گوناگون

امروز تولد ۹۷ سالگی آیت الله جنتی است

امروز تولد ۹۷ سالگی آیت الله جنتی است

امروز سوم اسفند ماه دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری ۹۷ ساله شد.

پارسینه: آیت الله جنتی 4 پسر دارد، به نام های علی، حسن، حسین و محمد. پس از اعلام جنگ مسلحانه مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی، حسین جنتی به حمایت از آنان پرداخت و با همراهی همسرش فاطمه سروری به زندگی مخفیانه روی آورد، و سرانجام در تاریخ 23 خرداد ماه سال 1361 توسط نیروهای سپاه پاسداران در حمله ای کشته شد. ایشان پس از آن نوه خود محسن را پرورش داد، که در نوجوانی به عنوان بسیجی در یک سانحه رانندگی در حین امر به معروف و نهی از منکر از دنیا رفت.

پیش از انقلاب علی جنتی از همراهان محمد منتظری در مبارزات مسلحانه بود و پس از پیروزی انقلاب در دوره‌های مختلف مسئولیت هایی را برعهده داشته است، از جمله ریاست صدا و سیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی، سفیر ایران در کویت، معاونت سیاسی وزیر کشور در دوره احمدی نژاد، و در دوره حسن روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد شد.

حسن جنتی دیگر پسر او در دیار پدری (لادان اصفهان) به نجاری مشغول است و محمد جنتی نیز کارمند سازمان تبلیغات اسلامی تهران است، وی پیش از این به شغل برقکاری مشغول بوده است.

همسر ایشان، خانم صدیقه مظاهری نام داشت که شامگاه ۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ به دلیل کهولت سن و ایست قلبی درگذشت، آیت الله مدتی پس از فوت همسر دوباره ازدواج کرد.

 

منبع: خبرفوری

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار