گوناگون

ساعت لوکس حسن روحانی چقدر می ارزد؟+ عکس

ساعت لوکس حسن روحانی چقدر می ارزد؟+ عکس

لباس و کفش و کیف و خودروی سیاستمداران همواره در همه جای دنیا دارای اهمیت خاصی است. انگار هر انتخاب در این باره یک نشانه است که شما با چه مدل از کاراکتر و شخصیتی رو به رو هستید.

پارسینه: شاید برای همین است که بسیاری از سیاستمداران برجسته در جهان، طراح لباسی نیز کنار خود دارند. هرچند در ایران تا سال‌های نخست بعد از انقلاب، بد لباس بودن مد روز میان سیاستمداران بود.

شاید بسیاری از متولدین دهه‌های ۴۰ و ۵۰ و حتی ۶۰ آن اورکت‌های سبز مسئولان و شلوار‌های چروک و پیراهن‌های اتو نکشیده را به یاد بیاورند.

از اوایل دهه ۸۰ بود که تا حد زیادی این مد دستخوش تغییر شد، تغییری که پیراهن یقه آخوندی در آن جایگزین پیراهن‌های چروک شد و در ادامه کت و شلوار‌های سرمه‌ای و مشکی و طوسی و البته گاه قهوه‌ای بدرنگ جایگزین آن اورکت‌های سبز تیره و خاکستری را گرفتند.

البته در این دوره‌ها ظهور احمدی نژاد و کاپشن معروفش را نیز شاهد بودیم. در این میان شاید خوش لباس‌ترین عضو همه دوران‌های هیات دولت‌های پس از انقلاب ایران را بتوان محمدجواد ظریف دانست.

فارغ از عدم استفاده از کراوات، استایل و لباس محمدجواد ظریف با دکمه سردست و سنجاق یقه و کت و شلوار‌هایی که بالاخره می‌دیدیم به سایز و اندازه دوخته شده بود از وی سیاستمدار خوش پوشی می‌ساخت که دستکم در معیار جهانی درست لباس می‌پوشید.

البته باید پذیرفت کل تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷، سعی می‌کردند استاندارد پوشش را به خوبی رعایت کنند.

ساعت‌های برند در دست سیاستمداران ایرانی

در این میان، اما یک مساله دیگر در سال‌های اخیر به جد میان سیاستمداران ایرانی مطرح بوده و آن نیز مساله ساعت و برند آن است. ساعت‌هایی که گاه قیمت‌های آنان تا چند ده میلیون و چند صد میلیون نیز برآورد می‌شده است.

اما در جدیدترین مورد، ساعت حسن روحانی ، رئیس جمهور پیشین ایران بوده که توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
تصاویر دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای صبح روز چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی با حاشیه‌های مربوط به ساعت وی همراه شد، ساعتی از برند خاص لونژین در دستان روحانی!

 

ساعتی که به نظر می‌رسد دستکم از سال ۱۳۹۸ در دستان این رئیس جمهور سابق است، اما تصاویر دیدار وی با روزنامه نگاران این بار باعث شد توجه به این ساعت خاص جلب شود.

لونژین، یک کمپانی ساعت سوئیسی است که در سال ۱۸۳۲ میلادی در شهر سنت امییق سوئیس بنا شد. این کمپانی، به تولید ساعت‌های لوکس شهرت داشته و از اعضای گروه سواچ است. این کمپانی توسط ساعت ساز سوئیسی، آگوست اگسیز پایه گذاری شد. پیش از آنکه نام این کمپانی به لونژین تغییر کند، با نام «راگوئل جوان و شرکا» به ثبت رسیده بود.

پس از کناره گیری دو شریک دیگر، اگسیز از خواهرزاده خود، ارنست فرانکیلان، دعوت کرد تا به این کمپانی بپیوندد. پس از آنکه اگسیز در بستر بیماری افتاد، فرانکیلان اداره کمپانی را به دست گرفت. در سال ۱۸۶۷، پس از آنکه فرانکیلان روش‌های خود را برای تولیدات انبوه توسعه بخشید و پس از انتقال کمپانی به محلی جدید، نام این کمپانی به «لونژین» تغییر یافت.

لوگوی این برند که تصویر یک ساعت شنی دنباله دار است، از سال ۱۸۸۹ به عنوان علامت تجاری این کمپانی ثبت شد و تا به امروز بدون تغییر باقی ماند. یکی از چیز‌های جالب در مورد این کمپانی، این است که از سال ۱۸۶۷ تاکنون، تمامی شماره سریال‌های ساعت‌های خود را حفظ کرده است.

اگر دارنده یک ساعت، اطلاعاتی درباره هر یک از ساعت‌های لونژین درخواست کند، این کمپانی تنها با بررسی شماره سریال آن ساعت می‌تواند گواهی اصالت آن و اسناد و مدارک مربوط به آن را از آرشیو خود برداشته و به وی ارائه دهد.

تمامی ساعت‌های برند لونژین، در کشور سوئیس ساخته می‌شوند. این کمپانی که به تولید دقیق‌ترین ساعت‌ها مشهور است، به فعالیت‌های خود از جمله اسپانسر شدن رویداد‌های ورزشی، همکاری با تعدادی از صنایع ورزشی و نیز به عنوان وقت نگهدار در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی نظیر مسابقات تنیس آزاد فرانسه، مسابقات جهانی فرمول یک، بازی‌های کشور‌های همسود، و مسابقات جام جهانی تیر اندازی با کمان، ادامه می‌دهد.

تاریخ آغاز این همکاری‌ها به سال ۱۸۷۸ بر می‌گردد که این کمپانی، محصولات کرنوگراف (گاه سنج) خود را در این سال تولید کرد. اولین گاه سنج داخلی که توسط این کمپانی تولید شد، ساعت کالیبره A20 بود. این ساعت در نمایشگاه جهانی سال ۱۹۸۷ در پاریس، موفق به دریافت جایزه شد.

کمپانی لونژین، تولید کننده ساعت‌های لوکس است. ساعت‌های این کمپانی به اندازه ساعت‌های رولکس گران قیمت نیستند (به گفته برخی، جزو برند‌های لوکسی است که خیلی‌ها توان خرید آن را دارند)، اما طراحی ظریف، پیشینه غنی و دقت بالای ساعت‌های این برند، مورد توجه علاقمندان به ساعت، ورزشکاران و صنعت مد است.

ساعت حسن روحانی چقدر ارزش دارد؟

اما پیش از آن که به سراغ ساعت لونژینی که در دست حسن روحانی است برویم باید توجه کنید که اگر روی سایت فروش محصولات لونژین جستجو کنیم به رقم حداقل و حداکثری دست خواهیم یافت. کف قیمت‌های ساعت‌های این برند ۱۰۰۰ دلار است و دستکم از این رقم پایین‌تر نخواهید یافت، اما سقف قیمتی آن رقمی حدود ۱۰ هزار دلار است.

یعنی برای خرید ارزان‌ترین ساعت از این برند شما باید دستکم ۵۴ میلیون تومان در حساب خود داشته باشید و این هم در حالی است که هزینه‌های جانبی و گمرکی را نخواهید محاسبه کنید و در این صورت احتمالا هزینه رسیدن این ساعت تا تهران بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

1740032_103

اما برای خرید یکی از گران‌ترین مدل‌های این ساعت باید رقمی حدود ۵۴۰ تومان تا ۵۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.

اما به سراغ ساعت خاص حسن روحانی که برویم و روی سایت این برند لوکس جستجو کنیم متوجه می‌شویم که دقیقا مشابه آن ساعت اکنون در لیست نیست و احتمالا ساعت، چون سال‌ها قبل خریداری شده اکنون مدل‌های ۲۰۲۴ آن با قیمت‌های دیگری فروخته می‌شود.

در میان تعداد زیادی ساعت مشابه به دو مورد برمی‌خوریم که بیشترین شباهت را به ساعت موجود در دست حسن روحانی دارد.

مدل برند چرمی این ساعت با قیمت ۲,۳۵۰ یورو قیمت گذاری شده و مدل بند استیل که مشابه مدل ساعت حسن روحانی است ۲,۴۰۰ یورو قیمت گذاری شده است.

البته از همین مدل و مشابه آن دستکم یک مدل گران‌تر نیز وجود دارد که به نظر می‌رود در آن سنگ‌های قیمتی به کار رفته باشد و البته تا حدودی از مدلی که حسن روحانی استفاده می‌کند قطعاً گران‌تر است.

ساعت لوکس حسن روحانی چقدر ارزش دارد؟

در این مدل بند چرمی حدود ۴,۵۰۰ یورو و ساعت مدل بند استیل آن رقمی حدود ۴,۵۵۰ یورو قیمت دارد.

با توجه به رقم ۵۸,۵۰۰ تومانی یورو به تاریخ امروز، اگر شما بخواهید ساعتی مشابه آن چه حسن روحانی در دست دارد از برند لونژین و مدل ۲۰۲۴ را تهیه کنید، دستکم به رقمی حدود ۱۴۰ میلیون تومان نیاز دارید و اگر بخواهید مدلی که سنگ‌های قیمتی روی آن است را خریداری کنید، به رقمی حدود ۲۶۵ میلیون تومان نیاز دارید.

البته برای برآورد دقیق قیمت ساعت حسن روحانی احتمالا باید سال دقیق ساخت و ارزش کلکسیونی آن را به دست آورد. اما دستکم می‌دانیم که برای خرید مدل سال ۲۰۲۴ این ساعت به حداقل ۱۵۰ میلیون تومان پول در حسابتان نیاز دارید.

 

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار