گوناگون

«ترامپ» اعتماد خدشه‌دار شده را اصلاح کند

«ترامپ»  اعتماد خدشه‌دار شده را اصلاح کند

پارسینه: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «رییس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است»، گفت: اگر واقعا ترامپ به دنبال مذاکره با ایران است ابتدا باید اعتماد خدشه‌دار شده را اصلاح کند و سپس صحبت از مذاکره کند.

مسعود گودرزی در واکنش به صحبت‌های اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران گفت: همواره درباره مذاکره ایران با آمریکا یک نوع بی‌اعتمادی وجود داشته است چون آمریکا به تعهداتش پایبند نیست. آخرین نمونه را در برجام نشان داد که نزدیک به ۳۰ بار آقای ظریف با آقای کری با یکدیگر ملاقات داشتند اما در نهایت آمریکا از برجام خروج کرد.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری بود که مذاکره با آمریکا سود ندارد و نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد به همین دلیل اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره با ایران هستند باید اعتماد خدشه‌دار شده را اصلاح کنند. با توجه به پیشینه آمریکا باید هزینه‌های بیشتری داده شود تا اگر حتی احتمالی مبنی بر مذاکره مطرح شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «فلسفه کار جمهوری‌خواهان تصمیم‌گیری و سپس تلاش برای همراه کردن دیگران در عرصه سیاست خارجی است»، افزود: با توجه به این موضوع آقای ترامپ می‌خواهد در وهله اول با بیان مواضع‌اش بین مردم و حاکمیت ایران فاصله بیندازد. صحبت‌هایی از این جنس را مطرح می‌کند که ما کنار مردم هستیم، اما نیت چیز دیگری است و این صحبت‌ها اصالت ندارد.

گودرزی افزود: تجربه نشان داده آمریکایی‌ها می‌خواهند بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کنند که این را به خوبی در حوادث دی ماه دیدیم به هرحال این‌که در آینده و در عمل چه اتفاقی می‌افتد بستگی به رفتار اروپایی‌ها و اقدامات عملی آمریکا در جهت اعتمادسازی است که فعلا این اعتماد خدشه‌دار شده و اصلا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار