گوناگون

گلایه امام جمعه اردبیل از چاپ تصویر شاه اسماعیل روی لیوان های مشروب‌ خواری

گلایه امام جمعه اردبیل از چاپ تصویر شاه اسماعیل روی لیوان های مشروب‌ خواری

شاه اسماعیل صفوی دو رکن دارد یکی ایران یکپارچه است که یعنی حتی قرار نیست یک شهر ایران از آن جدا شود دوم تشکیل حکومت دینی است. شخصیت او را تحریف می‌کنند و تصویر او را بر روی لیوان‌های مشروب‌خواری چاپ می‌کنند و کلمه خطائی را تحریف می‌کنند و در کتاب درسی به دروغ می‌نویسند که شاه اسماعیل گفته که من خطا کردم حکومت دینی تشکیل دادم.

پارسینه: آیت الله سید حسن عاملی در سخنانی انتقادی گفت: اول چیزی که حساس هستیم این است که شخصیت‌های آذری تحریف نشوند الان شاه اسماعیل صفوی تحریف می‌شود.

آیت الله سید حسن عاملی گفت: آذری‌ها در دنیا به چند چیز حساس هستند و من از تمام آذری‌ها می‌خواهم به این چند مقوله حساس باشند اول چیزی که حساس هستیم این است که شخصیت‌های آذری تحریف نشوند الان شاه اسماعیل صفوی تحریف می‌شود.

شاه اسماعیل صفوی دو رکن دارد یکی ایران یکپارچه است که یعنی حتی قرار نیست یک شهر ایران از آن جدا شود دوم تشکیل حکومت دینی است.

حالا شخصیت او را تحریف می‌کنند و تصویر او را بر روی لیوان‌های مشروب‌خواری چاپ می‌کنند و کلمه خطائی را تحریف می‌کنند و در کتاب درسی به دروغ می‌نویسند که شاه اسماعیل گفته که من خطا کردم حکومت دینی تشکیل دادم.

در ترکیه هم می‌گویند شاه اسماعیل گفته خطا کردم با سلطان سلیم جنگ کردم! در حالی که همه می‌دانند شروع کننده جنگ سلطان سلیم یاووس بوده است.

 

منبع: جماران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار