گوناگون

پهپاد جدید و مخوف شاهد ۱۰۷ روسیه

پهپاد جدید و مخوف شاهد 107 روسیه

پهپاد جدید شاهد ۱۰۷ از خانواده هواپیماهای بدون سرنشین شاهد ۱۰۱ با دمی به شکل حرف وی انگلیسی‌ (V) است.

پارسینه:  خبرگزاری اسکای نیوز روز چهارشنبه دهم ژانویه (۲۰ دی) در گزارشی به نقل از یک منبع امنیتی آگاه، خبر داد که ایران پهپاد تهاجم جدیدی به نام شاهد 107 را برای جنگ روسیه در اوکراین ساخته است.

شاهد ۱۰۷ یک هواپیمای بدون‌سرنشین (پهپاد) «انتحا،ری و شناسایی» توصیف شده که احتمالا به فناوری جدیدی مجهز است که می‌تواند اهداف با ارزش بالا و حساس را مانند سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه آمریکایی و بریتانیایی که اوکراینی‌ها استفاده می‌کنند، شناسایی کند.

این منبع مطلع به اسکای نیوز گفت که احتمالا چند فروند از این پهپاد به طور ویژه طراحی‌شده و در معامله‌ای به ارزش بیش از دو میلیون دلار به روسیه پیشنهاد شده باشد.

روسیه برای نفوذ به پدافند هوایی اوکراین از ترکیبی از حملات پهپادی و موشکی استفاده می‌کند. حملات مرگبار مسکو به اهداف غیرنظامی و نظامی در سراسر اوکراین در روزهای اخیر تشدید شده است.

به گفته این منبع امنیتی، پهپاد جدید شاهد ۱۰۷ از خانواده هواپیماهای بدون سرنشین شاهد ۱۰۱ با دمی به شکل حرف وی انگلیسی‌ (V) است.

او اضافه کرد: «این پهپاد با طول حدود ۲.۵ متر و بال‌های سه متری می‌تواند تا یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کند. در عین حال تصور می‌شود که به یک فرستنده پخش زنده برای انتقال ویدیو نیز مجهز است. چنین قابلیتی به این معنی است که این پهپاد می‌تواند برای شناسایی اهداف در خط مقدم اوکراین و هدف قرار دادن سایر پهپادها یا سامانه‌های تسلیحاتی استفاده شود.»

این منبع مطلع همچنین مدعی شد که نیروهای امنیتی ایران در یک پایگاه هوایی در مرکز این کشور و با حضور روس‌ها پهپادهای شاهد ۱۰۷ و شاهد ۱۳۶ را آزمایش کرده‌اند.

 

منبع: ۷air

ارسال نظر

  • 110

    فوتوشاپه. ناراحت نشین 🤗

  • کامیار

    ماشالا ایران. یادتونه به صدام سلاح میدادین بجاش گوجه و گندم میگرفتین؟؟ یادتونه ما ازتون میخاستیم بهمون نمیفروختین؟ حالا نوش جون. بخورید بازم هست. فکرشم نمیکردید سی سال بعد دنیا بچرخه واین مدلی بشه؟ فکر نمیکردید ایران بتونه حتی یه پیچ درست کنه؟

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    باید اوکراین و اوکراینی ها فاسد و جنایتکار رو به خاک و خون بکشند .روس‌ها وهب نصرانی هستند .درود بر پوتین

    • ۹

      تو خود تروریست هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار