز گردانند .
    ۳؛ با کمک سازمان ها و نهادهای بین اللملی برای ایجاد یک حکومت مستقل و قانونی و مردمی تلاش کنند.
    ۴؛ تا قبل از شورش عمومی و بدبختی مردم و ویرانی ایران ، سوت پایان اختلافات منطقه ای را به صدا درآوردند و هزینه تنش و اختلافات منطقه ای دیر یا زود آتشی می شود ، که مردم ایران و ایران قربانی آن هستند ، هدف و سیاستی( جنگ داخلی ، تجزیه ایران ) که ابرقدرتها دهه هاست به دنبال آن هستند ما با عدم تدبیرمان به آنها هدیه می دهیم .

  • شهروند

    آقاي وحيدي تو رو خدا يكم بفكر مملكت باشيد اين افغاني هاي بي شخصيت رو تو اين كشور بحران زده راه ندهيد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار